שתף קטע נבחר

צ'לסי מול ליברפול: אחת תסיים היום את העונה?

שתי הקבוצות נפגשות באנפילד וינסו לא לאבד גובה במירוץ האליפות. חניכיו של בניטס יחפשו ניצחון ליגה ראשון ב-2009 מול ה'בלוז', שמאז התבוסה ליונייטד רשמו 4 ניצחונות רצופים. בניון צפוי לפתוח על הספסל. שיי גיבן עובר למנצ'סטר סיטי

בעקבות נצחונה אמש (ש')0:1 על אברטון פתחה אלופת אנגליה, מנצ'סטר יונייטד, פער של חמש נקודות מהדולקות אחריה בצמרת הפרמייר-ליג, צ'לסי וליברפול.

 

 

בשל כך, דומה כי המפגש בין האדומים של רפא בניטס לכחולים של לואיס פליפה סקולארי הערב (א', 18:00, שידור ישיר בספורט 2) ב'אנפילד' במחזור ה-24, מקבל משמעות שונה. נראה כי להתמודדות תהיה השפעה מכריעה לקראת ההמשך והיא תקבע לא מעט לגבי סיכויי שתי הקבוצות במאמציהן לאיים על ההגמוניה של השדים האדומים.


רפא בניטס. "אם ננצח, יגידו שחזרנו למירוץ האליפות" (צילום: רויטרס)

 

ליברפול עדיין לא הפסידה העונה במשחקים נגד הגדולות, בעוד שצ'לסי טרם ניצחה במשחקים אלה. המרסיסייד מגיעים בכושר לא טוב ואחרי שהוליכו את הטבלה בסוף שנת 2008, הם עדיין מחכים לניצחון ליגה ראשון בשנה החדשה.

 

אלבארו ארבלואה הספרדי בספק בגלל פציעה והבלם ג'יימי קראגר עשוי לפתוח במקומו, כאשר בניטס שוקל להציב אותו בצד ימין של החולייה האחורית. צ'אבי אלונסו, אלברט ריירה ודירק קויט, שלא פתחו בהרכב נגד וויגאן, אמורים לפתוח הפעם, כאשר יוסי בניון וראיין באבל עשויים לפתוח על הספסל.

 

צ'לסי תגיע למשחק מעודדת מהניצחון 0:2 על מידלסברו ביום רביעי האחרון וגם חדורת נקם, אחרי שהפסידה בביתה לליברפול 1:0 באוקטובר, הפסד שסיים סדרה של משחקים ביתיים ללא הפסד מאז שנת 2004.


צ'אבי אלונסו. יקווה לכבוש שוב נגד צ'לסי (צילום: רויטרס)

 

צ'אבי אלונסו, הספרדי של ליברפול שכבש את שער הניצחון באוקטובר, אמר לקראת המשחק: "השגנו תוצאות טובות העונה נגד קבוצות צמרת ואנשים צריכים לזכור איך ניצחנו אותם בחוץ. אני מקווה שנעשה את זה שוב. נצחונות במשחקים כאלה נגד הגדולות יכולים לקרב אותנו אל התואר ולתת לנו את ההרגשה שאנחנו יכולים להתמודד עם כל אחד ולנצח".

 

המנג'ר רפא בניטס: "אני לא מרגיש יותר לחץ ומרוצה מהמצב בו אנחנו נמצאים. אם ננצח את צ'לסי יגידו שחזרנו למירוץ". הפעם האחרונה בה ניצחה ליברפול פעמיים בעונה אחת את צ'לסי היתה בעונת 1989-90, אותה עונה בה זכתה הקבוצה בפעם האחרונה באליפות.

 

סקולארי: "זה משחק שעשוי לקבוע מי תהיה האלופה"

מאז המפלה 3:0 ב'אולד טראפורד' מול היונייטד ב-11 בינואר, ניצחה צ'לסי בכל ארבעת המשחקים אותם קיימה, בכל המסגרות. מייקל אסיין, ריקארדו קרבליו וג'ו קול ממשיכים לסבול מפציעות ממושכות וייעדרו (קול לא אמור לחזור העונה).

סולומון קאלו, חלוץ נבחרת חוף השנהב שכבש צמד מול מידלסברו, החלים מפציעה ואמור לשחק לצידו של ניקולאס אנלקה, כאשר דידייה דרוגבה עשוי לשבת על הספסל. 


פרנק למפארד. "התבוסה ליונייטד היתה מכה לביטחון העצמי" (רויטרס)

 

אחד מכוכבי צ'לסי, פרנק למפארד, אמר לקראת המשחק: "התבוסה 3:0 למנצ'סטר יונייטד דחקה אותנו לפינה ומאז השגנו תוצאות טובות בבית. זו היתה מכה לביטחון העצמי שלנו, אבל אנחנו עדיין מאמינים שאנחנו יכולים לנצח. כל הקבוצות איבדו ויאבדו נקודות ושוב מגיע משחק גדול. הדרך עדיין ארוכה ובגלל זה אנחנו לא חייבים לנצח את המשחק, אם כי כמובן שלא נרצה להפסיד".

 

המנג'ר פליפה סקולארי: "אנחנו לא יותר טובים ממנצ'סטר יונייטד וליברפול, אבל העובדה שהשתפרנו במשחקים האחרונים תורמת לביטחון שלנו. הראנו יותר לב במשחקים האלה. יכול להיות שהמשחק הזה יקבע לגבי מי שתזכה באליפות".

 

אחרי יותר מעשור: שיי גיבן עוזב את ניוקאסל

שעות לפני תום מועד ההעברות, מנצ'סטר סיטי המשיכה היום במסע הרכש שלה כאשר צירפה את שיי גיבן מניוקאסל. השוער הוותיק, שלבש את מדי המגפאייז החל משנת 1997, ינסה לייצב את ההגנה המחוררת של סיטי, ששילמה עבורו שמונה מיליון ליש"ט.

 

עם ההחתמה של גיבן, המנג'ר של התכולים, מארק יוז, מסיים נכון לעתה את השינויים בסגל אחרי שצירף גם את נייג'ל דה יונג וקרייג בלאמי. מי שעשה את הדרך ההפוכה הוא טל בן חיים, שהושאל אמש לסנדרלנד


פורסם לראשונה 01/02/2009 10:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages Imagebank
יוסי בניון עם ג'ון טרי
צילום: Gettyimages Imagebank
מומלצים