$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הפועל באר שבע חוזרת להתאמן במרכז

חשש בקבוצה שהזרים יעזבו. בהתאחדות מנסים לאפשר העברת ביתיות בין הקבוצות כדי למנוע עיכוב של הליגה

זיו אברג'יל ומוטי פשכצקי  25.08.11 - 09:00
עוד רקטה באוויר, והמשחקים שוב נדחים (gettyimages)
עוד רקטה באוויר, והמשחקים שוב נדחים (gettyimages)

אי וודאות בהפועל באר שבע לאחר שהערב חודש הירי מרצועת עזה לכיוון בירת הנגב. האימון שתוכנן להתקיים מחר בווסרמיל יעבור למרכז, משמע למגרש האימונים של אצטדיון רמת גן. גם השחקנים הזרים, שכבר שבו לעיר יחד עם משפחותיהם, יחזרו למרכז הארץ. במועדון חוששים שהם יתייאשו מהמצב ויעזבו את ישראל. הקבוצה תתאכסן מהיום במלון במרכז וממנו תצא בשבת למשחק מול בני סכנין.

המשחק שהיה אמור להתקיים מול בית"ר ירושלים במסגרת המחזור הראשון של ליגת העל נדחה כבר בבוקר ליום שלישי הבא (30.8) על פי החלטת פיקוד העורף. גם המשחק בלאומית בין מכבי ב"ש לאשקלון יתקיים באותו תאריך. המשחק בין מ.ס. אשדוד לרמת השרון ייערך ב-13.9.

לאור המצב בהתאחדות לכדורגל מחפשים פיתרון שיאפשר את המשך קיום המחזורים כסדרם. במידה שהמצב הביטחוני לא יאפשר את קיום המשחקים הבאים, ההתאחדות תבקש לבצע החלפת ביתיות עם הקבוצה היריבה. בתוך כך, נשלח מייל לחברי ההנהלה בנוגע להעברת ביתיות עניין עקרוני ולא לגבי תאריך ספציפי.

כדי ליישם החלטה שכזו יש לגייס רוב יחסי של 66 אחוזים מתוך 31 חברי ההנהלה. בד"כ מתכנסת ישיבת הנהלה מן המניין, כך בשל הדחיפות ובשל העובדה שחלק מהחברים נמצאים בחו"ל, המהלך יתבצע דרך הדואר האלקטרוני וההחלטה עצמה תתקבל בתוך 24 שעות. בבאר שבע לא מרוצים מההחלטה הזו.

גורמים בהפועל באר שבע טענו היום כי ההודעה של ההתאחדות לפיה המשחק מול בית"ר ירושלים לא יתקיים היום פורסמה עוד לפני שההנחיה מטעם כוחות הביטחון הגיעה למשרדו של ראש העיר רוביק דנילוביץ' והביעו כעס על כך: "בהתאחדות טיפסו על עץ וחיפשו לרדת. זה סוף מעשה במחשבה תחילה". בעיריית באר שבע אישרו את הדברים. גורם בהתאחדות אמר בתגובה: "הזוי ועצוב שדווקא אלונה ברקת שקיבלה את כל התמיכה מההתאחדות נותנת למי מטעמה לדבר כך ולהשמיץ את ההתאחדות. אלונה כחברת הנהלת ההתאחדות לכדורגל יודעת כמה ההתאחדות עמדה לצד ב"ש ומסייעת בכל דרך אפשרית".

"זה מראה שהמציאות חזקה מהכל ובמציאות הישראלית הדברים קורים מהר ובאופן מפתיע", אמר מנכ"ל הפועל באר שבע אסי רחמים. "ההחלטה היא נכונה, כמו ההחלטה שהתקבלה בסוף השבוע. ברגע שיש סכנה או התראה, אין טעם לסכן את שלום הציבור והשחקנים. אנחנו מקווים שהשקט באיזור יישמר, אנחנו כבר עם הפנים קדימה לעבר המשחק מול סכנין בשבת". הבעלים אלונה ברקת הוסיפה: "לצערי, כקבוצה שחיה בדרום צפינו את המצב. חבל שלא הקשיבו לנו מלכתחילה".

בתוך כך, הפועל באר שבע ניצחה היום את מכבי באר שבע 0:3 במשחק אימון (סיראג' נסאר, מוטי מלכה ויוסף אבו לאבן). במהלך המשחק לא היו אזעקות, אך 5 דקות לסיום נשמע קול נפץ עמום. למרות זאת המשיכו לשחק. ייתכן כי הקול המדובר היה של רקטת גראד שנחתה באזור אופקים הערב.