$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סיטי הביסה את יונייטד 1:6 באולד טראפורד

עוד יום בהיסטוריה של השדים האדומים? ממש לא בטוח. המיליארדרים מאבו דאבי נתנו קונצרט במקדש של פרגוסון והוכיחו שיש אלטרנטיבה אמיתית בעיר. הסיטיזנס הנחילו הפסד ראשון לאלופה ופתחו עליה פער של 5 נקודות בפסגה

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  23.10.11 - 16:28
1:6, כן זאת לא טעות (gettyimages)
1:6, כן זאת לא טעות (gettyimages)

לפני קצת יותר מעשור מנצ'סטר סיטי עוד הייתה קבוצה ענייה בליגה השלישית. בזמן הזה היריבה העירונית, יונייטד, השלימה טראבל היסטורי והייתה לקבוצה הגדולה בעולם. מאז הפערים בין השתיים רק הלכו והתעצמו. גם המפגשים ביניהם בפרמייר ליג נראו כמו קרבות בין דוד לגולית עם סוף ידוע מאוד, לטובת יונייטד כמובן. ואולי לא עוד. נדמה שהיום הזה ה-23.10.11 יחקק לעד בתולדות העיר מנצ'סטר. רוחות של שינוי נשבו ברחבי לנקשייר. הסיטיזנס, עכשיו בכסות של הקבוצה העשירה בעולם, סוף סוף הסתכלה לשדים האדומים בעיניים. מה זה הסתכלה? התפוצצה: החבורה של רוברטו מנצ'יני הביסה, השפילה ורמסה 1:6 את האלופה באולד טראפורד. כן, 1:6, בלתי נתפס והפרס? יתרון של 5 נקודות בפסגה על פני היריבה המושבעת.

סיטי השיגה מאז פתיחת העונה כדורגל נפלא, מענג וסוחף, אבל אף אחד לא חשב שכל הכישרון הזה יתפרץ דווקא במקש של השדים האדומים שלא הפסידו ב-25 המשחקים האחרונים בתיאטרון החלומות. מריו בלוטלי, שרק הלילה כמעט שרף את ביתו בשל זיקוק שהדליק באמבטיה, חזר להתרכז בכדורגל ולשם שינוי נתן תוצרת גם במשחק החשוב ביותר. החלוץ האיטלקי הבקיע צמד (22, 60) אבל הוא לא היה היחידי כמובן שניצח על התזמורת. קון אגוארו בשערו התשיעי נעץ את השלישי (69), אדין דז'קו המחליף קינח בצמד בזק (90 ו-93), וגם דויד סילבה הפנטסטי התכבד בשער משלו (93). דארן פלטשר עוד צימק (81) וג'וני אבאנס הורחק, אבל מי יזכור את זה?

יונייטד פתחה בהתלהבות ובלחץ שאופייני לה ועוד היוותה יריב שקול לסיטי עד להרחקה של אבאנס (50). לאחר מכן האלופה האנגלית פשוט קרסה, היא לא יכלה למהירות המדהימה של סיטי בהתקפה,. סילבה שוב הוכיח מדוע הוא השחקן הטוב בפרמייר ליג עם מספר מהלכים מהפנטים. גם הבחירה של מנצ'יני להרכיב את מילנר במקומו של דה יונג השתלמה והקשר של נבחרת אנגליה בישל פעמיים. וכל זה כשסמיר נאסרי נכנס ל-14 דקות בלבד, דז'קו ל-20 וקרלוס טבס? הוא כנראה כבר לא בתוכניות של המיליארדים מהמפרץ העונה. סיטי מפחידה, מפחידה מאוד.

אלכס פרגוסון נוהג לומר אחרי כל תקלה שזה בסה"כ "עוד יום בהיסטוריה של יונייטד". מי כמוהו יודע איך לצאת ממשברים ולאסוף את השברים מהר מאוד. אבל התבוסה המשפילה הזאת, הגדולה של המועדון במשחקי הדרבי מאז 1926, עוד תהדהד במהלך כל העונה בקרב השחקנים שלו. סיטי הוכיחה שיש אלטרנטיבה אמיתית והכתר של יונייטד נמצא בסכנה ממשית. אפשר לבוא בטענות ליכולת הירודה של פטריס אברה, שקיבל סחרחורת ממילנר וסילבה. ניתן גם לומר שחסרונו של נמניה וידיץ' הקשוח הורגשה, אבל לא רק ההגנה של יונייטד זייפה, גם שאר החלקים מאנדרסון ועד רוני חרקו. רק הזמן יעיד אם פרגוסון וחניכיו ייצאו מההלם הזה, אם בכלל.

מהלך המשחק
יונייטד פתחה בלחץ את המשחק אבל לא הגיעה לכדי סיכון ממשי על שערו של ג'ו הארט. בדקה ה-23 התקפה מדוייקת אחת של סיטי הספיקה כדי להשתיק את אוהדי השדים האדומים. ג'יימס מילנר העביר כדור רוחב מצד שמאל, באלוטלי ירה מקצה הרחבה כדור שטוח לפינה, שום סיכוי לדה חאה, 0:1 לסיטי.

יונייטד הצליחה בהמשך לבעוט כמה פעמים לשער של ג'ו הארט, כמו בניסיונות מרחוק של יאנג (26), אנדרסון (34) ורוני (36), אבל אף אחת מהבעיטות לא הייתה רצינית ממש. ההגנה של האורחים הצליחה לשמור טוב מאוד על תיבת ה-16 ומנגד ניסתה בכמה מתפרצות להביך פעם נוספת את האלופה.

63 שניות בלבד מפתיחת המחצית השניה הצרות של יונייטד הוכפלו: אגוארו שלח את באלוטלי לאחד על אחד עם דה חאה, אבאנס הכשיל את האיטלקי על קצה הרחבה וראה בצד את הכרטיס האדום. בדקה ה-60 אפשר היה לקום על הרגליים ולהריע לחבורה של מנצ'יני. דויד סילבה במהלך גאוני בצד ימין הסית כדור למילנר שהעביר רוחב ובאלוטלי משני מטרים דחק פנימה, 0:2 לסיטי. יונייטד בשוק.

עוד 9 דקות חלפו ושוב צירופי המסירות של סיטי בהתקפה גרמו לסחרחורת אצל חניכיו של פרגוסון. מילנר שלח את מיקה ריצ'ארדס שהכניס כדור חד לתוך הרחבה, אגוארו התגנב מאחור והבקיע מקרוב. 0:3 מבריק, השפלה.

בהמשך נכנס אדין דז'קו ובנגיעה הראשונה שלו בכדור כמעט כבש את הרביעי. לאחר מכן, גם דויד סילבה החמיץ ממש מקרוב. יונייטד נלחמה בעור שינייה כדי לצאת עם שער 'ניחומים' מהמפגש ובדקה ה-81 דארן פלטשר ירה כדור אדיר לחיבורים של הארט וקבע 3:1. ספק אם זה מנחם מישהו באדום.

כשהכל כבר היה נראה גמור, הנחיתה סיטי את המכה האחרונה. למעשה, אלה היו שלוש מכות. בדקה ה-89 המשיך קולארוב המחליף בנגיחה אחרי כדור קרן, לסקוט מסר רוחב מימין לשמאל ואדין דז'קו דחק פנימה.

66 שניות עברו והבוסני מסר לאדריכל הניצחון דויד סילבה, שדהר קדימה וגילגל בין הרגליים של דה חאה לרשת. 3 דקות בתוך תוספת הזמן התהפכו שוב התפקידים, סילבה המשיך כדור עומק מדוד במסירה נפלאה מהאוויר ודז'קו, שרגע לפני החמיץ ברשלנות, הרשית את ה-1:6. טירוף.

הרכבים
מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה; כריס סמולינג, ריו פרדיננד, ג'וני אבאנס (הורחק/47), פטריס אברה; דארן פלטשר, אנדרסון (פיל ג'ונס/66), נאני (חאבייר הרננדס/66), אשלי יאנג; וויין רוני, דני וולבק.

מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט; מיקה ריצ'ארדס, ג'וליאן לסקוט, וינסנט קומפני, גאל קלישי; ג'יימס מילנר (אלכסנדר קולארוב/89), גארת' בארי, יא יא טורה; סרחיו אגוארו (סמיר נאסרי/76), דויד סילבה, מאריו באלוטלי (אדין דז'קו/69).