$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

צפו במכבי ת"א גוברת 68:83 על נובו מסטו

הצהובים פתחו במסגרת הליגה האדריאטית בצורה פושרת, אבל צברו תאוצה ככל שהתקדם המשחק. סופו היה בלתי ניתן לעצירה (18 נק'), יכולת טובה של סמית' (11) ואוחיון (8 ו-6 חטיפות) בבכורה הרשמית. בלאט: ''התחלנו טוב מאוד''

רועי גלדסטון  01.10.11 - 21:03

ניתוחים, סקאוטינג, רכישות, עזיבות והמון דיבורים - קיץ לא פשוט עבר על מכבי תל אביב, שפתחה בצורה חלקה את העונה עם 68:83 על נובו מסטו הסלובנית במסגרת המחזור הראשון של הליגה האדריאטית.

יותר משמונה שנים אחרי הניסיון האחרון של הצהובים להתמודד בשלוש מסגרות באותה עונה, וחודשים ספורים אחרי העפלה עד לגמר היורוליג, חניכיו של דייויד בלאט מקווים להצליח הפעם בהתמודדות עם העומס ועם חלוקת הדקות בסגל הרחב שנבנה - ונראה שהמאמן בהחלט חושב בכיוון עם הספק חילופים מרשים כבר בערב הפתיחה.

עבור חלק גדול משחקני הסגל במדי מכבי ת"א הייתה זו טבילת אש, ונראה שחלק מהם בהחלט כבר מתאקלמים. דווין סמית' הראה יד מצוינת מבחוץ וקור רוח מרשים, יוגב אוחיון נכנכס בלי רגשי נחיתות והכניס המון התלהבות וגם ג'ורדן פארמר ושון ג'יימס הראו ניצוצות לקארת העתיד. תיאו פאפאלוקאס לא התלבש מאחר שבטופס המשחק אפשר לרשום רק 12 שחקנים, אבל יווני אחר נתן את הטון במקומו. סופוקליס שחורציאניטיס היה, כרגיל, בלתי ניתן לעצירה בצבע והוביל את הקלעים עם 18 נקודות.

גם בורשטיין, פניני ואליהו הספיקו לתרום, בניגוד להנדריקס, מצ'באן ושאייר שכמעט לא ראו פרקט. ביום שני תשחק מכבי ת"א מול לאשקו ובהמשך תפגוש את ציבונה זאגרב. לאחר מכן יחזרו הצהובים לארץ לקראת טורניר גביע צ'אנס שמארגנת מנהלת הליגה.

קלעו למכבי ת"א: שחורציאניטיס 18 נקודות (7 מ-8 לשתיים), סמית' ופארמר 11 כל אחד, אוחיון (6 חטיפות), ג'יימס (3 חסימות) ובורשטיין 8 כ"א, אליהו 5, פניני ומצ'באן 4 כ"א, שאייר, הנדריקס ובלו 2 כ"א. הרבו לקלוע לנובו מסטו: ג'ורדן 15, סטינסון ובלאזיץ' 9 כ"א.

"כבר בעקבות המשחק הראשון אני מרגיש שהליגה האדריאטית תהיה השנה מאוד תחרותית וחזקה", סיכם בלאט. "אני מחכה כבר למשחקי הבית שלנו, שנוכל להראות את היכולת שלנו לקהל הנפלא ולקבל את התמיכה שלהם. יש באדריאטית הרבה קבוצות מהיורוליג ומהיורוקאפ, קבוצות ברמה גבוהה, וזה טוב לנו".

"התחלנו טוב מאוד את האדריאטית, במשחק חוץ לא קל", הוסיף המאמן. "בעונה מהסוג הזה נצטרך לקבל את כולם מוכנים, כל אחד בתורו יצטרך להתבלט ולהצטיין. הפעם סופו היה נפלא, ובמשחק הבא זה בהחלט יכול להיות מישהו אחר. יוגב אוחיון עשה פרמיירה מוצלחת בצהוב, ובכלל כולם שיחקו והרבה שחקנים נתנו תרומה משמעותית. לגבי פאפאלוקאס, הוא סבל מרגישות קלה בברך - לא משהו רציני, אך העדפתי לתת לו עוד קצת לנוח ובמשחק ביום שני מול לאשקו הוא כבר ישחק".

מהלך המשחק
הנקודות הראשונות של העונה נקלעו על ידי סופו שחורציאניטיס, אליו הלכו מרבית הכדורים בפתיחה. מכבי לא הראתה רחמים ורצה מהר מאוד ליתרון 5:13. דווין סמית' נעץ שלשה (7:16) ובלאט התחיל ברוטציה עם הכנסת בורשטיין, בלו וג'יימס. סנטר בני השרון לשעבר השתלב מצוין, סיפק חסימה מיד לאחר עלייתו והוסיף גם אלי-הופ אחרי מסירה נהדרת של פארמר (9:21). כניסתם של אוחיון ופניני הביאה אנרגיות גם להגנה, שהייתה פושרת עד אז, והצהובים הגבירו את הלחץ בדרך ל-13:25 בסיום הרבע הראשון.

הסלובנים התקשו להתמודד עם סופו גם בהמשך. סמית' העלה את מכבי ליתרון 18:32, אבל המארחים ענו ב-7 נקודות רצופות ובלאט מיד הגיב בפסק זמן. סמית' המשיך לפגוע מעבר לקשת, וגם זה לא שבר את נובו מסטו ששמרה על פער סביר. ההפרש כבר צומצם ל-6 נקודות, אך אליהו ענה ב-2 משלו וחדירה נפלאה של אוחיון קבעה 32:42 בהפסקה.

מכבי חזרה מההפסקה הרבה יותר נחושה וההפרש צמח ל-14 נקודות. המקומיים המשיכו להתקשות מול סופו, אבל מנגד אסף ג'רום ג'ורדן נקודות מתחת לסל של האורחים. אוחיון, בורשטיין, ג'יימס ופארמר העלו הילוך, נובו מסטו ניסתה להיאחז וג'ון שאייר עלה לפרקט לראשונה פחות מדקה לסיום הרבע השלישי וקלע פעמיים מהקו. קרטיס סטינסון צימק עם הבאזר ל-64:51.

מילאן מצ'באן דקות ראשונות בתחילת הרבע המכריע. נובו מסטו פתחה ב-4 נק' רצופות עד שפארמר העיר את הצהובים. המקומיים נשברו סופית ומכבי השיגה את הבריחה לה ייחל בלאט לאורך כל המשחק. הפער צמח ל-18 נקודות והסיפור נחתם על 68:83. פתחו שנה ברגל ימין.