שתף קטע נבחר

התאחדות המלאכה: "להחרים את שבתון הבחירות"

נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה יוזם חרם על שבתון הבחירות וקורא למעסיקים לפתוח את העסקים, במחאה על כך שהממשלה אינה מסייעת להם להתמודד עם המשבר הכלכלי

הארגונים המייצגים את העסקים הקטנים מרבים להתלונן על כך שהממשלה אינה מסייעת להם, למרות הנזק הקשה שגורם להם המשבר הכלכלי. התאחדות המלאכה והתעשייה - המייצגת למעלה מ-40 אלף מפעלים עסקים קטנים המעסיקים למעלה מ- 400 אלף עובדים - החליטה לעשות מעשה: נשיא ההתאחדות, יהודה אלחדיף, יוזם חרם על יום השבתון בבחירות לכנסת ביום שלישי הבא. כך עולה ממכתב ששלח אלחדיף היום (ד'), לשר האוצר, רוני בר-און, ולראשי המפלגות הגדולות. זאת, במחאה על כך שהממשלה אינה מסייעת, לטענתו, לעסקים הקטנים בהתמודדות עם המשבר הכלכלי.

 

"כשהתחיל המשבר ישר כולם אמרו שצריך לעזור לעסקים הקטנים", אומר אלחדיף ל-ynet, "אבל בסופו של דבר, תוכניות הסיוע הממשלתיות נותנות מיליונים לעסקים הגדולים, ואנחנו מקבלים פירורים, כמה מאות שקלים. הם מתעלמים מאתנו? אנחנו מתעלמים מהם, ומיום השבתון שלהם. אני קורא לכל חברי המעסיקים והעובדים להגיע לעבודה ביום הבחירות".

 

החוק מחייב מעסיקים לשלם לעובדים ביום הבחירות שכר כפול. האם אתה קורא למעסיקים להעמיס על עצמם הוצאה נוספת ולשלם את השכר החריג, או לעבור על החוק?

 

"ההוצאה על העובדים הם לא המרכיב עיקרי בהוצאות העסק. יום ללא פדיון עולה לנו יותר מהשכר הכפול. עדיף לנו להחזיק את העסק פתוח ולשלם יותר. אני לא קורא, חלילה, לעבור על החוק, וגם לא קורא למעסיקים שלא לאפשר לעובדים ללכת להצביע. אפשר להצביע חצי שעה ולחזור לעבודה".

 

מה יש לך לומר לנשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש? אלפי עסקים בדרום נמצאים בקשיים בגלל עיכובים בתשלום הפיצויים על המלחמה, אבל באוצר טוענים כי הוא מעכב את המשא ומתן עם האוצר ממניעי בחירות.

 

"אני לא רוצה להיכנס למשחק הפוליטי בין ברוש לאוצר. אבל זה מקומם ביותר: אחרי מלחמת לבנון עסקים בצפון קיבלו פיצוי הוגן תוך כמה ימים. עכשיו פתאום לכולם יש זמן".

 

"אנו נמצאים בעיצומו של משבר כלכלי מהחמורים ידעה המדינה", ציין אלחדיף במכתב שכתב לבר-און ולראשי המפלגות, "עסקים קטנים נמצאים על סף קריסה בשל עצירת ההזמנות ומצוקת האשראי הרובצת לפתחם. למרות מאמצים רבים לשכנע את בכירי האוצר לאמץ את הגישה העולמית הרואה בעסקים הקטנים מנוע צמיחה מרכזי בזמן מיתון לא נעשה שום צעד ממשי על מנת לסייע לנו. תגובת בכירי האוצר היא התעלמות, דחייה וזלזול".

 

"אותם פקידים אשר הטיפו לכולנו בשנים האחרונות על הבנתם המופלאה בסודות הכלכלה, הבנה שהתבררה כבלון ריק מתוכן, מרשים לעצמם לזלזל שוב בעסקים הקטנים המשמשים אי של יציבות וצמיחה בכל משק מודרני. לנוכח התעלמות זאת, מצד גורמי הממשל השונים ולאור העובדה שרק אנו יכולים לעזור לעצמנו, אין אנו מסוגלים להרשות לעצמנו לעצור את עסקינו ביום הבחירות ובכך לצבור הפסד נוסף מאות מיליוני שקלים. אי לכך, החלטנו לעבוד ביום הבחירות ובדרך זאת להתעלם ממי שמתעלם מאיתנו ועושה שימוש בשמנו רק על מנת לצבור הון פוליטי כזה או אחר".  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא התאחדות המלאכה, יהודה אלחדיף
מומלצים