שתף קטע נבחר

ראדי: "רציתי ללמוד ולסיים עם בגרות מלאה"

קשרה של בני סכנין, שמטריף את האוהדים עם שישה שערי ליגה ויכולת מצוינת, פרץ לליגת העל רק בגיל 24: "אני בן אדם עם תוכן שהתבגר בגיל צעיר. היום אני קוטף את הפירות". על הפועל ת"א שרצתה אותו: "הסכומים שהציעו לי לא התאימו לשחקן מתחיל". ראיון עם שחקן שונה במגרשי הכדורגל בארץ

הניצחון של בני סכנין בשבת האחרונה על מכבי פתח תקווה (0:3) העניק לקבוצה 100 אחוז הצלחה במגרשה הביתי באצטדיון דוחא העונה, מה שהוביל את סכנין למקום השישי בליגה עם 11 נקודות בטבלה. לשם השוואה: גם לזכות האלופה מכבי חיפה אותו מספר נקודות, רק שלסכנין צמודה כוכבית המציינת את הפחתת שתי נקודות הליגה בעקבות החשד לחוזה כפול עם נסטיה צ'ה.

 

 

בהתחשב באירועים בעונה שעברה, שכללו חילופי חמישה מאמנים, קרבות ההישרדות בליגה, עיקול ממס הכנסה, חובות כספיים וסכסוכים, לא רבים גילו אופטימיות לגבי העונה הנוכחית. בינתיים, ובניגוד לכל הספקולציות, נציגת המגזר מצליחה לעמוד על הרגליים ומוכנה להמשך העונה. 

 

הרכש המסקרן והמשמעותי ביותר שעשו הקיץ בסכנין היה בהבאתו של מהראן ראדי מהפועל עכו. בינתיים הקשר מחזיר בגדול, כשלזכותו שישה שערי ליגה עד כה והוא הפך ליקיר האוהדים בעיר.

 

תלמיד מצטיין, מנגן ושר

סיפורו של ראדי (28) מהכפר סולם הסמוך לעפולה שונה מהנוף של הכדורגלנים. את עונת הבכורה שלו כשחקן עשה בגיל מאוחר יחסית (19), במחקלת הנוער של מכבי תל אביב, מבלי שעבר בדרך את המסלול השגרתי (קבוצות ילדים, נערים וכו').

 

משם המשיך ראדי לקבוצת הבוגרים של הפועל מג'ד אל כרום, ובהמשך שיחק במכבי כפר קנא, הפועל אשקלון, מכבי הרצליה, בני יהודה, עכו והעונה כאמור נחת בסכנין, בשורותיה חתם לשלוש עונות. לראדי תעודת בגרות מלאה במגמת ביולוגיה עם ממוצע 92, ובקרוב הוא יקבל תואר ראשון בחינוך גופני ממכון וינגייט. בזמנו החופשי הוא מנגן על בוזוקי וגם מזמר ושר. 

 

מהראן ראדי. העדיף בגרות מלאה על מגרשי הכדורגל (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
מהראן ראדי. העדיף בגרות מלאה על מגרשי הכדורגל(צילום: גיל נחושתן)

 

אתה חושב שהגעת למקום הנכון בזמן הנכון?

"לפי הסטטיסטיקה, גילאים 32-28 הם תקופת השיא של כדורגלן. אמרתי לעצמי שמי שייקח אותי השנה ייהנה, וגם אני אהנה. למזלי הגעתי לסכנין, קבוצה עם פוטנציאל ותנאים שעוזרים לשחקן להתעסק בכדורגל. הגיבוש הקבוצתי והקהל הגדול שלנו התחבר מההתחלה, אני חושב שאלוהים אוהב אותי בקטע הזה".

 

למה הגעת כל כך מאוחר לכדורגל?

"אני בן אדם עם תוכן שהתבגר בגיל צעיר. שיחקתי במגרש בשכונה והיו מזמינים אותי לטורנירים, שיחקתי גם בנבחרת בית ספר. מפה לאוזן התגלגלו אליי הצעות ללכת לקבוצות נוער של מכבי והפועל חיפה ועוד קבוצות מהצפון. היו באים לאבא שלי ומנסים לשכנע אותו שאצטרף, אבל הוא לא התערב. רציתי ללמוד ולסיים בגרות מלאה.

 

"אהבתי את הכדורגל מאוד, אבל ידעתי שאם אבחר בכדורגל זה יהיה רק המשחק והעדפתי ללמוד במחשבה שאם אתקדם בדרך שלי אז אתקדם. בדיעבד, אומרים לי שהפריצה שלי הייתה מאוחרת כי רק בגיל 24 הגעתי לליגת העל, אבל אני לא מצטער כי השנים שלא הייתי בליגת העל חישלו אותי וזה מה שעוזר לי היום בקריירה. יש שחקנים שהתחילו בגיל אפס לשחק ושיחקו בליגת העל מעל עשר שנים ויותר, ועם כל הכבוד - הם לא עשו כלום. היום אני קוטף את הפירות של כל השנים ש'סבלתי' בהן".

 

שומי דורה ושחקניו באימון. האיש שהביא את ראדי לסכנין (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
שומי דורה ושחקניו באימון. האיש שהביא את ראדי לסכנין(צילום: גיל נחושתן)
 

לפי היכולת שלך נשאלת השאלה למה אתה לא בקבוצה גדולה?

"אין ספק שהייתי רוצה להיות בקבוצה גדולה, אבל אני מאמין שאין קיצורי דרך. צריך להבהיר שסכנין גם כשהייתה בתחתית היא פוטנציאל של קבוצה גדולה, ולכן זאת גם פריצה בשבילי לשחק בה".

 

הפועל ת"א רצתה אותך.

"מאז הימים של גיא לוזון רצו אותי בהפועל וכל שנה דיברו איתי, אבל לצערי ראיתי שכל שני וחמישי מחתימים שחקן אחר ואותי השאירו על המדף. חשבו שאני שחקן שרוצה מאוד להיות בהפועל, ואגיע מתי שירצו עם כל הצעה שיגישו לי. לא נפגעתי אבל גם לא קיבלתי את זה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

"אני יודע מה היכולות שלי ומה אני שווה. בשנים האחרונות אני מוכיח את עצמי מחדש. עובדה שבכל קבוצה שהייתי בה השתדרגה, וזה אומר על משהו בקריירה שלי .לפני שנתיים קיבלתי הצעה נוספת מהפועל, אבל הסכומים שהוצעו לי לא התאימו גם לשחקן מתחיל. זה מראה כמה הם לא העריכו אותי אז. כנראה שהכל מלמעלה ואלוהים לא רצה שאהיה שם. ימים יגידו ובחיים הגלגל מסתובב".

 

מהראן ראדי בחגיגות אחד השערים (צילום: ערן יופי כהן) (צילום: ערן יופי כהן)
מהראן ראדי בחגיגות אחד השערים(צילום: ערן יופי כהן)
 

מה לגבי נבחרת ישראל?

"את השאלה הזאת צריך להפנות למאמן. שנה שעברה לואיס פרננדז הגיע לשני משחקים בעכו לראות שחקנים, ובין היתר הבנתי שגם אותי ובשניהם הבקעתי והצטיינתי אבל לא הוזמנתי. לכל אחד יש את הפילוסופיה שלו. פרננדז חשב שאני לא מתאים ואני מכבד אותו. התאכזבתי, אבל במקום לכעוס ניסיתי לחשוב מה הם חשבו. תמיד אשמח אם יקראו לי".

 

תסיים בסכנין את הקריירה?

"לא באתי לסכנין במטרה לעשות קפיצת מדרגה או כמה משחקים טובים ולעזוב. אני גם לא מתנבא ולא יודע מה יהיה קדימה. אני נהנה פה מכל רגע עם ההנהלה, המאמן, השחקנים והקהל, אבל אם תגיע הצעה מאירופה אני לא יודע אם אוכל לסרב. הצעה מהארץ? אין לי תשובה כרגע כי ההחלטה תהיה מורכבת. השמיים הם הגבול ואנחנו לא יודעים מה כתוב לנו לעוד דקה".

 

איפה ניראה אותך אחרי הכדורגל? בחדר מורים בבית ספר?

"אני מאוד מקווה שלא אהיה מאמן כדורגל. אני שואף לחיים עסקיים, יש לי כמה כיוונים שאשמור אותם לעצמי. אני לא בונה על הדרכה או לימוד, אבל יכול להיות שזה גם מה שיקרה כי יש במקצוע ההוראה אנושיות. לגדל ילדים על ערכים, על חינוך הספורט, שזה מה שחסר לנו, ואשמח להיות חלק מזה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
מהראן ראדי
צילום: גיל נחושתן
מומלצים