$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בראיינט סיכם בבולוניה, אולם העיסקה בספק

כוכב הלייקרס בעל 5 האליפויות סגר ל-10 משחקים ו-40 יום בקבוצה האיטלקית. הבעלים: "זהו יום נפלא, עשינו צעד ענק". היריבות המקומיות מסרבות לשינויים בלוח הזמנים. המועדון שיחרר הצהרה: "כרגע, העיסקה בספק"

אייל גרוסברד  30.09.11 - 20:35
יגיע או לא? בראיינט (gettyimages)
יגיע או לא? בראיינט (gettyimages)

וירטוס בולוניה האיטלקית הגיעה לסיכום בעל פה עם קובי בראיינט על חוזה ל-35 ימים במסגרתו יקבל כוכב הלייקרס בעל חמש האליפויות 3.3 מיליון דולרים ברוטו. הסיכום הושג בפגישה שנמשכה עד הבוקר בין נציגי בראיינט לבעלים קלאודיו סבאטיני שלחץ בשבועות האחרונים על הסופרסטאר להגיע לקבוצתו. יחד עם זאת, החוזה עדיין לא נחתם, כאשר חלק מהגורמים הקשורים לעסקת הענק מערימים קשיים ומכשולים על הגעתו של בראיינט לאיטליה.

אחרי שנתן הלילה הצעה סופית כהגדרתו לקובי בראיינט בגובה של 2.5 מיליון דולרים, הסכים סבאטיני להגדיל את ההצעה ולהביאה מעל לרף 3 מיליון הדולרים כפי שביקש קובי, ששהה עד אמש באיטליה. "זה היה לילה נפלא עבור וירטוס, הגענו לסיכום כספי עם קובי", אמר הבוקר (שישי) סבאטיני, "חסרים מספר פרטים טכניים וחתימות על החוזה אבל בסיס יש בידינו".

בראיינט חוזר לאחרונה על ידי מספר קבוצות בסין וכמו כן דחה הצעה מבשיקטאש הטורקית. יש לציין כי חוזהו של בראיינט הוא בכפוף לשביתה ב-NBA, שם הליגה אמורה להיפתח ב-1 בנובמבר, אם ארגון השחקנים ובעלי הקבוצות יגיעו במהלך סוף השבוע להסכם שכר חדש. במקרה והליגה לא תיפתח במועד, יגיע בראיינט לאיטליה בשנית בשבוע הבא ויצטרף לוירטוס באימוניה לקראת העונה החדשה.

סבאטיני ציין כי פנה לאיגוד האיטלקי וביקש להעביר את משחקיה של וירטוס עם קובי לאולמות גדולים יותר, הן בבית והן בחוץ, כדי ש"כמה שיותר איטלקים יוכלו להנות מחוויית הצפייה בכוכב הגדול". תשובה עדיין לא קיבל סבאטיני, שיממן מכיסו חצי מהעיסקה. את חציה השני תממן חברת סולר קנדית המאמצת את המועדון. אגב, ייתכן שהמכשול הקטן הזה יהיה זה שיפיל את עסקת הענק. בולוניה ביקשה לארח 5 משחקים מתוך העשרה הראשונים, דבר הדורש שינוי בלוח המשחקים האיטלקי. חלק מהיריבות האיטלקיות סירבו לשינוי, והדבר גרם למועדון לשחרר הודעה פתאומית לתקשורת לפיה אם לא יהיו שינויים בלוח הזמנים, העסקה לא תצא לפועל. נכון לעכשיו הגדירו באיטליה את ביצוע העסקה כ"בספק".

"אני מאמין שבראיינט ישחק בוירטוס, הסיכוי לכך אחרי הפגישה הלילה עומד על 95%", הוסיף הבעלים, "יהיה טירוף לא לחתום על החוזה אחרי הפגישה והסיכום אליו הגענו. קובי ישחק איתנו 10 משחקים וזה דבר עצום עבור בולוניה, הקבוצה, העיר ואוהדיה. זהו לא פרויקט רק עבור וירטוס אלא עבור כל הכדורסל האיטלקי".

"אני מאושר", סיכם סבאטיני, "עשיתי מעל ומעבר כדי שזה יקרה מבחינה כלכלית. הלכתי לקראת בראיינט. הוא כבר עזב לארה"ב ולא ראיתי אותו, אבל נציגיו אמרו לי שהוא עומד לסדר את כל האישורים הדרושים. אם השביתה ב-NBA לא תיפסק בתוך ימים קובי יגיע לבולוניה בשבוע הבא לבדיקות רפואיות וכדי להעבירו באיגוד האיטלקי".

בראיינט, הנחשב לשחקן הטוב בעולם מאז מייקל ג'ורדן, הוביל את הלייקרס לחמש אליפויות תחת פיל ג'קסון בשנות ה-2000, השתיים האחרונות הגיעו ב-2009 וב-2010. הכוכב בן ה-33 הודח על ידי דאלאס בחצי גמר המערב האחרון בסוויפ 4:0, אך הבטיח לחזור ולנקום ולנסות להשיג את האליפות השישית בקריירה, שתשווה את מאזנו לזה של מייקל ג'ורדן, בעונה הקרובה. בראיינט עבר בעונה שעברה את ג'רי ווסט וכבש את פיסגת קלעי הלייקרס בכל הזמנים. בנוסף העפיל עד לסיום העונה החולפת למקום השישי בטבלת קלעי כל הזמנים בליגה הטובה בעולם.

הגארד הוותיק שהה באירופה בתקופה האחרונה, וכשהגיע לאיטליה אישר את המגעים עם בולוניה, אמר כי לחזור הביתה לארץ המגף יהיה חלום עבור והעריך את הסיכויים לחתום בקבוצה ב-50 אחוזים. למי ששכח, בראיינט גדל באיטליה ושם החל לשחק כדורסל.

בראיינט היה מלך סלי ה-NBA פעמיים בעבר ובעונה שעברה רשם 25.3 נק' עם 5.1 ריב' ו-4.7 אס' במדי הלייקרס, הקבוצה בה הוא משחק מאז נבחר  בדראפט והועבר אליה בטרייד ב-1996. בנוסף ל-5 האליפויות יש לקובי 2 תארי MVP בסידרת הגמר, תואר MVP בעונה הרגילה ב-2008, 13 הופעות באולסטאר, 9 בחירות לחמישיית העונה, 9 בחירות לחמישיית ההגנה של העונה, תואר אלוף ההטבעות מ-1997 ו-4 תארי MVP במשחק הכוכבים. ב-2008 הוביל בראיינט את נבחרת החלומות האמריקאית לזכיה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בבייג'ין.

קובי ישתף פעולה עם שחקן NBA אחר בוירטוס, כריס דגלאס רוברטס. כמו כן נמצאים טרל מקנטייר ופייטרי קופונן הפיני במועדון האיטלקי. לוירטוס, שזכתה בעבר פעמיים ביורוליג וב-2009 הניפה את גביע היורוצ'לנג', 15 אליפויות איטליה, 8 גביעים ותואר סופרקאפ מקומי אחד. הקבוצה הודחה בעונה שעברה ברבע גמר הפלייאוף האיטלקי, ולא תשחק בעונה הקרובה באירופה כך שקובי ישתתף רק במשחקיה בליגה.