שתף קטע נבחר

כדוריד: מכבי ראשל"צ עלתה לשמינית גמר ה-EHF

משחק כמעט מושלם של הדאבליסטית הישראלית הסתיים עם 29:35 על קרסנודאר הרוסית, ומחיקת ארבעת שערי היתרון של האורחים מהמשחק הראשון. אברהם: "ידעתי שנעלה עוד שהפסדנו ברוסיה". גביע האתגר: מכבי ת"א ניצחה 23:32 את אנקרה ספור ועלתה לשמינית הגמר

ערב של כדוריד אירופי נהדר היה היום (שבת) בבית מכבי בראשון לציון, כשהפתיחה כללה את עלייתה של מכבי המקומית לשמינית גמר גביע ההתאחדות האירופי - EHF.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

הקבוצה של גלעד מאור גברה 29:35 על קרסנודאר הרוסית, מחקה את פיגור ארבעת השערים מהמשחק הראשון (27:23) והשוותה את הישג השיא שלה במפעל מעונת 2008/09. הגרלת שמינית הגמר תיערך ביום שלישי הקרוב, והמאמן הישראלי כבר יודע את מי הוא מעדיף. 

 

ברק פריד מול החומה הרוסית. ראשל"צ הצליחה במשימה (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
ברק פריד מול החומה הרוסית. ראשל"צ הצליחה במשימה(צילום: טל שחר)

 

"אני חי את הענף כבר הרבה שנים, והמפעל שאנחנו משחקים בו כולל קבוצות מגרמניה, ספרד וצרפת. כל מה שאני רוצה זו קבוצה כמו פורטו בשמינית הגמר, רק לא קבוצה גרמנית", אמר מאור הנרגש בתום המשחק.

 

הדאבליסטית הישראלית הציגה משחק כמעט מושלם, כאשר כל השחקנים התעלו בשני צדי המגרש. יוליאן סטראט פתח את המשחק לא טוב בשער, וכבר אחרי שמונה דקות הוחלף על ידי אלדר שיקלושי. האחרון נכנס למשחק היטב עם שתי עצירות נהדרות, וראשון לציון שאבה מכך גם בצד ההתקפי וירדה למחצית ביתרון 13:17.

 

מאמן מכבי ראשל"צ גלעד מאור. "רק לא קבוצה גרמנית" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מאמן מכבי ראשל"צ גלעד מאור. "רק לא קבוצה גרמנית"(צילום: אורן אהרוני)
 

 

יואב נאמן העלה את ראשון לציון ליתרון של חמישה שערים מיד עם פתיחת המחצית השניה, אבל טאראס דריפוצ'נקו הוריד את היתרון של הצהובים לשלוש עם שערו השביעי במשחק. הצהובים לא נשברו, ושני שערים של חן בירנבאום, אחד של יוהאן רושקה ואחד נוסף של פיליפ מריאן העלו את ההפרש ל-16:24 (דקה 40). שערים נוספים של מריאן ויואב נאמן קבע 19:28, ההפרש הגבוה במשחק, והרוסים נראו חסרי אונים.

 

היחיד שתפקד אצלם במחצית השניה היה דריפוצ'נקו, אבל לבד הוא לא יכול היה להושיע את הרוסים, גם אם הוא סיים את המשחק עם יותר מחצי משערי קבוצתו. למרות צמצום הפער לשישה שערים, לאף אחד בבית מכבי לא היה ספק מי הקבוצה שתעלה לשמינית גמר המפעל - בסיום 29:35 לראשון לציון.

 

יוהאן רושקה. הבקיע שישה שערים בניצחון ראשל"צ (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
יוהאן רושקה. הבקיע שישה שערים בניצחון ראשל"צ(צילום: טל שחר)

 

"ביום חמישי האחרון השחקנים רבו בינם לבין עצמם באימון מרוב שהם רצו להיות מוכנים למשחק", סיפר מאור והוסיף: "תכנית המשחק שלנו בוצעה כמו שרצינו, הבאנו את הרוסים למצב שלא היה להם אוויר ב-15 הדקות האחרונות והוצאנו מאיתנו את כל מה שצריך. הייתה לנו התעלות אמיתית היום, משחק כמעט מושלם של כל השחקנים, וזה פיק שאני אצטרך להתמודד איתו כדי להחזיר את השחקנים לישרות הנכונה".

 

אחד השחקנים המצטיינים הערב היה גל אברהם, שסיים את המשחק עם שישה שערים, רובם במאני טיים. "ידעתי שנעלה לשמינית הגמר עוד כשהפסדנו ברוסיה", אמר אברהם. הקיצוני המצוין סיכם: "כשאנו משחקים מול קבוצה ברמה אירופית, אנחנו מביאים את עצמנו לרמה שלהם והתוצאה היא משחק מושלם של כולנו. אנחנו עדיין האלופה ומחזיקת הגביע הישראלית, הוכחנו לכולם שאנחנו מתחברים ואני מקווה שנוכל לעבור כל קבוצה בשלב הבא".

 

והערב המוצלח נמשך בניצחון מכבי ת"א (צילום:  טל שחר) (צילום:  טל שחר)
והערב המוצלח נמשך בניצחון מכבי ת"א(צילום: טל שחר)

 

הבקיעו למכבי ראשון לציון: פיליפ מריאן 7 שערים, יוהאן רושקה וגל אברהם 6 כל אחד, אריאל רוזנטל 5, יואב נאמן 4, חן בירנבאום 3, עופר לוזון 2, ברק פריד ואמיר לנגליב 1 כלא אחד.

 

הבקיעו לקרסנודאר: טאראס דריפוצ'קו 15 שערים, ולדימיר קיריקאס 4, ולרי מיאקוב, דימיטרי קוזלוב ודניס ארמקוב 3 כל אחד. אולג פרולוב 1.

 

גביע האתגר: גם מכבי ת"א בשמינית הגמר

הערב המדהים של הכדוריד הישראלי המשיך שעה אחר כך בבית מכבי, כשמכבי תל אביב מחקה הפרש בן שבעה שערים, ניצחה 23:32 את אנקרה ספור ועלתה לשמינית גמר גביע האתגר. כמו בגביע ה-EHF, גם כאן הגרלת השלב הבא תהיה ביום שלישי הקרוב.

 

כיכב עם עשרה שערים. איציק חליפי (צילום:  טל שחר) (צילום:  טל שחר)
כיכב עם עשרה שערים. איציק חליפי(צילום: טל שחר)

 

הצהובים של אבי רש שלטו במשחק לכל אורכו, והובילו במחצית 10:14. מחצית שניה מצוינת בהגנה העלתה אותם להפרש הרצוי, עד ל-20:30 חמש דקות לסיום ולתוצאה הסופית.

 

הכרוז של המשחק אמנם גנב את ההצגה בכינויים הססגוניים שהעניק לשחקני מכבי ת"א

(עומר דבדה הוא "הבולדוזר מהקריות", אודי סידנר הוא ה"נשמה" והשוער סרג'ן ג'ורג'ביץ' הוא "זנגה זנגה"), אבל כוכבי המשחק היו איציק חליפי ונובאק בוסקוביץ' עם עשרה ותשעה שערים בהתאמה.

 

מאמן מכבי ת"א, רש, אמר בסיום: "הטורקים חזקים בבית, אבל בחוץ יש להם הרבה נקודות תורפה. ההגנה שלנו הייתה מצוינת היום, זרקנו נכון והשחקנים שצריכים לקחת את הקבוצה על הכתפיים במשחקים האלה - הגיעו הערב.

 

רש סיכם: "האמנתי שנעלה שלב, כי היה ברור לכולנו שאנחנו טובים יותר. החשש היחיד היה שהרבה זמן לא 'דרסנו' קבוצה, והיום היינו צריכים לדרוס. אנחנו קבוצה בהתהוות, וכל ניצחון כזה זו הפגנה של בגרות ומנטליות חזקה".

 

עוד הבקיעו למכבי ת"א: מילוש מיטרוביץ' 3 שערים, דבדה, ורנר סטרדום ונמרוד כהן 2 כל אחד, סידנר, רנן לנדסמן, טל בלכר ו-ואדים ויריץ' 1 כל אחד. הרבו לאנקרה ספור: גוקהאן אורנק 8 שערים, אידריס טאן ודורמוס מולטו 4 כל אחד.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים