יום שבת, 18.05.2024 שעה 17:06

פאר ואובזילר מול האחיות בונדרנקו - ראש בראש

לאחר שנה של הפסדים, הטניסאיות הבכירות של ישראל נפגשות מול אוקראינה בגביע הפדרציה. הנבחרת רוצה לחזור למסלול הניצחונות מעמדת האנדרדוג

|
פאר ואובזילר. מפגש קשה בפדרציה (ניר בוקסנבאום)
פאר ואובזילר. מפגש קשה בפדרציה (ניר בוקסנבאום)

לאחר שנה של הפסדים, נבחרת ישראל בטניס רוצה לפתוח דף חדש, ולחזור למסלול הניצחונות בגביע הפדרציה.

תנאי הפתיחה מול היריבה מאוקראינה שמים את ישראל כאנדרדוג - המשחק בחוץ, המשטח פחות חביב, מזג האוויר הקר קצת מפריע והדירוג של השחקניות האוקראיניות עדיף, אבל הנבחרת הישראלית מנוסה יותר, ואולי בלי הלחץ הביתי תוכל להתעלות ולהביא שלוש נקודות יקרות בדרך לניצחון.

המפגש הוא במסגרת הבית העליון השני. המנצחת תשחק באפריל על עליה לבית העליון הבכיר, המפסידה תשחק מול נבחרת שעולה מהבתים המוקדמים על הישארות בבית העליון השני.

המטרה העיקרית של קפטן הנבחרת ליאור מור והמאמן תומר דנק היא להשיג לפחות נקודה ביום הראשון, שתוריד לחץ בפתיחת היום השני. "אנחנו מכירים את השחקניות ויודעים מה לעשות מול כל אחת ואחת. התרגלנו למשטח ואנחנו באים לעשות את הטוב ביותר", אמר מור
 
שחר פאר - קטרינה בונדרנקו
פאר מדורגת 48, קטרינה בונדרנקו מיד אחריה ב-50. ראש בראש: 0:2 לפאר. נפגשו פעמיים ב-2005 בטורנירי החימר בפראג ובאיסטנבול. פאר דורגה אז 96 בעולם, קטרינה במקום ה-237.

שחר פאר. ניצחה פעמים את  (רויטרס)
שחר פאר. ניצחה פעמים את קטרינה בעבר (רויטרס)

 
שחר אמנם ניצחה את קטרינה בעבר, אבל היא בעצמה כבר שכחה מתי פגשה את האחות הצעירה במשפחת בודרנקו . "אולי זה היה בנוער", אמרה פאר, כשניסתה להיזכר.

יחסי הכוחות במשחק שקולים לחלוטין. פאר נמצאת בנסיגה בשנתיים האחרונות, אבל בונה עצמה מחדש עם צוות אימון חדש והרבה מוטיבציה. קטרינה, שכבר הגיעה עד המקום ה-37 בעולם, לא יציבה, אבל חזרה מאוסטרליה עם סיבוב שלישי וניצחון על ה-9 בעולם, אגה רודנסקה הפולניה.

העניין הוא שבטניס נשים, ובאזור הדירוג בו נמצאות השתיים, הפערים קטנים ובעצם מה שיקבע הוא מי תתפוס יום מוצלח יותר על המגרש. הקהל הביתי, ממנו נהנו הישראליות ב-2008, אולי היה דווקא בסיכומו של דבר בעוכריה של הישראלית הבכירה, שנלחצה ואיבדה ריכוז מול נבחרת צ'כית בינונית ולא הצליחה, בניגוד לנבחרת הדייויס, לקבל דחיפה גבית מהקהל.

שחר פאר עם ליאור מור.  (שי לוי)
שחר פאר עם ליאור מור. בונה את עצמה מחדש (שי לוי)

כעת רחוק מהבית, יכולה פאר להרים בחזרה את המורל שלה ומורל אוהדיה, דווקא כשאין ממנה ציפיות והקהל הביתי ילחיץ את האוקראיניות. "כדי לנצח את המפגש נצטרך יותר מלגנוב נצחון מקרי. אנחנו נבחרת עם ניסיון ובגביע הפדרציה זה הרבה פעמים מה שקובע", אמרה פאר.

ב-2006 ניצחה פאר את אנה איבנוביץ' במשחקי הפדרציה ומאז היתה זו שחקנית אחרת בסבב. ב-2008 ספגה פאר הפסדים ביתיים, שלא הצליחה להתאושש מהם מנטלית. קל לראות את הקשר הישיר בין הצלחה בנבחרת לבין ההצלחה בסבב, ויעיד על כך בגדול דודי סלע.
 
ציפי אובזילר - אלונה בונדרנקו
אובזילר מדורגת 166 בעולם, בונדרנקו במקום ה-31. השתיים לא נפגשו מעולם. את הלב והנשמה של ציפי אובזילר שממשיכה לשחק בגיל 36 אף אחד לא יכול לקחת ממנה.

אובזילר עם שחר פאר. (רויטרס )
אובזילר עם שחר פאר. תמיד תילחם עד הרגע האחרון (רויטרס )

כבר הוכח בעבר שפערי דירוג מצטמצמים במפגשים כאלה, ולכן למרות היתרון הברור של האחות הבכירה לבית בודרנקו, גם בדירוג וגם בתוצאות האחרונות, לעולם אין מצב שאובזילר לא תלחם עד הרגע האחרון וההוכחות לכך מתועדות היטב. אובזילר הוכיחה שהטניס האגרסיבי שלה, יכול להוביל אותה למאבקים שווים עם טניסאיות על כמו ג'סטין הנין, ונוס וויליאמס ולפני כמה שנים גם לינדסי דבנפורט.

לא צריך ללכת כל כך רחוק, אלא להיזכר בשתי הנקודות שהביאה אובזילר מול הצ'כיות ברמת השרון, שהחזיקו את הנבחרת הישראלית בתמונת המפגש, כשפאר איכזבה.

אלונה לא פתחה טוב בשבועיים הראשונים של השנה, הפסידה לצ'ינק ההונגריה וקביטובה הצ'כית, אבל באליפות אוסטרליה הגיעה לסיבוב שלישי ולא היתה רחוקה מלהפתיע את סבטלנה קוזנצובה בסיבוב השלישי.

אלונה בונדרנקו. הגיעה לסיבוב השלישי באוסטרליה (Gettyimages)
אלונה בונדרנקו. הגיעה לסיבוב השלישי באוסטרליה (Gettyimages)

אובזילר שיחקה רק שני משחקים ב-2009 במוקדמות אליפות אוסטרליה, ניצחה בקלות משחק אחד והפסידה לשחקנית טובה בסיבוב שני צמוד. אין ספק שאובזילר לא שיחקה מספיק העונה טניס תחרותי ואולי העובדה הזו יכולה בסופו של דבר לשחק לרעתה.

"אני מקווה להביא את הנסיון שלי ברגעים המכריעים, הייתי כבר בכל כך הרבה מצבים במפגשים כאלה, והוכחתי בעבר שאני יכולה לנצח ביום נתון כמעט כל שחקנית", אמרה אובזילר.
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */