$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מהעונה הבאה: 8 מחזורי יורוליג נוספים

יול"ב תצביע הערב על אישור ההצעה לשינוי שיטת המשחקים ולהעברת חלק מהם ליום ו' כדי להימנע מהתנגשות בתאריכים עם ליגת האלופות. שמעון מזרחי: "זו הצעה שלנו. הקהל יקבל יותר משחקים איכותיים, מכבי תמיד תשחק בחמישי"

אייל גרוסברד ורועי גלדסטון  13.10.11 - 14:25
דייויד בלאט (קובי אליהו, וואלה). עומס העונה? ישחקו עוד יותר משחקים בעונה הבאה
דייויד בלאט (קובי אליהו, וואלה). עומס העונה? ישחקו עוד יותר משחקים בעונה הבאה

שמונה שנים אחרי שינוי שיטת המשחקים בפעם האחרונה, ראשי יול"ב מתכוונים לשנות שוב את מבנה היורוליג החל מהעונה הבאה. בהצעה שתעלה הערב להצבעה בדיון שיערוך הארגון בברצלונה, ועשויה לקבל אישור מיידית, ישונו שלב הבתים השני, כמות המשחקים של כל קבוצה וגם ימי המשחקים הקבועים, רביעי וחמישי. הדבר היחיד שלמעשה לא ישונה הוא כמות קבוצות הליגה, 24 בכל עונה, שיחולקו לארבעה בתים בני שש קבוצות כל אחד.

  • 21:00, שידור ישיר בערוץ 10 וכאן באתר: מכבי ת"א מול חולון בגמר גביע צ'אנס

מבחינת מכבי תל אביב יעמדו שתי בעיות על הפרק: אלופת ישראל, המשחקת בשלוש מסגרות לאחר שחתמה על חוזה לשלוש שנים עם הליגה האדריאתית, צפויה לגידול של כ-8 משחקים בעונה במסגרת האירופית, דבר שיביאה על מעל 90 המשחקים בעונה וימנע משחקניה הזרים לצאת לפגרה בסוף כל שנה אזרחית בגלל הידוק לוח הזמנים במפעל. בעיה נוספת היא שחלק ממשחקי היורוליג יעברו לימי שישי, ומכבי לא תרצה לחלל את השבת.

מה זה אומר? עם משחקי ההכנה, מכבי תעבור את 100 המשחקים בעונה מוצלחת
"זו הצעה שלנו, מכבי רצתה ותמכה ואני תומך בעניין", אמר שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א, לאתר ערוץ הספורט, "רצינו גם שבשלב המוקדם יהיו יותר משחקים, אבל הגדלת מספר המשחקים בטופ 16 מ-6 ל-14 היא מבורכת משתי סיבות: יותר משחקים ברמה גבוהה עבור האוהדים, וכן יהיה רצף במשחקים ולא יווצר מצב של הפסקות או פגרות ארוכות".

לגבי האפשרות שמכבי תיאלץ לשחק בימי שישי אמר מזרחי, הנמצא בדיונים בברצלונה: "מכבי תל אביב תשחק תמיד בימי חמישי, וגם אם ההחלטה תעבור לא תשחק בימי שישי".

לפי חישוב, אם לוקחים בחשבון את משחקי ההכנה לעונה - גביע צ'אנס וגביע המדינה ומוסיפים להם את היורוליג, ליגת העל והליגה האדריאטית - הצהובים יעברו בעונה טובה ומוצלחת את 100 המשחקים לעונה. מדובר בכמות בלתי נתפשת אפילו עבור קבוצות NBA, כאשר רק אלו המגיעות לסידרת הגמר בליגה הטובה בעולם מקיימות כמות כה גבוהים של משחקים.

הכיצד? 20 משחקים בעונה הסדירה בליגת העל. לאחר החלוקה לבית עליון/תחתון תקיים עוד 10 משחקים ופיינל פור עד 2 משחקים. בגביע המדינה נכנסים הצהובים בשלב שמינית הגמר ויכולים לשחק עד 4 משחקים. באדריאטית: 28 משחקים לפי 26 משחקים בעונה ו-2 נוספים בפיינל פור. בשיטת היורוליג החדשה יהיו 31 משחקים. עד 3 נוספים תשחק האלופה בגביע צ'אנס, ויחד עם משחקי ההכנה לעונה - בין 5 ל-8 בכל עונה, מדובר ביותר מ-100 משחקים.

השינויים ביורוליג
השינוי הראשון ייערך בשלב הטופ 16, כאשר במקום 4 בתים בני 4 קבוצות כ"א, הקבוצות יעברו לשני בתים ובכל אחד מהם 8 קבוצות. משמעות הדבר: שינוי דרמטי מ-6 ל-14 משחקים לכל אחת מהעולות לשלב זה. כמו כן ביורוליג מתבלטים כעת האם לקצר את שלב ההצלבה לטוב משלושה משחקים או להשאיר את השיטה על הטוב מחמישה משחקים, כאשר בגלל הגדלת כמות המשחקים בטופ 16 ייתכן שחלק מהקבוצות ימצאו עצמן מתמודדות מול קשיים במציאת תאריכים פנויים לשחק ולארח באולמות השונים.

בנוסף, יול"ב מתכוננת להפוך את יום שישי ליום משחקים מן המניין – דבר שלמשל עשוי היה ליצור בעיה למכבי תל אביב שלא מוכנה כמובן לשחק לאחר כניסת השבת, אך זו דאגה מבעוד מועד להבטיח כי תמשיך לשחק בחמישי. הכוונה של ראשי הארגון היא לבטל את יום רביעי כיום המשחקים הראשון בכל מחזור מאחר והוא מרבה להתנגש עם ליגת האלופות.

המטרה היא לקיים את משחקי היורוליג בימים רביעי ובחמישי בשבועות בהן ליגת האלופות בפגרה, ובחמישי ושישי כאשר מיטב קבוצות הכדורגל האירופיות ישחקו בצ'מפיונס. ביול"ב רואים בהתנגשות עם ליגת האלופות דבר הפוגע במינוף פופולאריות הליגה, בהכנסות ובמציאת ספונסרים גדולים יותר שיכולים לסייע הן לארגון והן לקבוצות המאוגדות תחתיו מבחינה כלכלית.

בעיה נוספת הקשורה בעניין היא שקבוצות היורוליג לא יוכלו לשחק בימים שבת וראשון במשחקי הליגות המקומיות, וגם על כך צריכים ביול"ב לתת את הדעת.