יום שישי, 17.05.2024 שעה 18:10
דין אלמס

מחלת הרוטציה של פרגוסון

דעה: אומנם לשדים האדומים יש משחק גביע 'קשה' נגד אלדרשוט מהליגה הרביעית, אבל זו לא סיבה לא לעלות עם ההרכב הכי חזק למפגש מול היריבה העירונית

חברות וחברים המגיפה הגיעה גם לאולד טראפורד. לא, לא מדובר בנגיף מסוכן אלא במילה הכל כך מאוסה הזאת: רוטציה. מילא בליגה המצחיקה שלנו, אבל אדון סר אלכס פרגוסון, מול היריבה העירונית הייתי מצפה שתעלה מהאוב גם את אריק קאנטונה.
 
אני מקבל את זה שבלתי אפשרי לעלות עם 11 הג'וקרים שלך כאשר לקבוצתך יש משחק יומיים לאחר מכן בגביע הליגה אבל מדובר עם כל הכבוד באלדרשוט מליג 2, הליגה הרביעית בסדר הליגות האנגלי.
 
דני וולבק הינו שחקן מצויין, באמת, אך מדובר במשחק משמעותי בקשר לתמונת האליפות, לא היחיד אבל עדיין לא לילד חסר ניסיון. הוא כבד יחסית והוא די "נחנק" היום ולא תרם דבר. לעומתו, חבייר הדרננדז שנכנס בדקה ה-66 הוא מהיר, דינאמי, תזזיתי והוכיח לא פעם ולא פעמיים כי כאשר צריך חלוץ קטלני למשחקים הללו הוא נמצא בזמן הנכון ובמקום הנכון. הכנת הכדור לפלטשר הוכיחה זאת.

אגוארו חוגג (רויטרס)
אגוארו חוגג (רויטרס)
 

חוץ מהמקסיקני נמצא גם דימיטאר ברבאטוב. הבולגרי הוא חלוץ יעיל מאין כמוהו אבל משום מה פרגי מתעקש להעלות אותו אם בכלל, מהספסל וזאת על אף תצוגות טובות שלו במשחקי צמרת בהן הוא פתח בהרכב. הימצאותו או ליתר דיוק חוסר הימצאותו של וולבק במשחק גרמה גם להוצאת העוקץ מהפאקטור הגדול ביותר מקבוצתו של פרגוסון, ווין רוני, משום שלהגנת הסיטי היה פשוט מאוד לתת דגש על סגירתו.
 
בשונה מפרגי, רוברטו מאנצ'יני העלה את מארקו באלוטלי, אדם מטומטם תסלחו לי על המילה. לרעה מחוץ למגרש אך על כר הדשא זה מגיע לטובתו משום שהוא לא רואה אף אחד ממטר. שערו היום הוכיח זאת והעניקן תשובה לשאלת חולצתו "למה תמיד אני?!". למה תמיד אתה במשחקים הללו?! כי אתה אדון באלוטלי, חלוץ שמגיע למשחקים הגדולים. למה תמיד אתה אשם בדברים מחוץ למגרש?! כי אתה כזה.

ברבאטוב חוגג את הראשון של היונייטד (GettyImages)
ברבאטוב. היה יכול לעזור (GettyImages)
 

בחוליות האחוריות ובעיקר בקישור ההבדלים היום היו עצומים. התכולים הכתיבו את קצב המשחק, הן בעזרת חוליית ההגנה והן חוליית הקישור. הגנתם הייתה יציבה ומחוברת מעצם הרצתה בכל המשחקים. דווקא היום, פרגי החליט לא לפתוח עם פיל ג'ונס. להבדיל מוולבק, ג'ונס הוכיח את יתרונותיו במאבקים מול חלוצים איכותיים עוד בימיו בבלקבורן.
 
ג'וני אוואנס שעלה במרכז ההגנה אמנם מנוסה מעט יותר ובכל זאת, האנגלי הצעיר עולה עליו כמעט בכל פרמטר. מעבר לכך, אני בטוח כי ג'ונס לא היה מאחר בהגעה לחסימת בעיטתו של באלוטלי בדרך לכיבוש השער הראשון, להבדיל מאבאנס, אשר מצא מתי להחליק ולאחר בצורה שערורייתית לחסימת המסירה לבאלוטלי בדקה ה-46 בדרך לכרטיס האדום המוצדק.

אוואנס רואה את האדום (רויטרס)
אוואנס רואה את האדום ומשאיר את היונייטד לחסדי קומנדו מנצ'יני (רויטרס)
 
למעט לואיס נאני ואולי אשלי יאנג, אף קשר מאלו של הרכב השדים האדומים לדרבי לא מגיע לרמתם של אלו של מנצ'סטר סיטי. ג'יימס מילנר וגארת' בארי אמנם קשוחים מאוד ובכל זאת יצירתיים מאוד. יא-יא טורה הוריד מהאגו שלו וביצע היום תפקיד נקודתי וחשוב מאוד ומעל כולם מנצח דוד סילבה, הקשר/האומן הטוב ביותר כיום בפרמייר ליג.
 
תוצאה זו אינה קריטית בכל הקשור למאבק האליפות אולם יש לה משמעות תודעתית עצומה. ניצחונה של הסיטי, סליחה, ההשפלה שהעבירה סיטי את היונייטד מוכיחה כי התכולים נמצאים במגמת התקדמות ומועדון שרוצה לזכות באליפות אנגליה.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים