שתף קטע נבחר

עף: הנשים הוגרלו למוקדמות הטורניר האולימפי

ישראל תהיה בבית ב' יחד עם הולנד, צרפת, יוון, שבדיה והמארחת קרואטיה. המשחקים ייערכו בחודש נובמבר השנה

לאחר הכישלון באליפות אירופה, תשוב נבחרת כדורעף הנשים של ישראל לפעילות בחודש נובמבר, במסגרת טורניר המוקדמות למשחקים האולימפיים בלונדון 2012.

 

 

הנשים הוגרלו היום (ה') לבית ב' בטורניר, יחד עם נבחרות הולנד, צרפת, יוון, שבדיה והמארחת קרואטיה. השיבוץ מעניין משום שייתכן דרבי ישראלי בין הכחולות-לבנות ומאמנם אריה זלינגר, לבין בנו אביטל, שמאמן את נבחרת הולנד.

 

פונטי באליפות אירופה האחרונה. מקום אחרון (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
פונטי באליפות אירופה האחרונה. מקום אחרון(צילום: Gettyimages)

 

הטורניר ייערך ב-13-8 בנובמבר, כשהנבחרות יחולקו לשני בתים בני שלוש נבחרות וייערך סיבוב ליגה בכל אחד מהבתים. שתי הראשונות מכל בית יתמודדו בהצלבה ביניהן בחצי הגמר, והמנצחת בגמר תעפיל לבית הסופי שיפגיש את הראשונות מכל שלושת הבתים בטורניר. נבחרת ישראל, שסיימה את אליפות אירופה במקום ה-16 והאחרון, עלתה בדירוג העולמי שהתפרסם לפני ארבעה ימים למקום ה-47 בעולם, טיפוס של שלושה מקומות בדירוג.

 

השחקניות והצוות נמצאים בחופשה והסגל יתכנס ב-16 בחודש להמשך הפעילות. אז צפויה להתפרסם הודעתו של המאמן זלינגר לגבי מבנה פעילותה של הנבחרת וסגל השחקניות שייצגו את ישראל בטורניר. עם חזרתו של זלינגר מחופשה בה הוא שוהה, צפוי להיערך דיון בנושא בוועדה המקצועית באיגוד הכדורעף. נכון לעכשיו, טלי ארטמנקו ואניה ויליקי שבו לקבוצתן הצ'כית מודרנסקה פרוסטיוב וכך גם אנה פרחי, שתשחק בעונה הקרובה בלוקומוטיב באקו מאזרבייג'אן.

 

נבחרת הכדורעף נשים. מקוות להצלחה בטורניר (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
נבחרת הכדורעף נשים. מקוות להצלחה בטורניר(צילום: עוז מועלם)
 

הולנד סיימה את אליפות אירופה האחרונה במקום השביעי, לאחר שנוצחה ברבע הגמר בידי איטליה. קרואטיה סיימה את האליפות במקום ה-13, וצרפת במקום העשירי. יוון היא נבחרת צעירה שצברה ניסיון בשנה האחרונה, לאחר שהחליפה את מאמנה, ומדורגת במקום ה-55 בעולם ולא נטלה חלק באליפות היבשת. שבדיה היא הנבחרת החלשה בבית לפחות על פי הדירוג, שמציב אותה במקום ה-108 בעולם.

 

שני הבתים הנוספים כוללים את רוסיה (מארחת), ספרד, רומניה, בלגיה, סלובקיה ואוסטריה בבית א' ואילו בבית ג' ישחקו צ'כיה, בולגריה, אוקראינה, הונגריה, דנמרק והמארחת אזרבייג'אן. הנבחרות שיסיימו במקום הראשון בכל בית יתמודדו בבית הסופי, שיערך בחודש מאי יחד עם הנבחרת שלא יבטיחו מקום בלונדון דרך אליפות העולם בדצמבר השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריה זלינגר
צילום: עוז מועלם
מומלצים