שתף קטע נבחר

צילום: AP, רויטרס

ג'ודו: אריק זאבי רוצה לחגוג בשער הניצחון

הג'ודוקא הישראלי יעלה מחר (ש') למזרן במטרה ברורה - להיפרד מאליפות העולם עם מדליה סביב צווארו ועל הדרך גם לנסות להציל את כבוד המשלחת הישראלית, ביום התחרויות האחרון בברסי

במקום שהוא כל כך אוהב. אריק זאבי יעלה מחר (ש') על המזרן באולם בברסי, היכן שכבר זכה לעמוד על הפודיום לא מעט, וינסה לזכות במדליה נוספת באליפות העולם בג'ודו - האחרונה בקריירה שלו.

 

 

לזאבי, המתחרה במשקל עד 100 ק"ג, רקורד מרשים בעיר האורות. ב-2001 זכה במדליית הזהב באליפות אירופה, שלוש שנים לאחר מכן ניצח בטורניר סבב וב-2008 קטף מדליית ארד בגביע העולם ובגראנד סלאם שנערכו בפריז. 

 

כבר זכה לעמוד על הפודיום באליפות העולם 2001 בגרמניה (צילום איי פי) (צילום איי פי)
כבר זכה לעמוד על הפודיום באליפות העולם 2001 בגרמניה(צילום איי פי)

 

אומנם זה לא קרה באליפות העולם הראשונה בה נטל חלק, ב-1997, אם כי כבר אז הצליח לסיים בין שבעת הראשונים לאחר שגבר על שורת מתחרים טובים ומנוסים ממנו. עכשיו זאבי ירצה לסגור מעגל, אך המשימה לא תהיה פשוטה.

 

המדורג תשיעי בעולם יפתח את הופעותיו באליפות מול ז'סון קוסטר מניו זילנד (32 בעולם), אותו זאבי אמור לעבור. אם ינצח, יפגוש בסיבוב השני את יבגניס בורודבקו הלטבי, המדורג 12 בעולם ופעמיים מדליסט ארד באליפות אירופה, אשר מצוי בכושר סביר בחודשים האחרונים.

 

זאבי. סיים שביעי באליפות אירופה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
זאבי. סיים שביעי באליפות אירופה(צילום: אורן אהרוני)

 

אריק ניצח את הלטבי ברבע הגמר בבאקו השנה וגם במפגש נוסף בעבר, אבל זה צפוי להיות קרב צמוד בו הישראלי יצטרך לשמור על ריכוז בשביל להמשיך לשמינית הגמר. אם יצליח להעפיל לשלב זה, זאבי יפגוש שם קרוב לודאי את חברו הטוב אלקו ואן דר גיסט, מבלגיה/הולנד, כבר בן 32 אבל כוחו בהחלט במותניו. מכאן, השמיים הם הגבול.

 

זאבי מגיע לתחרות לאחר שבחודשיים האחרונים דורג במקום החמישי בגרנד סלאם בברזיל, זכה בגרנד סלאם מוסקבה וסיים במקום השלישי בגראנד פרי בבאקו שבאזרבייג'אן.

 

אסף זוהר ישחזר את ההצלחה באליפות אירופה? (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אסף זוהר ישחזר את ההצלחה באליפות אירופה?(צילום: אורן אהרוני)

 

נציג נוסף שיעלה למזרן הוא אסף זוהר (91 בעולם), המתחרה במשקל של מעל 100 ק"ג. אסף הציג יכולת מרשימה באליפות אירופה, בה סיים במקום השביעי, אבל נפצע באותה תחרות וחזר לאימונים רק בשבועות האחרונים. זו תהיה אליפות העולם הראשונה שלו.

 

זוהר מתחיל ישר בסיבוב השני, שם יפגוש את המנצח בין לוק ורביץ' ההולנדי לאיסלאם אל שהבי המצרי, המדורג שני בעולם. במידה שהשכן מהדרום יעבור את המשוכה ההולנדית, ימתין לו קרב פיקנטי נגד הישראלי.

 

עיניי המארחים יינשאו לעבר האליל המקומי והשליט הבלתי מעורער בקטגוריית המשקל שלו, טדי ריינר, על שלל 130 קילוגרמיו ו-204 הסנטימטרים שלו. לג'ודוקא הצרפתי מאזן מרשים שכולל ארבע מדליות זהב רצופות באליפות העולם. את הופעותיו באליפות הנוכחית יפתח מול יריב ברזילאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אריק זאבי מדליית זהב טורניר פריז 2004
צילום: איי פי
אריק זאבי טורניר פריז 2004
צילום: רויטרס
מומלצים