שתף קטע נבחר

"תקציב הכדורעף - כמו תקציב החטיפים במכבי"

נבחרת ישראל בכדורעף תחל בשבוע הבא את טורניר הקדם אולימפי, בינתיים לראשי הנבחרת ביקורת על המחסור הכלכלי. שרגא שמש: "בכל הארץ אין אולם ראוי אחד לכדורעף"

נבחרת ישראל לגברים בכדורעף חוזרת לפעילות רשמית, שנה ושלושה חודשים לאחר משחקה הבינלאומי האחרון. הנבחרת בהדרכת המאמן זוהר בר נצר ועוזרו אלכס לאוריאן, תארח ביום ראשון בשלב המוקדם הראשון בטורניר הקדם אולימפי את אוקראינה (19:30 מטרוווסט, רעננה) וכעבור שבוע תצא לגומלין באוקראינה.

 

לנבחרת ברור כי הדרך לאולימפיאדת לונדון ארוכה, מסובכת וכנראה בלתי אפשרית להשגה, אבל לאחר שלושה חודשי פעילות אינטנסיביים של אימונים יומיומיים, המשחקים עם אוקראינה הם אמצעי בדרך למטרה האמיתית: מוקדמות אליפות אירופה במאי 2012.

 

הנבחרת שלו תחל את המסע לאולימפיאדה. זוהר בר נצר (צילום: דרור עינב) (צילום: דרור עינב)
הנבחרת שלו תחל את המסע לאולימפיאדה. זוהר בר נצר(צילום: דרור עינב)

 

זו הסיבה שפרוייקטור הנבחרת, שרגא שמש, היה מעט ציני כשאמר: "עוד לא רכשנו כרטיסים ללונדון. אנחנו מחכים לראות מה יקרה בשני המשחקים נגד אוקראינה... "

 

ובנימה רצינית יותר, הוסיף שמש: "בכל זאת, בנבחרת ישראל יש חומר אנושי מצויין, והשחקנים מתאמנים במקצוענות. מה שהשחקנים עושים זה מעל ומעבר, אבל קשה לשנות את הכדורעף ביום אחד כשאין כסף, ואין ספונסרים. בכל הארץ אין אולם אחד ראוי לכדורעף, ובגלל זה כל משחק צריכים להוציא עשרת אלפים שקלים עבור שטיח גומי, כדי שהמשטח יותאם לחוקי ההתאחדות העולמית. מה מצפים מהענף, שהאיגוד שלו שוכן בתוך מיקלט עם שלושה חדרים צנועים, ושמאמן הנבחרת צריך לבחור 12 שחקנים מתוך 15 בכל הליגה".

 

איגוד הכדורעף הגדיל משמעותית את תקציב הנבחרת, שעומד על 450,000 שקלים, לעומת 255 אלף לפני שנה, ובכל זאת, זה שוווה לכ-15 אחוז מתקציב נבחרת הנשים, שבחלקה ממומנת ע"י ספונסר פרטי. על כך הוסיף שרגא שמש: "תקציב נבחרת הכדורעף זה כמו תקציב החטיפים של מכבי ת"א בכדורסל".

 

מאמן הנבחרת זוהר בר נצר מרוצה מגיבוש הנבחרת, שקיימה לאחרונה עשרה משחקים בטורניר בסלובניה, ובאוניברסיאדה בסין. בר נצר: "אני מאוכזב שבאוניברסיאדה לא עלינו למקומות 1-8. חשוב לנו מאוד לנצח בבית את נבחרת אוקראינה החזקה, שמתבססת על שחקני האלופה לוקומוטיב חראקוב. הסיכויים: 50 - 50 ".

 

הקפטן אלכס שפרנוביץ בספק למשחק, אחרי שנקע את רגלו במשחק האחרון באוניברסיאדה נגד יפן. שפרנוביץ.

 

הליברו עומרי שוורץ: "בנבחרת 12 שחקנים שמתאמנים במקצוענות מלאה, וששואפים לעבור לשחק באירופה. השחקנים מקריבים למען הנבחרת הרבה בזכות בר נצר, שעובד איתנו גם במכבי ת"א, ואותו אנחנו מעריכים. סימנו לעצמנו יעדים, וגם אם לא נעפיל לאולימפיאדה, חשוב שנצליח נגד אוקראינה, ונתקדם עד למוקדמות אליפות אירופה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נבחרת ישראל כדורעף
צילום: אורן אהרוני
מומלצים