$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בלאט: לא משחק מושלם, אבל הניצחון קריטי

מאמן מכבי ת"א בסיום ה-72:79 על אנדולו באיסטנבול: "בורשטיין היה המצטיין, כך צריך לשחק קפטן". השחקן עצמו הוסיף: "ניצחון חוץ חשוב מאוד". דייויד בלו: "הנחישות והלהט הביאו את התוצאה הזו"

רועי גלדסטון  10.11.11 - 21:50

מי שעדיין לא ממש בטוח ביכולתה של מכבי תל אביב לשחזר את היכולת מהעונה שעברה, קיבל הערב (חמישי) מספר נקודות נוספות למחשבה מדייויד בלאט ושחקניו. הצהובים הגיעו למוקש בדמות קרב באיסטנבול מול אפס אנדולו ויצאו מהאולם בו ייערך השנה פיינל פור היורוליג עם ניצחון חוץ ראשון העונה - 72:79.

מכבי אמנם לא הבריקה, אבל המשיכה את המומנטום מהמפגש במחזור הקודם מול ריאל מדריד עם ניצחון שלישי ברציפות. יכול להיות, שבדומה לאשתקד, ההפסד במחזור הבכורה למילאנו רק דירבן את הצהובים לצאת לרצף מרשים נוסף?

"היה משחק קשה מאוד", סיכם מאמן מכבי ת"א דייויד בלאט והתייחס לחסרונו של אחד משחקני המפתח של הטורקים טרנס קינסי הפצוע" "העובדה ששיחקנו נגד אפס בלי הרכש שלהם עזרה לנו וצריך לדעת לנצל גם את זה. החבר'ה ניצחו כל רבע במשחק ושמנו לב לפרטים. התאמנו השבוע בצורה יוצאת מהכלל".

בלאט יודע ששחקניו לא הציגו יכולת מרהיבה במיוחד אבל עשו את העבודה במשחק לא פשוט בכלל בדרך למאזן 1:3 והנחלת הפסד בית שני ביורוליג ליריבה: "לא היינו גדולים, אבל ברגעים המכריעים של המשחק תיפקדנו בצורה יותר טובה מאפס אנדולו. זה לא משחק מושלם כמו בשבוע שעבר מול ריאל אבל אי אפשר לצפות מאיתנו ליכולת כזו כל שבוע. גם הרבה יותר קשה לעשות זאת בחוץ, במגרש קשה ובלי הקהל התומך שלנו, אבל ניצלנו את ההזדמנויות וזכינו בניצחון הקריטי הזה בצדק".

לפירגון מיוחד זכה טל בורשטיין. הקפטן הוותיק לא זכה העונה ליותר מדי קרדיט ממאמנו, אך הפעם קיבל 24 דקות והחזיר עם 7 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים. "טל הראה היום מה זה קפטן וגם במשחקים האחרונים בליגה היה יוצא מהכלל", אמר בלאט, "הוא לא שיחק הרבה, אבל לא אמר שום דבר והמשיך להפגין מנהיגות. היום הוא היה ה-MVP שלנו".

כזכור בלאט אימן ב-2008 את אפס בימיה כ'פילזן', אך לא סיים את העונה ובנוסף רשם הפסד למכבי באיסטנבול. בסיום נשאל מאמן הצהובים האם הוא הניצחון הערב מיוחד מבחינתו וענה:  "האמת היא שלא חשבתי על זה, אבל אני שמח לנצח את אנדולו".

ניצחון חוץ מאוד חשוב במגרש שקשה לפתח בו את המשחק הרגיל שלך ועוד יותר קשה לנצח, לכן אנחנו מאוד שמחים מההישג", אמר בורשטיין עצמו,  "אולי לא שיחקנו את הכדורסל הכי יפה בעולם אבל השגנו את המטרה והניצחון הוא מעל הכל".

על יכולתו הפעם אמר הקפטן: "אני מרגיש מצוין ומתאמן חזק. היום המאמן נתן לי הרבה דקות והזדמנות להתבטא ואני שמח שיכולתי לעזור". על המצב הביטחוני הרגיש בשל היחסים המתוחים עם טורקיה הוסיף: "הכל כאן היה מסודר ועבר בצורה שקטה, לא הרגשנו שום איום".

מי ששוב עשה את העבודה עבור הצהובים היה דייויד בלו שקלע 15 נקודות ב-21 דקות. "זה ניצחון גדול שלנו. מדובר במשחק מפתח בקרב על העלייה לטופ 16 והמיקום הסופי בבית המסובך שלנו. היו הרבה ריצות לשתי הקבוצות, סבלנו קצת מעליות וירידות במהלך המשחק אבל כל הזמן הקפדנו לשמור חזק בהגנה, שיחקנו עם המון נחישות ולהט וזה הביא לנו את הניצחון".

אם פעם היה נחשב בלו לקלע שלשות בלבד, בשנה-שנתיים האחרונות הוא הוסיף למשחק שלו מימד נוסף. "אני מרגיש טוב מתמיד", סיפר בלו, "זה עוזר לי לנוע טוב יותר וגם לחדור לסל בנוסף לקליעות מבחוץ. האמת שאני משקיע המון בהגנה וזה עוזר לי לשקט הנפשי בהתקפה, הכל מתחיל בהגנה".

"סידורי האבטחה היו מצויינים והכל עבר בשלום עד לרגע זה ואני מקווה שכך יישאר עד שנעזוב את טורקיה", אמר היושב ראש שמעון מזרחי. על ההופעה של הצהובים הוסיף: "הקבוצה הראתה אופי נהדר גם כשהטורקים השוו והפעילו עלינו לחץ, לא איבדנו את העשתונות וזה ראוי להערכה. כל המשחק נלחמנו ושיחקנו כדי לנצח, וזה בדיוק מה שקרה בסוף".