שתף קטע נבחר

מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של יפן בדרגה

הרקע להורדת הדירוג: רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה בחודש מרס. ההשפעה על הכלכלה היפנית תהיה ככל הנראה מוגבלת מאחר ומרבית החוב של יפן הוא פנימי והאזרחים המקומיים מגלים אמון באג"ח המקומי

דירוג האשראי של יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, הורד בדרגה אחת ל-Aa3 על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס. ההערכות של הסוכנות הן כי תחזיות הצמיחה החלשות יקשו על ממשלת יפן להפחית את החוב הציבורי הגבוה שלה. יחד עם זאת תחזית הדירוג של מודי'ס נותרה יציבה.

 

 

הרקע להורדת הדירוג מגיע בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה בחודש מרץ וזו אילצה את הממשלה להוציא כספים רבים על מנת לשקם את המדינה.

 

מדובר בהורדת הדירוג הראשונה של יפן על ידי מודי'ס מאז 2002 והיא משקפת את הידרדרות איכות האשראי של המדינות המפותחות החל מאיטליה ועד לארה"ב, שלאחרונה איבדה את דירוג האשראי המושלם שלה מטעם S&P.

 

המהלך של מודי'ס מגביר את האתגרים שעימם יאלץ ראש הממשלה החדש ביפן להתמודד אחרי שיבחר בשבוע הבא. מנגד, התגובה של שוק ההון למהלך של מודי'ס תהיה מוגבלת בעקבות ההעדפה של המשקיעים המקומיים לחוב הממשלתי. מעבר לכך מרבית החוב של יפן נקוב במטבע מקומי ומוחזק על ידי משקיעים מקומיים.

 

שר האוצר של יפן, יושיהיקו נודה אמר שהמשקיעים באג"ח של יפן ממשיכים להאמין בממשל היפני. נודה הוסיף שממשלת יפן תשגר תוכנית הלוואות של 100 מיליארד דולר שתנוהל על ידי הממשלה.

 

בתוך כך ציין שר האוצר של יפן כ הוא דורש מסוחרים זרים לחשוף את החזקותיהם באג"ח של יפן במידת הצורך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הזיהום הגרעיני ביפן לאחר רעידת האדמה
צילום: רויטרס
מומלצים