שתף קטע נבחר

קולומביה בלוחמה פסיכולוגית מול ארגנטינה

העימות בין הנבחרת של ליונל אלבארס לארגנטינה הלילה במוקדמות המונדיאל ירתק את יבשת דרום אמריקה. האוהדים המשולהבים במלון הזכירו היסטריה סביב כוכבי רוק, והעיתונאים הקולומביאנים עיצבנו את אלחנדרו סאבלה. תומר גנור ביקר אצל שתי היריבות המושבעות

ליונל מסי משגע את קולומביה. הצרחות של האוהדים שחיכו לכוכב בבית המלון בבראנקייה בו השתכנה נבחרתו הזכירו היסטריה סביב כוכב רוק. ארגנטינה לא יכולה להרשות לעצמה לפשל אחרי ה-1:1 המאכזב בבית מול בוליביה, אבל כוכב ברצלונה וחבריו היו מרוכזים ביממה האחרונה בהימלטות מכלי התקשורת והאוהדים הקולומביאנים.

 

עוד ב-ynet ספורט:

  • הלכה העונה? ב-NBA הפסימיות רק גואה
  • מכבי חיפה הכתה בברק נתניה. צפו
  •  

    מסי וחבריו חייבים לנצח הלילה את קולומביה (23:00, ספורט 1) במחזור הרביעי בבית הדרום אמריקני במוקדמות המונדיאל. האלביסלסטה נתקלה מלבד קריאות אהדה גם בהקנטות מצד אוהדים מקומיים, שהניפו חמש אצבעות והזכירו ליריבה את ההשפלה הגדולה 0:5 במוקדמות מונדיאל 1994. מלבד המפגש הלוהט בין שתי היריבות מושבעות, יתקיימו שלושה משחקים נוספים: אקוודור תארח את פרו, צ'ילה את פרגוואי ו-ונצואלה את בוליביה.

     

    ליונל מסי באימון ארגנטינה. חייבים ניצחון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    ליונל מסי באימון ארגנטינה. חייבים ניצחון(צילום: רויטרס)
     

    גם במסיבת העיתונאים נמשכה הלוחמה הפסיכולוגית של הקולומביאנים. עיתונאית אחת שאלה את המאמן אלחנדרו סאבלה אם הוא לא מאבד את השיער בגלל השחקנים שלו והתשובה החיובית שלו עוררה פרץ של צחוק. עיתונאי מקומי נוסף שאל את המאמן הארגנטיני אם נכונה השמועה שחאבייר מאסצ'ראנו סירב לשחק כבלם מול בוליביה.

     

    כאמור, מרבית האוהדים שהגיעו למלון צרחו למראהו של מסי שהתקרב למקום מלווה בשוטרים. האוטובוס שהסיע את השחקנים לאימון הסגור נאלץ לתמרן, נתקל בעמוד ואחד הפנסים האחוריים שלו התנפץ לקול תרועות הקהל המשולהב. משפחות שלמות הגיעו מרחוק לצפות בכוכב.

     

    אלחנדרה הגיעה בטיסה ממדיין עם שתי בנותיה בנות ה-15 ו-16 והשלוש התרגשו עד דמעות לאחר שאנשי הצוות הניהולי של ארגנטינה סידרו להן צילום משותף עם מסי. "הוא נחמד, לעומת זאת היגוואין אנטיפת ולא רצה להצטלם איתנו". אמרה הבת מריאנה בהתרגשות. צרות של עשירים.

     

    אוהדי ארגנטינה מחות למלון. מהומה ושמחה גם יחד (צילום: תומר גנור) (צילום: תומר גנור)
    אוהדי ארגנטינה מחות למלון. מהומה ושמחה גם יחד(צילום: תומר גנור)
     

    אוהדים או לא, לסאבלה לא חסרות בעיות והוא מתכנן לבצע שינויים. נראה כי הוא יציב מערך של 4-4-2 במקום ה-4-3-3 על מנת להגביר את הביטחון בהגנה ואת האפשרויות לשלוט במרכז השדה. מרטין דמיקליס הוותיק ממלאגה, שטעה בעת כיבוש השער לזכות בוליביה, ייאבד כנראה את מקומו במרכז ההגנה. ליאנדרו דסאבטו או פדריקו פרננדס הצעיר מועמדים לפתוח במקומו.

     

    חוסה סוסה מועמד לשחק בקישור במקום ריקי אלבארס ופאבלו גיניאסו במקום חאבייר פסטורה.

    מסצ'ראנו, שנפצע מול בוליביה, נמצא בספק ופרננדו גאגו או רודריגו בראניה מועמדים להחליפו. סרחיו אגוארו שהחלים מפציעה חזר לאימונים מלאים וסאבלה מקווה לשתף אותו לפחות כמחליף. הבלם ניקולס בורדיסו תאר את מצב הרוח במחנה הארגנטיני: "אנחנו צריכים לצאת מההרגשה של הפסימיות וחוסר הביטחון, אין לנו ממה לפחד, זה תלוי רק בנו".

     

    מאמן קולומביה, ליונל אלבארס, שהביע שביעות רצון מהיכולת של שחקניו למרות ה-1:1 מול ונצואלה, ייאלץ לבצע שינויים בגלל בעיית פציעות והרחקות. כאב הראש הגדול ביותר שלו קשור במרכז השדה, אחרי שהקולומביאנים ספגו מכה נוספת לאחר פציעתו של רדאמל פלקאו (נעדר מול ונצואלה). פרדי גרין, הכוכב הגדול השני של המארחת, שגם כבש ביום שישי, סובל מפגיעה בשריר וייעדר.

     

    ליונל אלבארס. אופטימי למרות הכול (צילום: תומר גנור) (צילום: תומר גנור)
    ליונל אלבארס. אופטימי למרות הכול(צילום: תומר גנור)
     

    גרין נטש את אימוניה של הנבחרת הקולומביאנית וכמו כן ירדה מהפרק גם האפשרות לשתף את קרלוס סאנצ'ס (נפגע בברכו), שהצטיין בשמירה על מסי בקופה אמריקה האחרון. המאמן מתלבט בין דורלן פבון שפתח מול ונצואלה לבין דיירו מורנו שהחליפו. תיאופיליו גוטיירס וג'קסון מרטינס אמורים לפתוח שוב בחוד בהיעדרו של פלקאו הפצוע, אם כי קיימת אפשרות שאדריאן ראמוס יפתח במקום גוטיירס במקרה שאלבארס יפתח עם חלוץ אחד.

     

    אלבארס טען במסיבת העיתונאים שהוא מתכוון לשחק עם שני חלוצים, למרות שתירגל באימונים האחרונים מערך הכולל חלוץ אחד. "נשגיח על מסי מקרוב, כי הוא השחקן הטוב ביותר בעולם", הודיע חגיגית.

     

    גם בהגנה לא חסרות לאלבארס בעיות. הבלם לואיס אמראנטו פראה מאתלטיקו מדריד, אשר ביצע את הטעות הגורלית בעת שער השוויון של ונצואלה ביום שישי, ספג כרטיס צהוב שני וייעדר. במקומו אמור לפתוח אקיבאלדו מוסקרה המשחק בקלוב אמריקה המכסיקנית.

     

    שחקני קולומביה באימון. מחכים ליריבה המושבעת (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
    שחקני קולומביה באימון. מחכים ליריבה המושבעת(צילום: רויטרס)

     

    קמילו זוניגה מועמד לשחק כמגן ימני על חשבונו של חרארדו ואייחו, שלא תמך מספיק בהתקפה מול ונצואלה. בקולומביה גם מקווים שהגשם הבלתי פוסק שירד בימים האחרונים, הציף את הכבישים ושיתק את התנועה ברחובות המוזנחים, לא ישתק שוב את הנבחרת כפי שקרה במחצית השניה מול ונצואלה.

     

    אחת הכותרות הגדולות בעיתון 'אל חראלדו' היוצא בבראנקייה עסקה בעניין שעורר מחלוקת רבה בקרב הציבור המקומי. אוהדים נכים שהגיעו לאצטדיון מטרופוליטנו על מנת לצפות במשחק מול ונצואלה נדרשו לשלם סכום של 35,000 פסו (כ-70 שקל), למרות שהם נכנסים בדרך כלל בחינם למקום בעת משחקיה של הקבוצה המקומית ג'וניור בראנקייה.

     

    האחראים על מכירת הכרטיסים מסרו בתגובה שלמשחקים של פיפ"א לא ניתן לחלק בחינם כרטיסים לנכים, ונציגיהם הגיבו בזעם: "בושה וחרפה, רוב האנשים האלה לא מסוגלים לעבוד, מאיפה הם ישיגו את הסכום הזה?". אחרי הכעס על העניין הזה, עברו בבראנקייה להתעסק בדברים חיובים. נציגת העיר, דניאלה אלבארס ואסקס, זכתה בתחרות מלכת היופי הארצית ותייצג את קולומביה בתחרות מיס יוניברס. כעת מקווים בעיר החוף לשמחה כפולה הלילה.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים