שתף קטע נבחר

דרא"מ: ניצחון היסטורי לוונצואלה על ארגנטינה

מוק' המונדיאל, מחזור 2: האלביסלסטה איבדו לראשונה בתולדותיהם נקודות מול ונצואלה, לה הפסידו 1:0 בחוץ. 2:4 לצ'ילה על פרו, 1:2 לקולומביה בבוליביה, פרגוואי - אורוגוואי 1:1

הניצחון 1:4 על צ'ילה במחזור הראשון של מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה, העלה את רף הציפיות בארגנטינה, שקיוותה כי המאמן החדש, אלחנדרו סאבלה יוציא אותה לדרך חדשה אחרי הכישלון בקופה אמריקה. לפנות בוקר (ד') חזרו שם מהר לקרקע אחרי הפסד 1:0 בוונצואלה במסגרת המחזור השני. 

 

 

האלביסלסטה שיחקו רע מאוד במשחק החוץ בפוארטו לה קרוס, כאשר ליונל מסי היה היחיד שניסה לאיים על השער של המארחת. בדקה ה-61 נכבש השער היחיד במשחק, כאשר פרננדו אמורביאטה הגיע ראשון לכדור קרן ונגח פנימה. גם אחרי הפיגור, סאבלה חשש להמר על חילופים התקפיים ונאלץ בסיום להודות כי ההפסד של נבחרתו מוצדק.

 

נבחרת ונצואלה חוגגת, מסי בהלם. היסטוריה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
נבחרת ונצואלה חוגגת, מסי בהלם. היסטוריה(צילום: רויטרס)

 

היתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה ונצואלה מוציאה נקודות מארגנטינה במשחק רשמי אחרי שב-18 המפגשים הקודמים נוצחה. גם הנשיא הוגו צ'אבס לא נותר אדיש להישג של נבחרתו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ניצחנו את ארגנטינה, בראבו ונצואלה, ויוה לה וינוטינטו ('יין אדום' - הכינוי של ונצואלה)".

 

קולומביה, שהיתה חופשית במחזור הראשון בבית הדרום אמריקני, גברה אמש 1:2 בחוץ על בוליביה. דורלן פאבון כבש ראשון לקולומביאנים בדקה ה-48, כאשר הכניע את השוער הבוליבאני דניאל באקה (שיחק במקום שוער מכבי נתניה לשעבר, קרלוס אריאס) במשחק שהתנהל בגובה 3,600 מטר מעל פני הים.

 

 הבוליביאני וולטר פלורס הישווה (85) כאשר הכניע את השוער הקולומביאני דויד אוספינה בבעיטה מחוץ לרחבה. חלוץ אתלטיקו מדריד, רדאמל פלקאו גרסיה, כבש (93) את שער הניצחון לזכות קולומביה, עבורה היה זה ניצחון ראשון בחוץ על בוליביה במוקדמות המונדיאל. המפסידה, שנוצחה גם 4:2 על ידי אורוגוואי במחזור הראשון, לא הצליחה לשים קץ לשרשרת של 17 משחקים ללא ניצחון.

 

חאמס רודריגס עם הבוליביאנים לואיס גוטיירס ורונאלד ראלדס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
חאמס רודריגס עם הבוליביאנים לואיס גוטיירס ורונאלד ראלדס(צילום: רויטרס)
 

עוד ב-ynet ספורט:

 

מאמן נבחרת קולומביה, ליונל אלבארס, הגיב: "זה ניצחון חשוב מאוד במגרש קשה, הוא מגיע לנו. אני רוצה לראות כמה נבחרות נוספות יגיעו ללה פאס וישחקו כמונו. היו לנו תשע הזדמנויות, שבע מהן ברורות". מאמן בוליביה, גוסטבו קינטרוס: "רק אני אחראי ורק אני אשם. לא היינו מספיק חזקים במצבים של אחד מול אחד ואיבדנו הרבה כדורים בגלל המהירות של היריב".

 

אורוגוואי, אלופת דרום אמריקה, סיימה בתיקו 1:1 את משחק החוץ מול פרגוואי במה שהיווה שיחזור של משחק גמר הקופה אמריקה. אז, בסוף חודש יולי, ניצחה הסלסטה 0:3, אבל הפעם עבדה הרבה יותר קשה באיצטדיון 'דפנסורס דל צ'אקו' באסונסיון. דייגו פורלאן קבע 0:1 לאורוגוואי בדקה ה-67, אבל כריסטיאן ריברוס הישווה ל-1:1 בדקת הסיום.

 

האורוגוואי חוסה קאסרס והפרגוואי אדגר בארטו (צילום: AP) (צילום: AP)
האורוגוואי חוסה קאסרס והפרגוואי אדגר בארטו(צילום: AP)
 

משחק מותח וברמה גבוהה התקיים באיצטדיון 'מונומנטל' בסנטיאגו ובו גברה צ'ילה 2:4 על פרו. חגיגת השערים החלה דקה ו-20 שניות מהפתיחה. חורחה ולאדיביה המצוין הגביה בעיטת קרן שארתורו וידאל המשיך בראשו, הבלם ואלדו פונסה ניצל את העובדה שלא נשמר היטב על ידי ההגנה הפרואנית ונגח מקרוב פנימה. אדוארדו וארגס קבע 0:2 לצ'ילה בדקה ה-17, כאשר שלח מתוך הרחבה לרשת אחרי בישול מהאגף השמאלי של ז'אן בסאג'ור.

 

שחקניו של קלאודיו בורגי גילו יתרון בשדה, אבל גם נהנו מהמזל לקראת סיום המחצית הראשונה, כאשר פרו היתה יכולה להשוות ל-2:2. בעיטה של ג'פרסון פרפאן נעצרה במשקוף וחוסה פאולו גררו בעט את הכדור החוזר מקרוב החוצה. בהמשך בעט גררו, חלוצה של המבורג, כדור מסוכן נוסף שפגע בעמוד השער. 
 

הדוגמנית דייזי אראוחו הנעימה את הזמן לאוהדי פרו (צילום: AP) (צילום: AP)
הדוגמנית דייזי אראוחו הנעימה את הזמן לאוהדי פרו(צילום: AP)
 

שתי דקות מפתיחת המחצית השניה נראה היה שהסיפור גמור, לאחר שהצ'יליאני גארי מדל בעט מרחוק וכבש שער אדיר - 0:3. נגמר? לא כך חשב הפרואני קלאודיו פיסארו, שחלף על פני בסאג'ור ובעט מזווית קשה פנימה. עשר דקות לאחר מכן נגח פרפאן פנימה וצימק ל-3:2.

 

נראה היה שהמשחק עומד לקבל תפנית, אבל שגיאה נוספת בהגנת פרו איפשרה לצ'ילה להגדיל את היתרון. השוער ראול פרננדס הכשיל את ואלדיביה והומברטו סואסו, החלוץ המכונה 'אל צ'ופטה' (המוצץ) בעט פנימה מהנקודה הלבנה. לאחר מכן בעט הפרואני ריינאלדו קרוסאדו מרחוק לקורה. וויליאם צ'ירוקי, שנכנס כמחליף בפרו, בעט בפעם הרביעית לקורה בתוספת הזמן.

 

רונאלדיניו. עדיין כאן (צילום: AP) (צילום: AP)
רונאלדיניו. עדיין כאן(צילום: AP)

 

אימון: ברזיל ניצחו את מקסיקו 1:2 בעשרה שחקנים

ברזיל, שכמובן לא משתתפת במוקדמות לאור העובדה שהיא תארח את המונדיאל בעוד שלוש שנים, ערכה הלילה משחק אימון במקסיקו. ה'סלסאו', ששיחקו את רוב המשחק בעשרה שחקנים, הצליחו לחזור מפיגור וניצחו 1:2.

 

אחרי עשר דקות, המקומיים עלו ליתרון בזכות שער עצמי של דויד לואיז, בלם צ'לסי וממש לפני הירידה למחצית נראה כי מצבה מסתבך, כאשר דני אלבס הכשיל את חאבייר הרננדס ברחבה והורחק. למזלו, אנדרס גווארדאדו החמיץ את הפנדל. עשר דקות לסיום רונאלדיניו הוכיח כי כוחו עדיין במותניו עם בעיטה חופשית אדירה ובדקה ה-84 היה זה מרסלו מריאל מדריד שכבש את שער הניצחון מתוך הרחבה.

 


פורסם לראשונה 12/10/2011 00:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נבחרת ונצואלה חוגגת
צילום: רויטרס
מומלצים