|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

קרבות חריגים במערכת השיפוטית

השופט כספי נגד שידלובסקי-אור

בהחלטה חסרת עכבות מבקר השופט צבי כספי באופן חריג ביותר את השופטת (בדימ.) מיכאלה שידלובסקי-אור כספי מערער על תבונתה המוגבלת כביכול כשופטת, מצביע על מה שנראה בעיניו כעדות בלתי מהימנה, וכותב כי בנסיבות אלה ליבו עם אלה שהתדיינו בפניה כשופטת בבית המשפט המחוזי ביקורתו החריפה ניתנה במסגרת החלטה שיפוטית בקשת שידלובסקי-אור ואחרים לקבלת רשות להתגונן מפני תביעה שהגיש בנק לאומי גם כנגדה, כערבה
13/11/2011  |   יואב יצחק   |   כתבות   |   תגובות
שידלובסקי-אור. ספקות בדבר אמינותה [צילום: תמר מצפי, באדיבות גלובס]

כספי נאלץ להתפטר
צבי כספי נודע כשופט חסר עכבות. בשל ביקורתו החריפה נגד הנהלת בית המשפט, נגד הנשיאה דורית ביניש וגם נגד נציב תלונות על שופטים, אליעזר גולדברג, הוא נאלץ בסופו של דבר להתפטר. בהליך המשפטי שהזדמן לידיו הוא מתח ביקורת חריגה על שידלובסקי-אור, רעייתו של השופט (בדימ.) תאודור אור, המוכר כידידם של ביניש וגולדברג.

שופטת בית המשפט המחוזי (בדימ.) מיכאלה שידלובסקי-אור לא אמרה אמת. היא סיפרה סיפורי "מעשיות", כלשונו של השופט, כאשר ניסתה להתכחש לחתימתה על ערבות בנקאית לחברתה, ואף הציגה הסברים המעוררים שאלות באשר להבנתה המקצועית והמשפטית. במקרה זה: "ליבי לציבור המתדיינים אשר נידון בפניה ולמערכת המשפט אשר בה היא כיהנה".

דברים חמורים אלה ואף יותר כתב שופט בית משפט השלום בתל אביב, צבי כספי, בהחלטה בבקשתם שידלובסקי-אור ונתבעים נוספים לקבל רשות להתגונן מפני תביעה כספית שהוגשה על-ידי בנק לאומי בסדר דין מקוצר. השופט כספי מתח ביקורת נוקבת גם על הלווה העיקרית, עו"ד אביגיל בהט, ואף האשימה במסירת עדות שקר בבית המשפט.

התביעה נגד הלווים והערבים

התביעה הוגשה על-ידי בנק לאומי במרס 2010 נגד שישה נתבעים. בתביעה מבקש הבנק לחייבם בפרעון הלוואה שניטלה מבנק לאומי. להלן זהות הנתבעים ומעמדם המקצועי:

  • הקבוצה הראשונה, הלווים – נתבעים 2-1, הם עזבון המנוח יצחק בהט ז"ל, ואלמנתו עורכת הדין אביגיל בהט. נתבעים אלה הותירו חוב בהיקף של כ-1.5 מיליון ש"ח;

  • הקבוצה השנייה, הערבים – הנתבעים עמוס גלאון, ישי ערד, צבי מלק ז"ל (שנפטר במהלך הדיונים), ומיכאלה שידלובסקי-אור. הנתבעים בקבוצה השנייה ערבו כלפי הבנק לחובות הלווים, בערבויות מוגבלות בסכומים, בשיעור של 20,000 דולר כל-אחד. הם חתמו על מסמכים שהוכתרו: "כתב ערבות מתמדת ושיפוי מוגבל בסכום (נקוב בדולרים של ארה"ב)".
תא"ק 41668-3-10 בנק לאומי נ' אביגיל בהט ואח'
הנתבעים, ובהם עו"ד אביגיל בהט (אחת הלוות) והשופטת (בדימ.) מיכאלה שידלובסקי-אור (אחד מהערבים) הגישו בקשה לבית המשפט לקבלת רשות להתגונן מפני תביעה שהגיש נגדם בנק לאומי. השופט צבי כספי נתן להם רשות להתגונן, אך מתח עליהם ביקורת חריפה

כספי - שופט חסר עכבות
גולדברג. צעדים נגד כספי [צילום: בוצ´צ´ו]

ההחלטה בעניין שידלובסקי-אור התקבלה על-ידי השופט צבי כספי בתקופה שליבו כבד נגד 'כנופיית רחביה' בכלל וחבריה האישיים של שידלובסקי-אור בפרט.

השופט צבי כספי נחשב לשופט פרובוקטיבי וחסר עכבות. הוא מונה ביום 25.11.93 לכהונת שופט בית משפט שלום במחוזות תל אביב והמרכז. מאז, ובמשך 18 שנים, הוא מכהן ברציפות בתפקיד זה. ללא שינויים מיוחדים ומבלי שקודם - מה שעורר את חמתו לא מעט. מטבע הדברים, גרם לו מצב זה לפתח התנגדות ובוז כלפי "כנופיית רחביה" ששלטה בבית המשפט העליון ולא עשתה לקידומו.

ביקורת חריפה נמתחה על השופט כספי בשל סגנונו הבוטה ומחמת זאת שלא הסכים לקבל מרות מצד בכירי מערכת המשפט. כספי עורר ביקורת חריפה גם מצד רבים מעמיתיו, מכיוון שנהג לכבס בחוץ את 'הכביסה המלוכלכת', גם אם בתפוצה מוגבלת. כך לדוגמא, הוא עורר ביקורת חריפה נגדו מחמת זאת שנהג להפיץ הודעות בדואר-אלקטרוני בתפוצת כלל השופטים - הודעות שחלקן הגיעו לעיתונות - ובהן לגלג על פעולות שבוצעו על-ידי ראשי המערכת השיפוטית, על שופטים מסוימים, וכן על נציבות תלונות על שופטים והעומד בראשה, שופט בית המשפט העליון (בדימ.), אליעזר גולדברג, ועל סגנו דאז של גולדברג, השופט שמואל חמדני.

על-רקע ו/או כתגובה למעשיו שחזרו ונשנו, ונוכח סחבת במתן החלטות מצידו, הוחלט להעמידו לדין משמעתי בבית הדין לשופטים. אין זה סוד כי הצעדים שננקטו נגדו, כוונו לכך שיבין את מצבו ויתפטר. ואכן, באפריל 2011, זמן קצר לאחר מכן, הודיע כספי על החלטתו לפרוש מכהונתו.

ההחלטה הנ"ל בעניין שידלובסקי-אור ואחרים ניתנה ביום 07.11.11, בנסיבות דנן, כאשר ליבו כבד כלפי המערכת השיפוטית בכלל וכלפי גולדברג ונשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בפרט, מבכירי האישים שכונו כחברי: 'כנופיית רחביה', הידועים כחבריהם של שופט בית המשפט העליון, תאודור אור, ורעייתו-הנתבעת - היא שידלובסקי-אור.

עו"ד אביגיל בהט שיקרה

השופט כספי: "אציין עוד כי חסד אני עושה עם עו"ד בהט, וגם לי עצמי לא ברור מדוע אני עושה אותו, בכך שאיני מעביר את עדותה ומכתבה הנ"ל לחקירת משטרה בעניין מתן עדות שקר בבית המשפט"

כבר בפתח ההחלטה כותב השופט כספי, כי טענות ההגנה שנשמעו מפי הנתבעים היו הטענות ה"רגילות" וה"מקובלות" הנשמעות תדיר מפי חייבי כספים לבנקים וערביהם. "נתתי דעתי לכך במספר פסקי דין", כותב השופט, ומציין אחד מהם שבו כתב: "... נראה לי שיש גבול לסבלנותו של בית המשפט לשמיעת טענות שניתן לסכמן כ'לא ידעתי, לא ראיתי, לא שמעתי, לא הבנתי, לא קראתי, לא הוקרא לי, לא סופר לי, לא הוברר לי, לא הוסבר לי', וזאת כאשר מדובר בטענות הנשמעות מפי אנשים מבוגרים, אשר ניהלו עסקים...".

ובהמשך מוסיף השופט (ציטוט):

"לא ניתן לקבל טענות ממין אלו מפי אותם אנשים; יש גבול לרמת הטיפשות שמוכן בית המשפט לייחס לנתבעים, בדרך כלל, ולמבקשים כאן, כאשר הם מבקשים ממנו לייחסה להם במסגרת ניסיונותיהם להתחמק ממילוי התחייבויות כתובות וחתומות על ידיהם...".

בהמשך החלטתו דוחה כספי את טענתם של שני הנתבעים הראשונים, כאילו הבנק – מיוזמתו, העמיד להם הלוואה בסך שהגיע ל-1.5 מיליון ש"ח בעוד שהם ביקשו בסך-הכל הלוואה בסכום של 200 אלף דולר – סכום שהועמד לטובתם כהלוואות חוזרות ומתחדשות עד שנת 2006. השופט דוחה את טענתה של אביגיל בהט, שהינה כאמור בעלת השכלה משפטית, כאילו דובר במקור בהלוואה דולרית, ומנמק זאת בכך שההלוואה חודשה שוב ושוב והיא לא עוררה שום שאלות בנדון.

"מחודש יולי 2005 ועד להגשת התביעה בחודש מרס 2010 היו יצחק ועו"ד בהט במגעים קבועים עם הבנק ומעולם לא עלתה הטענה בדבר השוני בין רצונם של הלווים ובין מעשי הבנק", כותב השופט בהחלטתו, ודוחה את טענתה של עו"ד בהט כאילו "הבנק לחץ עליה ועל יצחק". "אלה דברי הבל", כתב השופט, וביקר את עו"ד בהט על-כך שגם הסכם להסדר החוב לא כובד ולא קוים על-ידם.

השופט כספי מותח מפנה אצבע מאשימה כלפי עו"ד בהט על עדותה, כפי המפורט להלן:

עדות בעייתית

בהט טענה כי היא ובעלה יצחק שהיה איש עסקים ש"גלגל" מיליוני דולרים מעולם לא בדקו את חשבונות הבנק!. "כל זאת כותבת עו"ד בהט", כותב השופט, "ללא בושה וללא מורא;

עדות כוזבת

"וכאשר נשאלה האם היא עורכת דין מסחרית", מציין השופט, "מצאה את העוז להשיב תשובה שלילית כוזבת". כספי מתייחס למכתב [שהוצג בפניו מצד בנק לאומי, התובע,י.י.], "אשר נשלח על-ידי בהט לשר התקשורת בנושא מועמדותה לדירקטוריון בזק, היא מפרטת קורות חיים מקצועיים הכוללים ייצוג חברות רבות, שלושה בנקים, ארגוני קניות, יזמים גדולים, יישובים קהילתיים, קופת חולים וייצוג משפטי של חברה עירונית של העיר חיפה בשם שקמונה".

השופט מצטט את דבריה באותו מכתב לשר התקשורת, שבו קבעה: "... הוותק והניסיון שלי כעורכת דין מהווים תנאי כשירות להתמנות כשופטת בבית המשפט המחוזי".

השופט כספי בא-חשבון עם עו"ד בהט, וקובע חד-משמעית: "והגב' הראויה הנ"ל, מסרה תשובה כוזבת לבית המשפט וגם חתמה על הסכם להסדר החוב, שלטענתה נכפה עליה, אולם היא לא ביטלה אותו מעולם". ובהמשך: "אין המדובר בהגנת בדים, כמעט ניתן לומר, קלאסית, ודינה להידחות וכך אני קובע".

בסיום החלטתו קובע השופט כספי, לגבי בהט: "אציין עוד כי חסד אני עושה עם עו"ד בהט, וגם לי עצמי לא ברור מדוע אני עושה אותו, בכך שאיני מעביר את עדותה ומכתבה הנ"ל לחקירת משטרה בעניין מתן עדות שקר בבית המשפט" [הערה: החלטתו של השופט יכול שתועבר אל היועמ"ש ו/או המשטרה גם על-ידי אחרים, י.י.].

שידלובסקי-אור לא הבינה?

השופט כספי: "אם התשובות לכל השאלות הנ"ל הן חיוביות, הרי שליבי לציבור המתדיינים אשר נידון בפניה ולמערכת המשפט אשר בה היא כיהנה. אלא, שבכל הכבוד, אינני מאמין לשידלובסקי-אור בכל הנוגע לסיפור המעשיות הנ"ל וגם זאת, לצערי, לא אופציה נוחה במיוחד למעמדו של שופט מחוזי לשעבר"

ביקורתו חריפה ופוגענית לא פחות הטיח השופט כספי בקבוצת הערבים. "טענותיהם של הערבים מגוחכות לא פחות", כתב, "אך מצערות הרבה יותר, בעיקר בהתחשב באישיותם של אלה ובתפקידיהם ובמעמדם במשק ובציבוריות הישראלית". ואלה הם הערבים:

  • הנתבעת מס' 3, מיכאלה שידלובסקי-אור, היא שופטת בדימוס של בית המשפט המחוזי בירושלים, שמועסקת היום, או לפחות בעת שמיעת עדותה, על-ידי הנהלת בית המשפט כמטמיעה של מערכת המחשוב של בית המשפט;

  • הנתבע מס' 4, עמוס גלאון, היה בעת חתימת כתב הערבות שלו סמנכ"ל אמדוקס ארה"ב, ולאחר מכן מנהל אמדוקס הודו. לבית המשפט ידיעה שיפוטית, לפיה חברת אמדוקס היא חברת היי-טק בינלאומית בעלת נפח עסקים משמעותי;

  • הנתבע מס' 5, ישי ערד, מגדיר עצמו כאגרונום וכאיש שיווק של חברת מוטורולה;

  • הנתבע מס' 6, צבי מליק, שנפטר בעת הגשת לעת הגשת סיכומי טענות הנתבעים, היה מנהלה של חברת שקם.

השופט מציין בהחלטתו, כי תצהירי הערבים הם זהים, שכן כולם, לרבות "שופטת מחוזית ומנהל בכיר באמדוקס, ומנהל חברת שקם...", "לא ידעו ולא הבינו, לטענתם על מה הם חותמים, בעת חתימתם על כתב הערבות".

לאור זהות הטענות, התמקדה החקירה הנגדית בעיקר בשידלובסקי-אור כמייצגת את שאר הערבים. הדבר נעשה על-דעת הצדדים, כל צד וסיבותיו הוא.

דבריה של שידלובסקי-אור מאלפים

השופט מביא מדבריה של שידלובסקי-אור, לפיהם היא הסכימה לערוב ללווים רק להלוואה של 200,000 דולר ולתקופה של שנה אחת בלבד, למרות ניסוחו האחר של כתב הערבות שהוא כתב ערבות מתמדת לכל האשראי של הלווים בבנק מכל מין וסוג.

"דבריה של שידלובסקי-אור בעניין זה מאלפים, כתוב השופט ומוסיף: "בסעיף 5 לתצהירה היא טענת, כי פקידה בשם שרי אכן הסבירה לה שמדובר בהלוואה לשנה אחת לה היא ערבה; והוסיף ושאלה שידלובסקי-אור את הפקידה שרי בדבר זכויותיה במקרה אי-פירעון ההלוואה על-ידי הנתבעים ושרי הסבירה לה את זכויותיה לפי חוק הערבות!! ובסעיף 8 לתצהירה מציינת שידלובסקי-אור כי הליך החתימה היה מהיר ביותר ואיש "לא הסביר לי דבר כזה או אחר".

ומציטוט דבריה מתוך תצהירה, עובר כספי לדיון וקביעות העלולות עתה לפגוע קשות בשידלובסקי-אור. הנה דבריו, להלן (ציטוט):

"תמהני על שידלובסקי-אור, שופטת מחוזית בדימוס, שבעת החתימה על כתב הערבות הייתה, למיטב ידיעתי, עדיין שופטת מחוזית בתפקיד, שצריכה לקבל הסברים על זכויותיה לפי חוק הערבות מפי הפקידה שרי.

לא זו אף זו אלא שלבד מההסברים שקיבלה משרי הפקידה, מתלוננת היא על-כך שבעת החתימה, אין שידלובסקי-אור מקבל הסברים על מה היא חותמת?!

האם לא הייתה מודעת למשמעות המלים "ערבות מתמדת" שבראש כתב הערבות (ניחא שלא קראה את הכתוב בכתב הערבות)?

האם לא הייתה מודעת לכך שכתב הערבות, סותר את ההסברים שקיבלה, לטענתה, משרי?

כספי: לבי לציבור המתדיינים בפני שידלובסקי-אור

ובהמשך (ציטוט):

האם במהלך חייה המקצועיים לא עסקה או אמורה הייתה לעסוק עשרות, אם לא מאות, אם לא אלפי פעמים, בהוראות החוק הנ"ל ובמשמעותם של מסמכים כתובים לעומת טענות בעל-פה הבאות לסתור אותם?

אם התשובות לכל השאלות הנ"ל הן חיוביות, הרי שליבי לציבור המתדיינים אשר נידון בפניה ולמערכת המשפט אשר בה היא כיהנה.

אלא, שבכל הכבוד, אינני מאמין לשידלובסקי-אור בכל הנוגע לסיפור המעשיות הנ"ל וגם זאת, לצערי, לא אופציה נוחה במיוחד למעמדו של שופט מחוזי לשעבר".

אפסות טיעוניה של שידלובסקי-אור

השופט כספי הודף בהמשך את טיעוניה של שידלובסקי-אור ביחס למכתבי ההתראה מהבנק, ומציג את אפסות טיעוניה וכן את אי-אמינותה, לגישתו. להלן דבריו (ציטוט):

באותה מידה של אמון ניתן להתייחס גם להסבריה בכל הנוגע למכתבי ההתראה שקיבלה.

בחודש דצמבר 2006 קיבלה שידלובסקי-אור שני מכתבים מהבנק. במכתב הראשון מודיע לה הבנק על אי-עמידת הלווים בחובותיהם לבנק, וכאמור עברה למעלה משנה מאז חתמה על כתב הערבות והמדובר במכתב המתייחס לכלל החובות של הלווים; שידלובסקי-אור נדרשה לשלם לבנק את סכום ערבותה.

המכתב השני, שיצא מיד לאחר הראשון, התלה את הדרישה הואיל והלווים פרעו חלק מהחוב, תוך הדגשה שאין בכך ויתור כלשהו על זכויות הבנק.

בגלל "סמיכות הפניות" ובגלל ביטול הדרישה, סברה שידלובסקי-אור כי "... אין בעניין ולא כלום".

מה עניין סמיכות הפניות, לכן שאין בעניין ולא כלום, לשידלובסקי-אור הפתרונות.הרי המכתב הראשון מציין את זכויות הבנק כלפיה לפי הערבות, שלטענתה פקעה מזמן, והמכתב השני שומר על אותם זכויות, תוך אמירה שבשלב זה אינן ממומשות. כך קראה והבינה שופטת מחזית את המכתבים?

אכן, שידלובסקי-אור מזכירה גם טיפולים רפואיים שעברה באותה עת כסיבה לכך שלא פעלה ולא הקימה מחאה על-כך שהיא נחשבת כערבה לבנק בגין ערבות שלגישתה פקעה זה לא מכבר".

טיעוני יתר הערבים, ההחלטות

השופט כספי: ניתנת רשות להתגונן, "מתוך קיומה של אפשרות שיימצא השופט אשר יהיה מוכן להאמין לגיבוב הדברים המופרך שהושמע בפני, או שיהיה בעל יראת כבוד מספקת כלפי הנפשות הפועלות או מי מהן על-מנת לקבל את גירסתן"

השופט כספי מבקר בחריפות גם את טיעוניהם של יתר הערבים, למעט צבי מליק ז"ל [שכן הבין, ופנה לבנק, י.י.] כאילו לא הבינו את מכתבי הבנק.

כותב השופט (ציטוט):

"גם גלאון, מנהל בכיר באמדוקס וישי האגרונום הבינו שאין בהם כלום... להבדיל מצבי מליק ז"ל, גלאון, מנהל אמדוקס בהודו, אינו מבין, לטענתו, את המושג "כתב ערבות מתמדת"." ומציין השופט תוך הטלת דופי בגרסתו של גלאון: "אילו סברתי שגלאון אמר את האמת, הרי שלדעתי ראוי היה לפטרו מידית מתפקידו הבכיר. למעשה, אם סבור אני שהוא לא אמר את האמת, גם אז שאלה היא אם ראוי הוא למלא תפקיד כזה".

ובהמשך, בהתייחסו לכלל הערבים כתב השופט (ציטוט):

"הנה כי-כן; על היות ערבויותיהם להלוואה אחת בלבד, למרות חתימותיהם על כתבי ערבות אחרים, למדו הערבים משרי הפקידה, מיצחק שאינו עוד בחיים וגם משידלובסקי-אור, שלמדה על-כך כמובן משרי הפקידה ומיצחק שאינו בחיים".

למרות האמור לעיל, קובע השופט כי נוכח ההלכה הפסוקה, יש ליתן ללווים רשות להתגונן בטענה בדבר פקיעת ערבותם בהיותה נתונה להלוואה אחת בלבד, בכום של 200,000 דולר או שווה ערך, לשנה אחת, "מתוך קיומה של אפשרות שיימצא השופט אשר יהיה מוכן להאמין לגיבוב הדברים המופרך שהושמע בפני, או שיהיה בעל יראת כבוד מספקת כלפי הנפשות הפועלות או מי מהן על-מנת לקבל את גירסתן". השופט חייב את הלווים, קרי: העזבון ועו"ד בהט, בתשלום הוצאות לטובת המדינה בסך 15 אלף ש"ח, ובתשלום הוצאות הבנק בסכום של 3,000 ש"ח.

באשר לבקשת הערבים לקבלת רשות להתגונן קובע השופט כספי, כי בקשתם ניתנת בכפוף להפקדת מלוא סכום התביעה בקופת בית המשפט ובתוספת 50 אלף ש"ח לכיסוי הוצאות הבקשה בסכום של 3,000 ש"ח, פלוס הוצאות לאוצר המדינה בהליך זה בסכום של 15 אלף ש"ח אם תתקבל התביעה בסופו של דבר.

תאריך:  13/11/2011   |   עודכן:  13/11/2011
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השופט כספי נגד שידלובסקי-אור
תגובות  [ 37 ] מוצגות   [ 37 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כנניהו המיסר
13/11/11 02:06
 
משפט רקוב
13/11/11 06:44
2
zoomarch
13/11/11 03:26
3
כספי צודק מאוד
13/11/11 03:48
 
מיכל מירושלים
13/11/11 09:12
4
הסרטן של אביגייל?
13/11/11 04:07
5
zzzzzz
13/11/11 04:26
6
בזכות הקשרים?
13/11/11 06:27
7
YיורםY
13/11/11 08:23
8
ומי שלא יודע
13/11/11 08:40
 
במערכת שפלטה
13/11/11 08:50
 
מערכת שהסתאבה
13/11/11 15:01
 
היא פשוט לא הבינה
13/11/11 18:24
 
YיורםY
13/11/11 10:50
 
אני רק שאלה
13/11/11 15:28
 
zoomarch
13/11/11 21:24
 
לייבלה
16/11/11 02:16
9
מיכל מירושלים
13/11/11 08:58
10
בני בנקר
13/11/11 09:24
 
לב מירושלים
13/11/11 16:26
11
שומר החומות
13/11/11 09:29
12
אנג'ל
13/11/11 10:08
13
סובול עידן
13/11/11 10:40
 
הנ"ל
13/11/11 11:24
14
עו"ד יודע דבר
13/11/11 11:02
 
בכתבה והיא ממש לא
13/11/11 18:29
15
עורך דין
13/11/11 13:41
16
זו הרעה הכי חולה
13/11/11 19:22
17
דווקא מתאים
13/11/11 20:10
18
אהובה
13/11/11 21:18
19
אהובה
13/11/11 21:33
20
לקוח של בהט לשעבר
13/11/11 22:20
 
YיורםY
14/11/11 00:12
21
לקוח לשעבר של בהט
14/11/11 11:48
 
YיורםY
14/11/11 17:39
22
ל. הרצברג
18/11/11 03:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לכנס של SJP שהתקיים לאחרונה באוניברסיטת קולומביה היוקרתית הגעתי באקראי, עת תרתי אחר סוכה באזור שבו אני מתגוררת כעת בניו-יורק. משנודע לי כי חב"ד הקימו סוכה בקמפוס של קולומביה, יצאתי בשבת של חג הסוכות לאתר את הסוכה. הסוכה בקמפוס הייתה ריקה. החצר הסמוכה לה, לעומת זאת, הייתה שוקקת חיים: סטודנטים רבים עטויי כאפיות על צווארם חילקו חומר תעמולה נגד ישראל. באותה העת, התברר לי, התקיים בקמפוס כנס של SJP - תנועת הסטודנטים למען צדק בפלשתין (Students for Justice in Palestine). חלפתי על פני הסטודנטים ועמדתי לעזוב את הקמפוס ולהמשיך בטיול של שבת. יצאתי בשער שבו נכנסתי ופניתי לשוערת: "היכן מתקיים כעת הכנס של SJP?" "בבניין פה ממול, בקומה השלישית", השיבה.
בתחילת השבוע עברה בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק שאמורה לעשות שינוי בשיטת הייצוג של לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים. אתם הבנתם את זה? גם אני לא. אבל לא בטוח שהחוק יובא לאישור הכנסת כי לקראת סוף השבוע היועץ המשפטי של משהו הסביר למישהו שהחוק הזה לא עומד באיזה מבחן משפטי. גם את זה לא ממש הבנתם, נכון? לא צריך להתאמץ מדי להבין את הפרטים, כי הסיפור בכללותו פשוט למדי. שיטת מינוי השופטים בישראל היא האימא של הקומבינות הפוליטיות שהשמאל אִרגן כדי לשמור לעצמו שליטה בלעדית במערכת המשפט בכלל ובבית המשפט העליון בפרט. אבל כמו בבגדי המלך החדשים אסור לומר את זה בפירוש, כי רק אדם בלתי נאור בעליל חושב שהמלך עירום. ולכן מי שרוצה להתיר קצת את עניבת החנק הזו ולתת לעם לנשום, בלי שיאשימו אותו בחושך ובהתנכלות לדמוקרטיה, חייב להמציא כל מיני קומבינות נגדיות ותרגילי משפטוקרטיה מפותלים. במבחן התוצאה זה בדרך כלל לא עוזר כי אתה משחק במגרש שלהם, ותמיד יימצא איזה יועמ"ש או איזה מגיש עתירה שיסכל את התרגיל.
12/11/2011  |  אורי אליצור  |   כתבות
למשפחה ערבית אי שם בארץ שהאשה בה אינה יכולה ללדת, מגיע לאימוץ במקום תינוק - נער. כולם חוטפים ההלם. הבעל סלים, (מתן קינר) איש מחשבים שנאלץ להתפרנס כמכונאי במוסך; האשה, נדיה (אלמה דישי הכובשת במשחקה הבוטח ומלא האכספרסיה) - עובדת סוציאלית המלאה רגשות שהיא מעניקה למטופליה, אך צמאה להיות אם. והנער - שבעצם נחטף על-ידי אביו החרדי, שבחר להחביאו בקרב משפחה בכפר ערבי.
12/11/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
עם מותו של הנסיך סולטן אל-עזיז, ערב הסעודית עומדת לפני תפנית היסטורית. הנסיך, שנפטר בגיל 87, אמור היה לרשת את מקומו של המנהיג הנוכחי, המלך עבדאללה, לכשילך בדרך כל הארץ. עבדאללה עצמו כבר אינו צעיר (בקיץ ימלאו לו 88 שנים), והוא סובל מבעיות בריאותיות. מי שצפוי לזכות בתואר יורש העצר כעת, במקומו של הנסיך סולטן, הוא אחיו למחצה של המלך עבדאללה - הנסיך נאיף. אלא שגם גילו של נאיף מתקרב ל-80, ולאחר פטירתו נראה שבית המלוכה הסעודי ייאלץ להעביר את השרביט לדור הבא.
11/11/2011  |  צביקה קליין  |   כתבות
רשתות הטלוויזיה הערביות והזרות זפזפו בין שתי מדינות שכנות, והציגו תמונות מקוטבות כביכול: בזו חגיגות סביב גופה, בזו חגיגת דמוקרטיה. הגופה היא גופתו של שליט לוב המודח מועמר קדאפי, שנתפס חי ונורה על-ידי אלמוני. היא הוצגה לכל דורש במשך ימים בבית מטבחיים במסראתה. והדמוקרטיה היא זו של תוניסיה, שערכה, לראשונה מאז היווסדה, בחירות דמוקרטיות חופשיות.
11/11/2011  |  אסף גבור  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il