שתף קטע נבחר

סטארבקס ללקוחות: תרמו 5 ד' לשוק העבודה

ענקית הקפה תחל בחודש הבא ביוזמה חברתית, במסגרתה תבקש מלקחותיה לתרום לארגון ללא מטרות רווח. המטרה: לספק הלוואות לארגונים ולעסקים קטנים

החל מה-1 בנובמבר, סטארבקס תחל לאסוף תרומות של 5 דולר או יותר מלקוחות, בניסיון להמריץ את שוק העבודה האמריקני במסגרת תוכניתה "משרות לארצות הברית". סטארבקס תעביר את כל הכסף מהתרומות לטובת הלוואות לחברות וארגונים שיכולים להוסיף משרות או למנוע פיטורים.

 

רשת הקפה משתפת פעולה עם הרשת להזדמנות כלכלית - ארגון ללא מטרות רווח שעובד עם כמעט 200 מוסדות פיתוח כלכלי קהילתי כדי לספק הלוואות לעסקים קטנים וקבוצות קהילתיות.

 

לקוחות שיתרמו יזכו לצמידים בצבעים אדום, כחול ולבן עם הכיתוב "לא ניתן לחלוקה". לרשת הקפה יש כמעט 7,000 סניפים בארצות הברית בלבד. בחודש אוגוסט, מנכ"ל סטארבקס, הווארד שולץ, שלח ל-200 אלף העובדים מזכר בו האיץ בהם לעשות מה שהם יכולים לסייע לעסקים לשגשג.

 

האקלים החברתי משתנה?

לאחר מכן הוא קרא לעמיתיו המנכ"לים להפסיק לתרום לקמפיינים פוליטיים עד שהמנהיגים יגיעו לפתרון כלכלי ארוך טווח. בנוסף, אירח שולץ פורום טלפוני, רכש מודעות בעמוד שלם בעיתונים גדולים ופתח אתר אינטרנט חברתי.

 

הקמפיין של סטארבקס יוצא לדרך על רקע התעוררות חברתית בארצות הברית. בתחילת השבוע חסמו בניו יורק המוני מפגינים את גשר ברוקלין בשעות השיא למשך שעתיים וחצי. המפגינים, ממחאת הצדק החברתי, התעמתו עם השוטרים שהגיעו לפנותם ועצרו מעל 700 פעילים.

 

ההפגנות בפארק זוקוטי, מול וול סטריט, החלו לפני שבועיים במחאה על האבטלה הגבוהה, הבעיות הכלכליות ומגוון נוסף של נושאים השנויים במחלוקת, כגון עונש מוות, גזענות ומלחמות. המשטרה סגרה את הפארק על מנת לפזר את המפגינים הרבים, אך אלו לא התייאשו ומצאו מקום חדש למחאה: בניין העירייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים