$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מכבי חיפה הפסידה 2:1 בלארנקה והסתבכה

מפגן אימים של האלופה. שתי טעויות נוראיות בהגנה סידרו לקפריסאים את הניצחון. בוליאט רק צימק. הירוקים יעלו לשלב הבא בליגה האירופית אם ינצחו את שאלקה. תיקו או הפסד יספיקו במידה שלארנקה וסטיאווה יסיימו בתיקו

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  01.12.11 - 20:00
כהן, חיפה שקעה באי (Afp)
כהן, חיפה שקעה באי (Afp)

מכבי חיפה חזרה לאצטדיון ג'י אס פי בניקוסיה, משם יש לה זכרונות נעימים מהקדנציה הראשונה שלה בליגת האלופות ב-2002/03. אבל מה לקבוצה הנפלאה ההיא של יצחק שום ולחבורה הנוכחית של אלישע לוי? באמת ששום דבר. הירוקים הפסידו הערב (חמישי) 2:1 ללארנקה במסגרת הליגה האירופית במפגן אימים שהזכיר את נבחרות ישראל הקודמות שנוצחו באי השכן לפני למעלה מעשור, וסיימו משחק תשיעי ברציפות בחוץ באירופה ללא ניצחון .

  • חדשות, טבלאות ולוח המשחקים בעמוד הליגה האירופית >
  • אלישע לוי: "יום שחור. ההגנה שלנו פשוט לא תיפקה"
  • למזלה של חיפה, יש לה עוד סיכוי להעפיל לשלב 32 האחרונות של המפעל. בעקבות הניצחון של שאלקה על סטיאווה (1:2), נקבע כי הגרמנים הבטיחו את העפלתם מהבית מהמקום הראשון. פירוש הדבר הוא שחיפה שתארח במחזור הסיום את שאלקה, תוכל לעלות אם תנצח את הגרמנים החזקים (תסריט לא סביר במיוחד). גם תיקו או אפילו הפסד, יספיקו לאלישע לוי בהנחה שהמשחק בין לארנקה לסטיאווה (ברומניה) יסתיים ללא הכרעה.

    בחזרה למשחק. מי שחשב שהאלופה הישראלית חזרה לעצמה לאחר שני הניצחונות הרצופים בליגה, התבדה מהר מאוד. חיפה שוב נראתה חסרת ביטחון בהגנה וספגה במשחק מספר 21 העונה מתוך 24 משחקים - נתון מזעזע לקבוצה שרוצה לרוץ חזק בשני מפעלים. טעות אחת של איציק כהן (14) ועוד אחת של בויאן שראנוב (52) העניקו לקפריסאים את השערים מרגלי גונסאלו גארסיה וגורקה פינטאדו. יוריצה בוליאט, שהפגין גם הוא משחק נפל, הצליח לצמק בשער נהדר (75) שלא הספיק כאמור.

    ארבעה ימים לפני משחק העונה מול הפועל ת"א, חיפה פשוט נראתה כמו הצל של עצמה. זה לא רק ההגנה שלא סיפקה את הסחורה, גם שאר המערכים של לוי לא היו קיימים. עוד משחק שאייל גולסה מסיים בו 90 דקות מבלי שנזכור לו פעולה חיובית אחת. ולאדימיר דבאלישווילי שקם לתחייה בשבועיים האחרונים חזר לסורו עם משחק מבולגן ונוכחותו של וויאם עמאשה לא בדיוק הטרידה את מנוחת ההגנה הקפריסאית. יניב קטן היה חיוור גם כן בפחות משעה של כדורגל.

    פעם נוספת הירוקים גילו נחיתות רצינית במרכז השדה. הניסיונות שלהם לשלוח כדורים ארוכים לכיוון החלוצים במחצית הראשונה העידו על הפאניקה הכללית של הקבוצה. במחצית השניה, ביצע לוי כמה שינויים התקפיים (ימפולסקי שעלה כמגן ימני, עזריאל ו-ורד נכנסו) וחיפה חזרה לשלוט במרכז השדה, אבל הייתה מאוד אנמית בהתקפה. מצד שני, ההגנה לא הצליחה לעמוד על הרגליים מול המהירות של השחקנים הקפריסאים שהצליחו לגרום לכאב ראש לחוליה האחרונית שכאמור הציגה משחק מביש.

    מהלך המשחק
    המשחק נפתח עם טעות נוראית של איציק כהן. הבלם החיפאי (14) ניסה להרחיק את הכדור, גונסאלו גרסיה הארגנטינאי אמר תודה, חדר לרחבה והכניע את בויאן שראנוב בבעיטה שטוחה, 0:1 ללארנקה. בדקה ה-40 סוף סוף הזדמנות לירוקים: גולסה שיגר כדור מ-12 מטרים שפגע באחד משחקני לארנקה ועלה סנטימטרים מעל השער.

    אחרי מחצית ראשונה רעה מאוד, ימפולסקי ועזריאל נשלחו למערכה. אבל דווקא ההזדמנות הראשונה הגיעה בצד השני: טעות גדולה של בוליאט איפשרה לרובן גומס להכנס לתוך הרחבה ולבעוט חזק, שראנוב הדף לקרן והציל את חיפה מפיגור כפול. בדקה ה-51 גורקה פינטאדו הספרדי ניסה להגביה מצד ימין, שראנוב יצא מחוץ לשער והכדור חדר לרשת, 0:2 ללארנקה.

    בחלוף 4 דקות, חיפה כמעט חזרה למשחק: ולדימיר דבאלישווילי ירה כדור אדיר לקורה. חיפה השתלטה לקראת הסיום על מרכז השדה והצליחה לצמק מרגלי יוריצה בוליאט (75) שירה כדור חזק ברגל ימין לחיבורים של נגרי, 1:2 ללארנקה. בדקה ה-86 נג'ונגה פריסו עשה סיבוב נהדר על טאלב טוואטחה אבל החמיץ מול שראנוב.

    הרכבים
    לארנקה: אלסנדרו נגרי, קווין הופלנד, אנדר מורילו, טים דה קלר, גרגורי ואן דיק, לינסן, גונסאלו גארסיה (מילאן מרדקוביץ'/86), רובן גומס, ג'ייסון דמטריו, נג'ונגה פריסו (אנטוני דימץ'/86), גורקה פינטאדו (ג'ואניס סקופליטיס/75).

    מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אוראל דגני (דלה ימפולסקי/46), יוריצה בוליאט, איציק כהן, טאלב טוואטחה; גוסטבו בוקולי (חן עזריאל/46), תמיר כהן, אייל גולסה, יניב קטן (עידן ורד/55); ולדימיר דבאלישווילי, וויאם עמאשה.