$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קלינגר התפטר מב"ש: "אני לא כלב"

דווקא אחרי ניצחון הבכורה (0:2 על הפועל חיפה), המאמן הטיל פצצה: "לעזוב לפני שבועיים זו היתה פחדנות". בסביבתו הסבירו: "נגד מכבי ת"א שני הקהלים קיללו אותו וזה גמר אותו. בנוסף, היחסים שלו עם אלונה ברקת הדרדרו העונה"

זיו אברג'יל  01.10.11 - 18:50

דרמה כזו לא קיבלנו בכדורגל הישראלי כבר הרבה זמן. הפועל ב"ש רשמה הערב (שבת) את ניצחונה הראשון בליגת העל, 0:2 על הפועל חיפה, אך למרות זאת בחר מאמנה ניר קלינגר להטיל פצצה בסיום ההתמודדות. קלינגר התייצב מול המצלמות ובראיון שהעניק אחרי המשחק הודיע על התפטרותו מתפקיד המאמן. נכון לשעה זו, גיא לוי הוא המועמד העיקרי לרשת את ניר קלינגר כאשר גם משה סיני ואייל לחמן בתמונה.

אלונה ברקת: "ניר קיבל את ההחלטה לבד, אך אני מכבדת את רצונו"
גם ניצן שירזי יילך? "טעיתי אני צריך לדבר על הבעלים"

"הודעתי לשחקנים על ההחלטה שלי וזה לא היה קל כי אני אוהב אותם. היה לי קשה בשבוע האחרון, אמרתי להם שתחושות הבטן שלי לא מאכזבות אותי וננצח אבל ידעתי שאם זה יקרה, אני עוזב", סיפר קלינגר. "אני חושב שהייתי צריך לנצח קודם לפני העזיבה וזה מה שעשיתי. אם לא היינו מנצחים הייתי נשאר כי זו אחריות שלי להשאיר את הקבוצה במצב טוב. כל האחריות היא עלי. זו החלטה אישית שלי ואני לא חייב להתנצל עליה. לקום וללכת אחרי רמה"ש ולפני מכבי והפעול זה פחדנות. היה חשוב לי להחזיר את הקבוצה למסלול של ניצחונות".

המאמן גם סיפר כי יידע את הבעלים אלונה ברקת על החלטה, דקות לפני שסיפר זאת לכלי התקשורת: "הודעתי לאלונה לפני שהודעתי לכם. עברנו תקופה מאוד מאוד קשה, מה שהיה ביני לבין אלונה יישאר בינינו. אני שומר על כבודה ועל כבוד השחקנים. כולנו היינו באווירה טעונה וקשה והיו גם דברים שאני מעדיף שיישארו ביני לבינם". הדברים שאמר קלינגר לברקת היו: "החלטתי להתפטר. אני מאוד מכבד אותך על כל התקופה הזאת. רציתי רק לומר לך לפני שאני יוצא אל התקשורת".

גורמים הקרובים למועדון ציינו כי היחסים בין המאמן לבעלים לא היו טובים בתקופה האחרונה והקשר ביניהם לא היה מחזיק זמן רב, "אולי כלפי חוץ שידרו עסקים כרגיל אבל מתחת לפני השטח זה לא היה דומה לעונה שעברה. הוא לא היה הולך רק בגלל הקהל", אמרו שם.

כזכור בסיום התבוסה למכבי תל אביב בשבוע שעבר (4:1) כ-50 מאוהדי באר שבע קראו לקלינגר להתפטר והתגודדו סביב רכביהם של ברקת והמנכ"ל אסי רחמים. נראה שגם לדברים הללו יש חלק בהחלטת המאמן: "מה שקרה בווסרמיל ביום ראשון האחרון היה מאוד קשה. אני מעדיף לא לפרט בגלל מי בדיוק. אני לא אחד שמתבכיין ויש לי מחוייבות עצומה למועדון. אני בן אדם שעובד עם הלב ומתחבר לשחקנים שלי. אני לא מרים ידיים, זו החלטה אישית". סוכנו של קלינגר עובד קראוס הוסיף: "אין סיבה ספציפית לעזיבתו של ניר. בבוא היום הוא יאמר את שעל ליבו"

למרות סיום תפקידו קלינגר סבור כי הוא משאיר אחריו קבוצה עם פטונציאל: "השחקנים למדו ממני הרבה וצר לי שזה קורה. יש כאן חבר'ה טובים וחדר הלבשה חזק ואמיתי. ידעתי שיש משהו בקבוצה הזו והיום זה יצא החוצה. מאמן חדש שיגיע יקבל ממני עזרה". למרות הדברים הללו, בפניי מקורביו אמר קלינגר משפט שעשוי להסביר טוב יותר את מניעיו: "אני אוהב את המועדון אבל אני לא כלב. יש לי משפחה". בסביבתו של המאמן הוסיפו: "הקהל גמר אותו. מול מכבי שני הקהלים קיללו אותו וזה שבר את גב הגמל".

במשחק עצמו ב"ש דווקא גילתה יכולת טובה מאוד ולראשונה העונה נראתה כמו קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה. כבר בדקה ה-17 עודד גביש העלה את האורחים ליתרון. שחקניו של קלינגר המשיכו לאיים  על השער והחמיצו בסיטונות, אך המחליף אמג'אד סולימאן (66) דאג בשער נהדר להבטיח את הניצחון של החבורה מבירת הנגב. 

בעקבות הניצחון באר שבע קטעה רצף של 6 הפסדים רצופים מפתיחת העונה ועלתה למקום ה-14 עם 3נקודות, 3 פחות מלעירוני רמת השרון שנמצאת מעל הקו האדום. חיפה נותרה עם נקודה אחת בלבד (מהתיקו מול הפועל ת"א במחזור האחרון) ומדורגת רק מעל הפועל פ"ת שעדיין תקועה על מינוס, עם שתי נקודות מתחת לאפס במקום האחרון.

מהלך המשחק
בדקה ה-13 באר שבע התקרבה אחרי שיוסי שיבחון קיבל כדור ברחבה, בעט פעם אחת, נבלם ואת הריבאונד שלח מ-9 מטרים לעמוד. 4 דקות עברו והאורחים גם מצאו את הרשת. הגבהה של קינגסטון מצאה את הבלם עודד גביש,שכמו חלוץ הסיט נהדר עם העקב ונתן יתרון לקלינגר. בדקה ה-29 ולדימיר גלושצ'ביץ' קיבל הזדמנות אבל הגיע רע לכדור חופשי שהוגבה לעברו.

אחרי דקות רגועות ב"ש התעוררה בדקה ה-37 כאשר נגיחה של אופיר דוידזאדה נהדפה נהדר על  ידי קאלה. דקה עברה, שמעון הרוש קיבל כדור באגף שמאל, התקדם ומ-16 מטרים שיחרר פצצה למשקוף של חיפה. בדקה ה-50 יוסי שיבחון קיבל הזדמנות פז להכפיל את היתרון, אך החמיץ ברשלנות פושעת מ-10 מטרים. חיפםה לא הצליחה להגיב ובדקה ה-66 קיבלה סנוקרת. אמג'אד סולימאן המחליף ניצל הרחקה לא טובה של אלירן ג'ורג', השתלט על כדור כדורומ-20 מטרים שלח פצצה לעמוד ופנימה. השער השני הוציא סופית את הרוח משחקני חיפה שלא ממש סיכנו את האורחים בהמשך. מיכאל זנדברג עוד ניסה (80) את מזלו בבעיטה שחמקה החוצה, אך לא יותר מזה. 

הרכבים:
הפועל חיפה: קאלה דרשלר, אלירן ג'ורג' (סטפן דנקוביץ' 69), אושרי רואש, גולן חרמון, אייל טרטצקי, יוסי דורה, גל אראל (חנן ממן 46), רן אבוקרט, ערן לוי, יובל אבידור, ולדימיר גלושצ'ביץ' (מיכאל זנדברג 54).

הפועל ב"ש: דניאל ליפשיץ, אביתר אילוז, אבי יחיאל, עודד גביש, שמעון הרוש, וויליאם סוארס, לארייה קינגסטון (אמג'ד סולימאן 49), אופיר דוידזאדה, יוסי שבחון, יוסף אבולאבן (עידו אקסברד 62), סיראז' נסאר (יוסי תורג'מן 88).