שתף קטע נבחר

רם כספי יקבל 7 מיליון שקל - יותר מאלי ארוך

כלל פיננסים תשלם לעורכי הדין רם כספי וגד טיכו שייצגו אותה במאבק עם אלי ארוך לפחות 7 מיליון שקל, לעומת 5.7 מיליון שקל שתשלם לארוך

לפחות 7 מיליון שקל - זהו שכר הטרחה שתשלם כלל פיננסים לעורכי הדין רם כספי וגד טיכו, שייצגו אותה במאבק הממושך עם סוחר המעוף אלי ארוך. כך נודע ל"כלכליסט".

 

מדובר בסכום הגבוה מזה שיקבל ארוך עצמו, לפי הסכם הפשרה שנחתם איתו השבוע - 5.7 מיליון שקל. הסכום המדויק עדיין לא נקבע סופית. מכך עולה שכלל נאלצה לשלם לפחות 37 מיליון שקל כדי להיחלץ מהפרשה,

 

שבמסגרתה חויבה במקור לשלם לארוך 95 מיליון שקל. 16 מיליון שקל שילמה כלל בגין עדותו של דוד שילוח ("הצל"), 5 מיליון שקל לעורכי דינו וכאמור עוד 5.7 מיליון שקל לארוך.

 

נוסף על כך, שילמה כלל 3.5 מיליון שקל לעורכי דינו של ארוך בהווה ובעבר, בהם עורכת דינו הנוכחית פנינת ינאי.

 

עו"ד גד טיכו מסר בתגובה: "המשרד אינו נוהג להתייחס לנושא שכר הטרחה".

 

סופו של סיפור ארוך

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר שלשום הסדר פשרה בין ארוך ובין חברת כלל פיננסים שבשליטת נוחי דנקנר. לפי ההסכם, יקבל ארוך 9.2 מיליון שקל, כאשר 3 מיליון שקל מהסכום ישולמו לעורכי הדין השונים שליוו אותו במשך השנים.

 

ההסדר גובש על ידי עורכי הדין של הצדדים - רם כספי וגד טיכו מטעם כלל פיננסים, ופנינת ינאי מטעמו של ארוך ושל אימו ג'ני. זאת במסגרת בקשת כלל פיננסים לבטל את פסק הבורר יעקב מלץ ז"ל, שפסק בשנת 2006 כי כלל צריכה לשלם לו 95 מיליון שקלים.

 

כלל פיננסים ביקשה לבטל את פסק הבורר בטענה כי הוא מבוסס על מסמכים בלתי כשרים שארוך הגיש במהלך הבוררות בין הצדדים, ושהטו את החלטת הבורר לטובתו. במאי 2007 התפטרו מייצוג עורכי הדין שליוו את ארוך לאורך הבוררות אלון וינוגרד ומושיק פלדמן, ונפתחה נגדו חקירת משטרה.

 

ארוך שכר את שירותיה של עו"ד פנינת ינאי, אשר הגישה תגובה לבקשת כלל פיננסים, שבה סתרה את טענות החברה כאילו מסמכים לא כשרים הטו את תוצאות הבוררות לטובתו. בהמשך הפרשה נכנסה כלל פיננסים למו"מ חשאי עם ארוך, שהסתיים בהסכם הפשרה שאושר היום.

 

השגת הפשרה התעכבה בעקבות הגשת כתב אישום נגד ארוך בתחילת דצמבר 2008 בנוגע לזיוף לכאורה של מסמכים במהלך הבוררות. בסוף אותו חודש אושפז ארוך במצב קשה לאחר שניסה, ככל הנראה, להתאבד באמצעות בליעת כדורים.

 

עו"ד ינאי מייצגת את ארוך גם בהליך הפלילי שנפתח נגדו בחשד לזיוף המסמכים. היא מסרה כי היא משוכנעת שגם בפרקליטות יקבלו את טענותיה בשימוע שטרם התקיים באשר לתשתית הראייתית להאשמות נגד ארוך. מקורביו אמרו אז כי ארוך לקח באופן קשה את ההתפתחויות שעיכבו את השגת הפשרה.

 

הפרשה הסעירה את שוק ההון הישראלי. ארוך זכה בבוררות שניהל מול חברת כלל פיננסים, שנמשכה ארבע שנים. ארוך טען שכלל חייבת לו את הכספים בגין פעולות שלא ביצעה עבורו כאשר היה לקוח שלה בסחר בניירות ערך.

 

לטענתו של ארוך, הוא פיתח שיטה שמאפשרת לו להרוויח כסף רב מאופציות המעו"ף. הבורר מלץ כתב בפסק הבוררות אז: "כשהתברר שחשבונותיהם של אלי ארוך ואמו תפחו במהירות, חדלה אילנות-בטוחה לבצע את העיסקאות כפי שהתבקשה על ידי ארוך, והחלה לסחור באופציות לפי ראות עיניה. התוצאה היתה שהנתבעים חיסלו את כל תיקי ההשקעות של ארוך ואמו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
אלי ארוך: שווה פחות מכספי
צילום: שאול גולן
צילום: אלי אלגרט
רם כספי: קיבל יותר
צילום: אלי אלגרט
מומלצים