שתף קטע נבחר

אל' העולם בהתעמלות: שטילוב מחפש היסטוריה

סגן אלוף אירופה ינסה לזכות בזהב העולמי בטוקיו, ועל הדרך גם להבטיח את הקריטריון ללונדון. וייס, מקסיוטה ורבינוביץ' ישלימו את הנציגות הישראלית בתחרות היוקרתית

אליפות העולם בהתעמלות מכשירים תיפתח מחר (ו') ביפן בהשתתפות ארבעה נציגים ישראלים, כשאת החבורה מוביל אלכס שטילוב. סגן אלוף אירופה ינסה כברר באליפות זו להבטיח את הקריטריון למשחקים האולימפיים בלונדון 2012. יחד איתו בסגל הישראלי: כפיר וייס, ולריה מקסיוטה ורוני רבינוביץ'.

 

 

בכדי לזכות בכרטיס אוטומטי על כל מתעמל לזכות במדליה. זאת למרות שהקריטריון הישראלי הוא עלייה לגמר הקרב רב (הכולל את כל המכשירים) או להיות בין השמינייה המובילה בעולם.

 

אלכס שטילוב על הפודיום באליפות אירופה האחרונה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אלכס שטילוב על הפודיום באליפות אירופה האחרונה(צילום: רויטרס)

 

רף הציפיות משטילוב גבוהות כמובן. לאחר שזכה ב-2009 בשתי מדליות ארד בתרגיל הקרקע, באליפות אירופה שהתקיימה במילאנו ובאליפות העולם בלונדון. השנה זכה הישראלי בתואר סגן אלוף אירופה בקרקע באליפות שהתקיימה בברלין.

 

ומה לגבי השאר? וייס הוא כישרון צעיר, שמטרת נסיעתו לאליפות העולם היא צבירת ניסיון. באליפות ישראל הפתוחה האחרונה הוא סיים במקום התשיעי הכללי עם המתעמלים הזרים והשלישי בין הישראלים, אחרי שטילוב ואלכס חמודיס הוותיק.

 

מקסיוטה. הישראלית הראשונה בגמר מכשיר בודד (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מקסיוטה. הישראלית הראשונה בגמר מכשיר בודד(צילום: אורן אהרוני)

 

אצל הבנות, רוני רבינוביץ' היא צעירת המשלחת לאליפות העולם, שתהיה גם הראשונה בקריירה שלה. כבר ב-2009 זכתה באליפות ישראל לבוגרות. במכביה ב-2009 זכתה בזהב על הקרקע והייתה שותפה לזכיה בזהב הקבוצתי המשותף. לצד זכייתה באליפות ישראל האחרונה, רבינוביץ' זכתה במדליות בינלאומיות רבות בתחרויות בעולם, האחרונה שבהן הייתה זהב בתרגיל הקרקע בגביע האתגר במאריבור, סלובניה.

 

אחרונה חביבה שתנסה להפתיע היא ולריה מקסיוטה, שחגגה יום הולדת 24 בשבוע שעבר. היא הייתה לישראלית הראשונה שהעפילה לגמר על מכשיר בודד (קורה) באליפות אירופה, והשנייה, אחרי מיכל מורלי, שעלתה לגמר בקרב רב. כל זאת באליפות אירופה שנערכה ב-2009 במילאנו, בה סיימה במקום השישי על הקורה ובמקום ה-20 מ-24 מתעמלות בגמר הקרב רב.

 

עוד ב-ynet ספורט

 

מחר בבוקר תפתחנה הבנות את התחרות בקבוצה הראשונה, כדי למנוע השתתפותן ביום כיפור. הן ימתינו עד מוצאי שבת כדי לדעת איכן מדורגות סופית. הבנים יכנסו למעגל התחרויות ביום שני הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלכס שטילוב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים