שתף קטע נבחר

קטש: "ראיתי חבורת שחקנים ולא קבוצת כדורסל"

מאמן הפועל י-ם התאכזב מהתבוסה 89:68 לגלבוע/גליל. המאמן המנצח, ליאור ליובין: "כולם רוצים להגיע לפיינל פור, אחת אולי מובטחת שם". מאמן מכבי חיפה, מיקי גורקה, שוקל להתפטר בעקבות המצב החברתי בקבוצה: "אם לא אצליח לפתור את זה, לא אשאר כאן"

מאת: אור בוקר, רועי אלחנני, יעל שחרור, איתי אליהו

 

המחזור השני בליגת לוטו הסתיים הערב (א') עם שלוש תוצאות צמודות, ואחת, בין גלבוע/גליל להפועל ירושלים, שנסגרה עם ניצחון מוחץ (68:89) של המארחת מגן נר.

 

 

ליאור ליובין, המאמן המנצח, אמר בסיום: "היה לנו חשוב להופיע בצורה טובה, לאחר הטעם הרע משבוע שעבר. יש לנו שחקנים עם הרבה גאווה ורצון והצליח, היה להם היום ברק בעיניים והם היו מאוד אגרסיביים בהגנה. הצגנו ריצה טובה, גם לאחר ירדה טבעית במהלך המשחק".

 

לגבי אפשרות של חיזוק אמר ליובין: "יש מועמדים אבל אנחנו צריכים לבחון אותם בצורה מעמיקה יותר, מאחר שאנו משחקים במסגרת נוספת (ליגה בלקנית, א.א) ושם ניתן לרשום שלושה זרים אמריקנים ובוסמן". בנוגע למטרות העונה בליגה הישראלית, אמר המאמן: "כולם רוצים להגיע לפיינל פור, 11 קבוצות רוצות ואחת אולי מובטחת שם".

 

יבזורי: "קבילנו שיעור טור בשבוע שעבר"

דגן יבזורי, שהצטיין במשחק עם 17 נקודות, אמר בסיום: "אני לא רוצה להתעסק בירושלים ומעדיף לחשוב שהם נראו כך בגלל העבודה הטובה שלנו. השינוי מהשבוע שעבר הוא בגישה שלנו, קיבלנו אז שיעור טוב ולמדנו את הלקח".

 

גלבוע/גליל חוגגת את הניצחון על ירושלים (צילום: זוהר שחר) (צילום: זוהר שחר)
גלבוע/גליל חוגגת את הניצחון על ירושלים(צילום: זוהר שחר)
 

המאמן המפסיד, עודד קטש, אמר בסיום: "יש סיכום קצר למשחק: לא היינו בו בכל שלביו, לא נכנסו אליו טוב. מעבר לקרדיט שמגיע לגלבוע/גליל, כי לי היה ברור שהם שווים יותר. נראינו כמו חבורת שחקנים ולא כמו קבוצת כדורסל".

 

בנוגע להמשך הדרך, אמר קטש: "יש לי המון מחשבות בראש כיצד להפוך אותנו טובים יותר. אסור לשכוח שכל הזרים התחלפו מלבד בראיין רנדל ומדוברבקבוצה חדשה. בליגה יהיה לנו זמן לתקן, אבל אירופה כבר מגיעה ואין לנו את הזמן הזה".

 

גורקה שוקל לעזוב בגלל הבעיות החברתיות

אולם "היובל" בהרצליה חגג הערב ניצחון ראשון בליגת העל, אחרי שבני השרון/הרצליה גברה 82:84 על מכבי חיפה. האורחים מהכרמל היו עדיפים לאורך כל המשחק, אבל רבע אחרון של 21:28 גרם להפסד ולתחשות התסכול של המאמן מיקי גורקה.

 

"ברור שלא חשבתי שנפתח את העונה עם שני הפסדים, אבל האחריות היא עליי", אמר גורקה. "יש לי תחושה שבדקות האחרונות תחת לחץ אנחנו מאבדים עשתונות וזה נראה ומרגיש לא טוב. מאוד קשה לי עם זה, ואני צריך לחשוב מה לעשות כי כרגע אני מרגיש שאני לא עושה את העבודה כמו שצריך".

 

רועי חגאי. מחכה לבואו של היקסון (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
רועי חגאי. מחכה לבואו של היקסון(צילום: מור שאולי)
 

גורקה גם התייחס למצב החברתי הרעוע בקבוצה, לאחר שאי אפשר היה להתעלם מקללות השחקנים אחד כלפי השני. "אני לא אוהב ששחקנים מאשימים אחד את השני כשלא הולך ומתנהגים בצורה לא מקובלת. אם לא אצליח לפתור את זה, אני פשוט לא אשאר פה", איים המאמן.

 

חגאי: "תהיה לי בעיה את מי להלביש מהזרים כשהיקסון יגיע"

בצד השני הייתה שמחה גדולה, גם המניצחון וגם מההתאוששות מההפסד הדרמטי להפועל ירושלים במחזור הראשון. "בקבוצה שלנו ארז כץ הוא היחיד ששיחק בליגת העל, וכשאני מסתכל לשחקנים שלי בעיניים אני רואה את המתח וההתרגשות ותוך כדי המשחק זה עובר להם", אמר המאמן המנצח רועי חגאי. "מאמנים לומדים מטעויות גם אחרי הפסדים וגם אחרי ניצחונות, אבל זה יותר כיף אחרי ניצחונות. הקבוצה הזו תהיה טובה יותר אחרי זמן שנתחבר".

 

לייסדריוס דאן לפני קרלוס פאוול. ניצחון חשוב לבני השרון/הרצליה (צילום: מור שאולי) (צילום: מור שאולי)
לייסדריוס דאן לפני קרלוס פאוול. ניצחון חשוב לבני השרון/הרצליה(צילום: מור שאולי)
 

חגי התייחס גם לזר החדש, ג'יי.ג'יי היקסון, שיגיע מחר לארץ ואמר: "יהיו לי צרות את מי להלביש מהזרים, כי ראיתם היום ארבעה חבר'ה ששיחקו נהדר. אני יכול להבטיח שאת היקסון אני אלביש. הקבוצה הזו נבנתה מצוין, אבל הפציעה של בן רייס (סיים את העונה, י.ש) מפריעה לעומק אנחנו חסרים שחקן בעמדה 3. כרגע זה טוב להגיע כאנדרדוג מול כל קבוצה, למרות שלדעתי מהרגע שהיקסון יגיע כבר לא נהיה ממש אנדרדוג".

 

שחקנה של בני השרון/הרצליה, לייסדריוס דאן, שקלע 21 נקודות וקטף שמונה ריבאונדים, אמר: "בחצי השני היינו אגרסיביים יותר וזה שינה את המשחק. גם מול ירושלים היה לנו משחק טוב, אבל הם שיחקו בבית עם הדחיפה של הקהל שלהם. ההפסד הזה ישב לנו בלב, וזה עזר לנו להגיע הערב עם יותר מוטיבציה".

 

גור פורת והילדה. "הראינו הרבה אופי" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
גור פורת והילדה. "הראינו הרבה אופי"(צילום: עוז מועלם)
 

גור פורת: "אנחנו נהנים לשחק אחד עם השני" 

מי שהפתיעה גם במחזור הנוכחי היא מ.כ. הבקעה, שרשמה ניצחון שני ברציפות, הפעם 66:68 על הפועל חולון, הודות לשלשת קלאץ' של גור פורת הוותיק.

 

מאמן הבקעה, אבי אשכנזי: "בחצי הראשון שיחקנו מצוין, בחצי השני נחלשנו בהגנה וגם משחק ההתקפה לא זרם. אני שמח שאנחנו מתמודדים עם לחץ כבר שבוע שני ברציפות, וזה עוד בלי ששיחקנו עם שמוליק ברנר (פצוע, ר.א) שעוד יוסיף לנו עוד מנהיגות. יש לנו עוד הרבה לשפר, אבל אני מאוד מרוצה ממה שעשינו עד עכשיו".

 

פורת המאושר אמר בסיום: "חצי ראשון שלנו טוב, חצי שני פחות, אבל הראינו הרבה אופי גם כשחולון הובילה עלינו. אנחנו נהנים לשחק ביחד, טוב לנו כאן ואני שמח שהכדור האחרון נכנס. ביום רביעי יש לנו את עירוני קריית אתא בגביע המדינה, ואנחנו תמיד שואפים להיות למעלה".

 

המאמן המפסיד, דן שמיר: "זוהי אכזבה גדולה עבורנו. התחלנו לא טוב את המשחק, מגיע קרדיט גדול להגנה של הבקעה. השתפרנו במחצית השניה והצלחנו לחזור למשחק, אבל משחקים צמודים כאלה נופלים על טעויות וטיפ טיפה מזל. אני גאה בשחקנים שידעו להתאושש, ולמרות משחק לא טוב שלנו הצלחנו להגיע למצב של ניצחון".

 

לגבי דן גרונפלד, שמועמד לעזוב לירושלים, אמר שמיר: "אני לא רוצה להתייחס לכל הצד הכספי במועדון. גרונפלד כנראה יעזוב, למרות שזה לא סגור, ואני לא יודע אם נביא שחקן אחר במקומו".

 

דני פרנקו: "אני לוקח את האחריות להפסד"

באולם בנתניה פתחה הקבוצה המקומית את העונה עם הפסד 90:86 למכבי אשדוד, שרשמה ניצחון ראשון העונה.  המאמן המנצח, עופר ברקוביץ, שמח מאוד בסיום: "ידענו שיהיה קשה, כי אדריאן בנקס וג'רום רנדל זריזים ויצרו קצב משחק מהיר. אני שמח שביצעו כמה עצירות טובות בסיום וזה מה שהעניק לנו את הניצחון".

 

מאמן נתניה, דני פרנקו, לא התאכזב יותר מדי: "לא היינו מספיק מתואמים היום, ואני לוקח את זה עלי. הייתה התרגשות של משחק ראשון, והמשחק שלנו לא שטף. עם זאת, הראינו אופי ונחישות ובהמשך נהיה קבוצה טובה יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים