שתף קטע נבחר

כוננות בבשיקטאש למקרה של התפרעות אוהדים

במועדון הטורקי חוששים כי אובדן שליטה ביציעים עשוי להוביל לפיצוץ המשחק מול מכבי ת"א (20:00, ישיר בערוץ 1) ואף להרחקה מהמפעלים האירופיים. שחקני מכבי: "המחאה לא מעניינת אותנו". אלברמן מחוץ להרכב, במכבי לא יעמדו בדרכו

מעבר להכנות המקצועיות, בבשיקטאש חוששים מאוד מאפשרות שאוהדי הקבוצה יתפרעו במשחק מול מכבי ת"א, הערב (ה', 20:00, ישיר בערוץ 1) באיסטנבול, במסגרת מחזור הפתיחה של שלב הבתים בליגה האירופית.

 

 

בצד הטורקי קיים לחץ גדול מאוד מניסיון של הקהל המקומי לשלב בין הספורט לפוליטיקה, דבר שעלול להלהיט את היצרים ולגרום מבחינת המועדון לגרוע מכל.  

 

בבשיקטאש רוצים לשמור על אווירה ספורטיבית נטו באצטדיון 'אינונו' והבוקר העבירו את המסר גם לאוהדי הקבוצה באמצעות עיתוני הספורט במדינה, תוך מתן דגש על ההשלכות שיהיו להתפרעויות כאלה ואחרות שמקורן בפוליטיקה.

 

במדריך לאוהד המקומי, הובהרו כל התרחישים הצפויים במקרה שבו היושבים ביציעים יפריעו לקיום המשחק כסדרו. בשלב הראשון יוזהרו האוהדים ע"י מערכת הכריזה ואם זה לא יעזור, יופסק המשחק ל-5-10 דקות, בכפוף לשיקול דעתו של השופט.

 

בשלב השלישי, אם וכאשר ההתפרעויות תימשכנה, המשחק יופסק לחלוטין ובפועל יפוצץ, כאשר הצעד הבא והרביעי מזהיר שבמקרה שכזה בשיקטאש תיענש קשות, תספוג קנס כספי מאופ"א ובתסריט מסוים אף ישנו חשש שתורחק מהשתתפות במפעלים האירופיים.

 

העיתונים בטורקיה מבקשים משחק הוגן (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
העיתונים בטורקיה מבקשים משחק הוגן(צילום: ראובן שוורץ)

  

בין לבין, הכרזות לזכר הרוגי המרמרה ונגד מדינת ישראל עדיין תלויות מול מלונה של מכבי ת"א באיסטנבול, כאשר לצידן מתנוססים דגלי פלסטין וניצבים שלושה פעילים טורקים פרו-פלסטינים, אשר מתכוונים להישאר במקום עד ליציאת הקבוצה למשחק, בשעה 18:15.

 

"אנחנו מבינים שהטורקים לא יכולים לשלוט במחאה"

רוב שחקני מכבי ת"א קמו הבוקר ושמעו לראשונה על המחאה וההפגנה שהתרחשה מול המלון שלהם דרך אתרי האינטרנט. השחקנים דיברו בינם לבין עצמם על ההפגנה, אבל בעיקר התעסקו במשחקי ליגת האלופות.

 

"כל המחאות וההפגנות האלו לא מעניינות אותנו. בטח שזה לא נעים שזה מול המלון, אבל אנחנו לא מרגישים את זה ומתעסקים במשחק הערב", אמרו.

 

בתקשורת הבהירו כי כל התפרעות תפגע במועדון (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
בתקשורת הבהירו כי כל התפרעות תפגע במועדון(צילום: ראובן שוורץ)

   

אחד מאנשי הקבוצה אמר ל-ynet ספורט: "הטורקים כל כך משתדלים עם האירוח ואין לנו טענות אליהם. אנחנו מבינים שהם לא יכולים לשלוט במחאה ושזה לא תלוי בהם".

 

המשטרה המקומית הבטיחה לאנשי מכבי ת"א שהמחאה לא תגיע למשחק והבהירה כי תשלוט בהפגנה המתוכננת בצורת צעדה ממרכז כיכר תקסים לעבר האצטדיון. כוחות גדולים של אנשי משטרה צפויים לפקח על הצעדה.

 

אלברמן מחוץ להרכב, במכבי לא יעמדו בדרכו

מאמן מכבי ת"א, מוטי איוניר הודיע לחניכיו על ההרכב שיפתח במשחק המסקרן הערב, כאשר כצפוי יואב זיו ורועי קהת הועדפו בקישור על פני גל אלברמן.

 

המלון בו מתארחת מכבי ת"א. שחקנים: "לא מרגישים את המחאה" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
המלון בו מתארחת מכבי ת"א. שחקנים: "לא מרגישים את המחאה"(צילום: ראובן שוורץ)

   

איוניר יפתח במערך של שלושה בלמים, כאשר שרן ייני שיוצב בצד שמאל יהיה מעיין בלם שלישי, דבר שיאפשר את יציאתו של עומר ורד קדימה.

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

בנוגע לאלברמן, במכבי למעשה מאותתים לעברו כי אם ירצה לעזוב, המועדון לא יעמוד בדרכו. בשל החוזה היקר של אלברמן (שכר של 440 אלף אירו לעונה), הקבוצה לא תבקש מהשחקן לעזוב ומצפה שהיוזמה תגיע מכיוונו. בני יהודה מאוד מעוניינת בשחקן אך ספק אם תוכל לשלם את הסכומים הגבוהים שהוא מרוויח בצהוב, מה גם שאלברמן יצטרך לתת את הסכמתו לעזוב.

 

איוניר, שמורחק מניהול המשחק, צפוי לשבת בתא פרטי באצטדיון ומבודד מהקבוצה לפי חוקי אופ"א, כאשר עוזרו גדי כרמלי שצפוי ללבוש חליפה ינהל את המשחק. אוהדי מכבי ייצאו למשחק כבר בשעה 17:30 ויהיו תחת אבטחת משטרה כבדה.

 

מוטי איוניר. לא בונה על אלברמן (צילום: ראובן שווורץ) (צילום: ראובן שווורץ)
מוטי איוניר. לא בונה על אלברמן(צילום: ראובן שווורץ)

    

הרכב מכבי ת"א: גיא חיימוב; עומר ורד, ניבאלדו, סאבו פאביצ'ביץ', שרן ייני; רפי דהן, יואב זיו, רועי קהת, האריס מדוניאנין; מונס דאבור ורוברטו קולאוטי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוהדי בשיקטאש
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים