|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

חשיפה ב-News1 / מחדל האלטרוקסין

חשש ראשון לפגיעה בהריון

מירב אורן החלה להשתמש בגרסה החדשה של האלטרוקסין ובמקביל גילתה כי נכנסה להריון חודשיים מאוחר יותר גילתה כי בשל הטיפול בתרופה נגרם לה חוסר איזון הורמונלי קיצוני על-פי חוות דעת רפואיות עלול מצב שכזה לגרום לנזק בלתי הפיך לעובר גם בתה בת השנה אמורה הייתה לקבל את התרופה החדשה "אם היו נותנים לבת שלי את הכדורים האלה החדשים הם היו פוגעים פוטנציאלית בהתפתחות המוחית שלה"
09/10/2011  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מחדל האלטרוקסין   |   תגובות

מירב אורן. חשש לשלום ההריון

בלעדי ב-News1: אלפי חולים נטלו אלטרוקסין ויצאו מאיזון
איציק וולף
News1 חושף: אלפי חולים שנוטלים תרופה נפוצה לטיפול בבלוטת התריס לא יודעים כי היצרנית החליפה את ההרכב הכימי של התרופה * בעקבות נטילתה החלו רבים לסבול מתופעות לוואי שונות - נשירת שיער, השמנה, גלי חום, כאבים בחזה ועוד * רק חצי שנה לאחר שהתרופה נכנסה לשוק הישראלי הכריח משרד הבריאות את החברה המשווקת לצרף מדבקת אזהרה * כבר לפני שלוש שנים התקבלו מאות תלונות על הפורמולה החדשה בעת שהוכנסה לשימוש בניו-זילנד
לרשימה המלאה

איציק וולף
מטופלי אלטרוקסין נקראים לבצע בדיקות דם

איציק וולף, איתמר לוין
משרד הבריאות: נשקול צעדים נגד פריגו

חשש כבד לפגיעת גוף ראשונה כתוצאה משימוש בפורמולציה החדשה של התרופה אלטרוקסין שהוכנסה לשימוש מבלי שהחולים קיבלו על כך הודעה. כך עולה ממידע שהגיע ל-News1 ואשר נוגע לסכנה לשלומו של הריון של מטופלת בתרופה.

מירב אורן, בת 34 מלכיש, נמצאת בחודש השלישי להריונה. היא מטופלת בתרופה אלטרוקסין שנים רבות, ורק לפני חודשיים התחילה לקחת את הגרסה החדשה של התרופה. לדבריה, מאז שנטלה את התרופה התחילה לחוש בעייפות כרונית קיצונית. זאת, בדומה לחולים אחרים שדיווחו בימים האחרונים על תופעות הלוואי שנגרמו להם כתוצאה משימוש בתרופה.

אולם במקרה של אורן - אשר גילתה כי במקביל להתחלת השימוש בתרופה החל גם להתפתח הריון בתוך רחמה - מתעורר חשש כבד כי נגרם נזק חסר תקנה להתפתחותו של העובר.

החשש גובר במיוחד לאור בדיקות רפואיות שערכה אורן, ואשר גילו כי היא סובלת מחוסר איזון הורמונלי קיצוני. בדיקת מדד ה-TSH, שאותה עושים כלל מטופלי האלטרוקסין ושערכיה אמורים באופן נורמלי להגיע עד ל-5, גילתה כי רמת ה-TSH בגופה הגיעה ל-20.

"הלכתי לרופא נשים והוא אמר לי להכפיל את המינון של האלטרוקסין ל-200 ביום. אחרי שאמרתי לו שאני לא הולכת להכניס לעצמי מינון כזה הוא אמר שאעלה ל-150 ביום. אחרי זה הלכתי לרופאת משפחה וגם היא אמרה לי להעלות את המינון, אבל שניהם לא אמרו לי שהכדורים האלה בעייתיים. נותנים לי לקחת מינונים מטורפים של הכדורים האלה בלי להגיד לי כלום", סיפרה.

גם בתה התינוקת של אורן, פעוטה בת שנה, מקבלת אלטרוקסין מדי יום ביומו. רק התעקשות אינטואיטיבית של מירב שלא לתת לבתה את הכדורים החדשים משום שאסור לרסק אותם על-פי הוראות היצרן - מנעה ממנה לתת לה את התרופה בהרכבה החדש.

עוד היא מספרת כי לאחר שגילתה שאי-אפשר לחצות את הכדורים החדשים של האלטרוקסין, מליצה לה הרופאה 'לשחק' עם המינונים של הבת שלה ולתת לה גלולה פעם ביומיים. לכך לא הסכימה אורן אשר התעקשה כי הרוקחת תשיג לה מבתי מרקחת באזור כמות גדולה ככל שניתן של האלטרוקסין הישן.

"בדקתי את זה, וחוסר באלטרוקסין לעובר או לתינוקות גורם לנזק חריף למוח. אם היו נותנים לבת שלי את הכדורים האלה החדשים הם היו פוגעים פוטנציאלית בהתפתחות המוחית שלה", אמרה ל-News1.

"חשוב לי שכל אישה וכל אימא שיש לה תינוק שמטופל באלטרוקסין תבדוק עכשיו ומייד, יכול להיות שיש תינוקות שהאימהות שלהם היו קצת פחות רגישות ממני ועברו לתרופה החדשה כבר בפברואר. משרד הבריאות לא עצר לרגע. איש לא עצר לחשוב. אני זוכרת את עצמי בוכה שם בבית המרקחת ואומרת לה 'מה אני אעשה כשהכדורים האלה ייגמרו, זו תינוקת?'. עשו ניסיון בבני אדם ובהריון שלי? סביר להניח שבכלל לא הייתי נכנסת להריון אם הייתי מתחילה לקחת את הכדורים האלה קודם אבל אני כן נכנסתי להריון ובלי שאיש ייתן דין וחשבון מסכנים אותי, ואת ההריון שלי ואת הילדה שלי ומישהו יצטרך לתת פה דין וחשבון", אמרה.

הסכנה הגדולה: חוסר איזון בשליש הראשון

אישוש מקצועי לחששותיה של מירב אורן נותן מנהל המכון האנדוקטריני במרכז הרפואי אסף הרופא, פרופ' מוטי וייס.

בראיון בתוכנית 'העולם הבוקר' בערוץ 2 ציין כי הבעיה העיקרית בכל הנוגע לחוסר איזון הורמונלי של מטופלים באלטרוקסין נוגע לנשים בהריון. "הבעיה העיקרית היא עם נשים בהריון. בשליש הראשון ולמעשה עד למחצית ההריון העובר תלוי ב'אלטרוקסין' [הכוונה לרמה ההורמונלית, א.ו.] של האמא. כאן, אם לא יהיה איזון מתאים - תהיה בעיה", אמר.

מאות נרשמו בדף הפייסבוק שהוקם כמחאה

בתוך כך נרשמו מעל ל-300 אנשים בדף פייסבוק אשר קורא לתביעה ייצוגית בפרשת מחדל האלטרוקסין.

לכניסה לדף לחץ כאן

"הפכנו לעכברי מעבדה. זוהי התארגנות ספונטאנית של נפגעי הפורמולה החדשה של התרופה לקראת הגשת תביעה ייצוגית נגד כל הגורמים האחראים למחדל. נשמח לקבל הפניות למשרדי עורכי דין המתמחים בנושאי רשלנות רפואית ומוכנים להרים את הכפפה ללא מורא", כתבו בדף החדש תחת הכותרת "אלטרוקסין - תביעה על רשלנות רפואית".

קופ"ח כללית מייבאת תרופה חליפית לאלטרוקסין

בתוך כך נודע ל-News1 כי הנהלת שירותי בריאות כללית שלחה מזכר לרופאי הקופה ובו ציינה כי בשל התלונות הרבות ניתן לרשום למטופלים תרופה חליפית לאלטרוקסין.

"כידוע לכם, הצטברו דיווחים על בעיה באיזון חולים עם התרופה אלטרוקסין בפורמולציה החדשה שהוכנסה לארץ בשנה האחרונה. על-מנת למנוע בעיה באיזון חולים אלה, הכללית ייבאה את המוצר הרשום מטה – אאוטירוקס, של חברת מרק הגרמנית. יש לרשום אותו לכל חולה אותו לא מצליחים לאזן בתרופות הקיימות", לשון ההודעה.

תאריך:  09/10/2011   |   עודכן:  10/10/2011
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשש ראשון לפגיעה בהריון
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זה הרי חומר פשוט
10/10/11 03:47
2
במקום לבדוק אותן
10/10/11 03:54
 
אוס
10/10/11 09:06
3
צפון
10/10/11 07:56
4
מ.מ
10/10/11 09:19
5
דניאלללל
10/10/11 13:57
6
yashav
16/10/11 22:01
7
עו"ד דוד אור-חן
23/11/11 05:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האם דחיית פתיחת עונת ה-NBA תבוטל? יממה לפני תום האולטימטום שנתן דייויד סטרן, קומישינר הליגה, לבעלי הקבוצות וארגון השחקנים, להגיע להסכם שכר חדש, הצליחו הצדדים להסכים להיפגש הלילה בניסיון אחרון למנוע את המשך השביתה.היום (ראשון) מציינים את 101 ימים של השביתה (הלוקאאוט), שכבר גבתה מחיר כאשר מחנות האימונים של 30 הקבוצות וכל משחקי קדם העונה בוטלו. אם אכן יוכרז על ביטול השבועיים הראשונים של העונה, בכל שבוע נוסף בו לא ייחתם הסכם, יכריז סטרן על ביטולו של עוד שבוע משחקים.
 
הפגישה שתתקיים הלילה היא לא צפוייה מאחר וארגון השחקנים סירב בסוף השבוע לדרישת הליגה, לחזור לשולחן המו"מ, כשנקודת הפתיחה תהיה חלוקה של 50-50 ברווחים, ודרש חלוקה שתקנה לשחקנים 53%. מדובר בפער של 120 מיליון דולרים לעונה בשכר השחקנים, כשעל הפרק שתי סוגיות נוספות הקשורות למבנה תקרת השכר העתידית.
 
במשא ומתן שייערך לפנות בוקר, המוגדר כ"ניסיון אמיתי ואחרון בהחלט למנוע את ביטול פתיחת העונה בפעם השניה ב-65 שנות קיום הליגה", ישתתפו רק בכירי ה-NBA: סטרן וסגנו אדם סילבר, נשיא הארגון, דרק פישר והיו"ר, בילי האנטר.
09/10/2011  |  אייל גרוסברד  |   חדשות

אמש יניב גרין סיים את הבכורה שלו בליגה האיטלקית עם 0 נקודות והפסד של טראמו לסיינה. היום (ראשון) הגיע תורו של גל מקל לרשום הפסד מאכזב במשחק הראשון שלו בארץ המגף, כאשר בנטון טרוויזו הפסידה 85:84 לקאזרטה. מקל לא שינה את הסטטיסטיקה של הישראלים כששיחק 19 נקודות ולא קלע (0 מ-2 לשלוש נקודות).

המשחק עצמו היה שקול לכל אורכו. המארחים בהנהגתו של אנדרה סמית' הוליכו בהפסקה 38:40, אך הקבוצה של לוצ'יאנו בנטון הישוותה ברבע השלישי ל-59:59 בעיקר בזכות סאני בצ'ירוביץ' והסנטר בראיין סקלאברין. אנדריאה סטיפאנוביץ' ואלכס ריגטי הקפיצו את קאזרטה ליתרון 65:70 בפתיחת הרבע האחרון. סמית' העלה את המארחים ליתרון שיא 69:79, שלוש דקות לסיום.
 
כאן בצ'ירוביץ' העביר הילוך ויחד עם אדריאן ג'ף החל לנגוס ביתרון של קאזרטה. שלשה ענקית של הסלובני קבעה מהפך, 83:84 שניות ספורות לסיום. רוס אפג'וקו מקאזרטה סחט עבירה ודייק פעמיים מקו. הכדור האחרון הלך לאלסנדרו ג'נטילה מבנטון, שהחטיא מחוץ לקשת. 84:85 למארחים בסיום. סמית' הצטיין בקאזרטה עם 24 נקודות. אנדרה קולינס תרם 19 ואנדריאה סטיפאנוביץ' הוסיף 14. בצ'ירוביץ' בלט עם 20 עבור בנטון. אדריאן ג'ף תרם 18 ובראין סקלאברין 16.
 
ישראלי אחר שכן ניצח במחזור הראשון באיטליה הוא שרון דרוקר. המאמן הישראלי וקבוצתו מונטגראנרו גברו בבית 76:85 על אבלינו בעיקר בזכות רבע אחרון נפלא של המארחים בו הם ניצחו 13:23 ומחקו פיגור מינימלי 63:62 בתום הרבע השלישי. איבן זורוסקי הוותיק הוביל את הקלעים אצל דרוקר עם 19 נקודות. גרג ברונר קלע 18.  פאביו די בלה וקובי קארל תרמו 11 כ"א. טקוואן דין קלע 25 עבור  אבלינו בה משחק גם יוריצה גולמאץ (4 נקודות).
 
תוצאות נוספות
ססארי הביסה 58:78 את מונפראטו בזכות 25 נקודות של טראוויס דיינר ו-13 של אקס אולימפיאקוס קווינטון הוסלי. קאנטו ניצחה בחוץ 60:72 את קרמונה בזכות 15 נקודות של מארטן לאונן. ג'יאנלוקה באזילה הוותיק תרם 2 נקודות למנצחים. ותיק אחר, מרקו מיליץ', קלע 11 נקודות לקרמונה.


שרת החינוך לשעבר ונשיאת מכללת שנקר כיום, פרופ' יולי תמיר, פועלת בבריונות ובברוטליות, בכוח הזרוע ותוך הפרת החוק. כך טוענת זכיינית הקפיטריה במכללה, מקסי פוד שנקר, בבקשה שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
09/10/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
השפל בענף הדירות הולך ומעמיק, והפעילות בענף חזרה בשבועות האחרונים לממדים של שנת השפל 2002. כך הודיע (יום א', 9.10.11) דובר משרד האוצר, בהסתמך על נתונים מעודכנים.
09/10/2011  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצליח להעביר את דוח הוועדה הציבורית לשינוי כלכלי-חברתי בממשלה. 21 שרים הצביעו בעד אישור מסקנות ועדת טרכטנברג ושמונה התנגדו להן.
09/10/2011  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il