$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חזרו לנצח: צפו ב-60:84 של מכבי על שירוקי

ההפסד במילאנו? בלאט ושחקניו שבו לעצמם ונשארו מושלמים במפעל. 19 לאליהו. הנדריקס הוסיף 16. גם יוגב אוחיון בלט

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  22.10.11 - 18:40

נכון מדובר רק במשחק נגד שירוקי בליגה האדריאטית אבל אחרי ההפסד למילאנו, מכבי ת"א היתה חייבת ניצחון כדי להרגיע את המערכת. הקבוצה הביסה 60:84 את הבוסנים בחוץ ונותרה מושלמת במפעל עם ארבעה ניצחונות. בינתיים הצהובים מטיילים בליגה המזרח אירופאית הזו. אליהו היה המוציא לפועל העיקרי עם 19 כשגם הנדריקס (16), סופו (13) ואוחיון (10) סיימו בדאבל פיגרס.

למרות התוצאה הגבוהה, דייויד בלאט לא ירשום את המשחק הזה בספר הזכרונות שלו. השחקנים שלו הציגו יכולת פושרת בפתיחה וראו את היריבה מפציצה מחוץ לקשת השלוש. למזלו של המאמן, סופו ואליהו היו שם כדי להשאיר את התוצאה צמודה. ברבע השני, אוחיון (השתלב במכבי בצורה נפלאה), בלו, סמית' והחברים ברחו לריצת 0:9 כשהם מציגים יכולת הגנתית נהדרת שסידרה יתרון 17 במחצית. בתחילת הרבעים השלישי והרביעי, שירוקי ניסתה לחזור לעניינים והתקרבה, אבל ריצ'רד הנדריקס ואליהו היו שם כדי להשאיר את הקבוצה במרווח בטחון. הדקות האחרונות היו רק לפרוטוקול.

בסופו של דבר, מכבי רצתה לשרוד את המשחק בשלום ולהתכונן בשקט לאשקלון (זה לא אמור להיות קשה עבורה) ובעיקר לפרטיזן. אחרי ההפסד לאיטלקים, הקבוצה חייבת ניצחון ביורוליג. ג'ורדן פארמר זכה הערב למנוחה ובקבוצה שומרים עליו ליום חמישי. קית' לנגפורד? הוא יצטרף לחבריו בשבוע הקרוב. השאלה הגדולה היא האם הוא כבר יהיה משמעותי מול הסרבים.

"משחק טוב שלנו", אמר דייויד בלאט בסיום, "היה חשוב לחזור מהר למסלול הנצחונות ובעיקר ליסודות שלנו - לשמור טוב ואגרסיבי, לשחק כדורסל שוטף וקבוצתי. היום כולם קיבלו גם דקות משחק טובות וגם דקות מנוחה חשובות. החלטתי לא להלביש את ג'ורדן פארמר כדי לתת לו להתאושש מהפציעה. זה עניין של כמה ימים עד שיחלים לגמרי, ולא רציתי לסכן אותו בשלב זה".

"זה אולי נראה שקל בליגה האדריאטית אבל זה ממש לא כך. גם כאן בבוסניה היתה אווירה מצוינת של כדורסל. אולם מלא עם אוהדים חמים אבל הוגנים. מחר אנחנו נוחתים וביום שני כבר משחקים באשקלון. אפשר להגיד שנכנסנו עכשיו לרוטינה של המסעות, זה לא קל אבל אני בטוח שנעמוד בעומס ובמשימות שלנו בצורה הטובה ביותר".

פאפאלוקאס הוסיף: "היה קשה לשחק אחרי שפתחנו את היורוליג רק לפני יומיים. היינו צריכים להיות מפוקסים לכל אורך המשחק כדי לנצח. שירוקי קבוצה טובה עם המון שחקנים צעירים וקלעים מצוינים. הם שיחקו נכון וטוב וגרמו לנו לבעיות במחצית הראשונה. בהמשך שיחקנו בצורה חכמה יותר ונעזרנו בניסיון העדיף שלנו ובספסל העמוק".

קלעו למכבי ת"א: אליהו 19, הנריקס 16, סופו 13, אוחיון 10, סמית' 7, פניני 6, בלו 5, ג'יימס 2, שאייר 2, בורשטיין 2, פאפאלוקאס 2. הירבו לקלוע לשירוקי: פילפיץ' 18, סקיץ' 12, באראץ' 7.

מהלך המשחק
מכבי
פתחה עם חמישיה שכוללת את ג'ון שאייר, דווין סמית', יוגב אוחיון, ליאור אליהו וסופו. יוגב אוחיון קלע את הסל הראשון לצהובים שהתקשו בדקות הראשונות בהגנה. אחרי שלוש דקות, סופו נכנס לעניינים ושני מהלכים טובים שלו סידרו 7:10. הבוסנים איפסו את היד מחוץ לקשת השלוש וסאקיץ' החזיר את היתרון למארחת, 14:16. הצהובים רדפו אחרי היריבה עד לסיום הרבע אבל דווקא בדקה האחרונה עלו ליתרון, 21:23.

סל של אליהו סידר 25:27 והצהובים המשיכו ביתרון קל בתחילת הרבע השני. שלשה של המארחים ארבע דקות בתוך הרבע ויכולת טובה של פילפיץ' צימקו את הפער לנקודה אחת בלבד. אולם אז שלשה של בלו וסל של סמית' הקפיצו את הספסל של בלאט. סל של הנריקס מתוך הצבע ולאחר מכן עצירה ושתי נקודות קלות של אוחיון קבעו הפרש דו ספרתי. עד להפסקה, הנציגה הישראלית המשיכה להציג יכולת הגנתית מצוינת ונקודות של הנדריקס ואוחיון קבעו, 33:50.

הבוסנים פתחו את הרבע השלישי עם שלשה. החבורה של בלאט לא הצליחה לקלוע במשך שתי הדקות הראשונות. פילפיץ' קבר עוד שלוש נקודות והקטין ל-11 בלבד. 3 דקות בתוך הרבע, אוחיון קלע שתי נקודות ובהמשך מהלך נפלא של מכבי הסתיים ב-2 נקודות של אליהו. 41:56. קליעות עונשין של פניני קבעו יתרון שיא - 20 נקודות אבל עד לסיום הרבע הפער צומצם, 51:66.

גם את הרבע האחרון, שירוקי פתחה טוב וסל של קולינס הקטינו ל-11 בלבד. זה גרם לבלאט להזעיק פסק זמן כדי להרגיע את העניינים. לאחר מכן הנדריקס סיפק מהלך אדיר שהסתיים בדאנק. הפער נע סביב 10 נקודות. סל של אליהו החזיר לצבע לפניו של בלאט ושוב מכבי תל אביב ביתרון משמעותי. אליהו המשיך ביכולת ההתקפית הטובה והיתרון חצה את ה-20 נקודות. עד לסיום זה היה ג'ארבג' טיים ובסיום, 60:84.

ציבונה ניצחה את לאשקו, ורסאץ' את ראדניצ'קי
מלבד המשחק של מכבי ת"א בשירוקי נערכו שלושה משחקים נוספים. ציבונה זאגרב גברה 76:84 על לאשקו בחוץ והיא במקום ה-3 עם מאזן של 3 ניצחונות והפסד אחד (לצהובים). לאשקו עדיין לא ניצחון במפעל. גם ורסאץ' שחגגה עם 66:70 על ראדניצ'קי התקרבה לצמרת והיא במקום ה-4 עם 7 נקודות. המפסידים רשמו עם פתיחה חלשה בליגה וברשותם רק ניצחון אחד. בודצ'ונסט גברה על דמוז'אלה 60:78 והיא במאזן של 2:2 ובמקום ה-7. אגב, לובליאנה ופרטיזן בלגרד עדיין מושלמות כמו מכבי ת"א אך שיחקו רק שלושה משחקים עד כה.