שתף קטע נבחר

לפני שקונים: מאיזה סכום צריך אישור מבן הזוג?

סקר שנערך בקרב עובדי מגזר ההיי-טק מעלה כי 44% מהם יבקשו את אישור בן הזוג, בטרם יבצעו רכישה בכרטיס האשראי מעל סכום מסוים. עוד עולה מתוצאות הסקר כי רוב עובדי המגזר בודקים את חשבון ההוצאות שלהם לפחות פעם בשבוע

מאיזה סכום צריך אישור מבן או בת הזוג, קודם רכישה באמצעות כרטיס האשראי? מסקר שנערך בקרב מגזר עובדי ההיי-טק עולה שמדובר בעיקר במשאלה. כ- 56% מקרב המשיבים ענו כי הם "מתפללים" ליום בו יהיה הסדר כזה בין בני הזוג. עם זאת 44% השיבו כי יצרו דפוס פעולה כזה. כך 15% מהנשאלים השיבו כי בקשת האישור נעשית כאשר מדובר בהוצאה של מעל 500 שקל.

 

 

17% ציינו כי ההסדר קיים בהוצאה של מעל 1,000 שקל, ו-12% השיבו כי יודיעו לבני הזוג רק בהוצאה של מעל 2,000 שקל. יש לציין כי הסקר לא מצביע על פערים משמעותיים בתשובות שני המינים בעניין זה.

 

נשים אוהבות יותר תשלומים

במסגרת הסקר שנערך על ידי מועדון הצרכנות של עובדי חברות ההיי-טק, "הייטק–זון", לרגל השקת כרטיס אשראי חדש בשיתוף עם חברת כאל ובחן את הרגלי הצריכה של המגזר, הוצגה למשתתפים השאלה "לו היית רוכש כעת מוצר בעלות של 5,000 שקל, לכמה תשלומים היית פורס את החיוב בכרטיס האשראי?"

 

27.6% מהגברים השיבו כי היו פורסים את החיוב לתשלום אחד, לעומת 10.2% מהנשים. אחוז זהה מקרב הנשים והגברים (כ-30.7%) השיבו כי הם היו פורסים את החיוב ל 2-5 תשלומים ו-31.2% מהגברים השיבו כי הם היו פורסים את החיוב ל 6-12 תשלומים, לעומת 47.2% מהנשים.  

 

הסקר מלמד עוד, כי עובד ההיי-טק מחזיק ב-2.96 כרטיסי אשראי בממוצע, כאשר הנשים מחזיקות ב-2.2 כרטיסים בממוצע ואילו הגברים מחזיקים ב-3.3 כרטיסי אשראי בממוצע.

 

מבין כלל העובדים, רק 21% מחזיקים בכרטיס אשראי בודד, ואילו 15% מחזיקים ב-4 כרטיסי אשראי או יותר. עם זאת, מנתוני הסקר עולה, כי עובד ההיי-טק הטיפוסי לא ממש עושה שימוש בשלל כרטיסיו.

 

57% מבין הנסקרים מעידים על עצמם כי הם משתמשים בכרטיס אחד בלבד מבין כלל הכרטיסים שברשותם ו-35% משתמשים ב-2 כרטיסים בלבד. בקרב הנשים, הנאמנוּת לכרטיס ראשי אחד אף בולטת יותר: 61% מבין כלל הנשים העידו על עצמן כי הן עושות שימוש בכרטיס אחד בלבד.

 

בודקים היטב את החשבון

הסקר בחן גם עד כמה הלקוחות עוקבים אחרי ההוצאות שלהם באמצעים המקוונים. 14.7% העידו על עצמם כי הם מבצעים בקרה הדוקה - מעל ל-8 פעמים בממוצע בחודש. 40.1% מבצעים בקרה מתמדת, בממוצע כ 4-7 פעמים בחודש. 27.9% השיבו כי הם בוחנים את הנתונים 1-3 פעמים בממוצע בחודש ו- 17.3% נכנסים בממוצע רק פעם אחת בחודש לבדוק את החשבון.

 

חברות האשראי מאפשרות למחזיק כרטיס האשראי לנתח את הוצאותיו על ידי פילוח לענפים, כלומר הוצאות בגין תקשורת, מזון וכו'. מנתוני הסקר עולה כי מרבית עובדי ההייטק נעזרים בפונקציה הזו - 56.6% מהמשיבים בוחנים מדי חודש את איפיון הוצאותיהם לפי תחומים אלו.

  

נועם בוסידן, מנכ"ל משותף בחברת "הייטק–זון", מציין כי שימוש נבון בכרטיס האשראי וניצול מושכל של ההטבות הניתנות באמצעותו, יכול להביא לחיסכון של אלפי שקלים בשנה בהוצאות השוטפות. לדבריו נושא החיסכון והמודעות הצרכנית גבוהה בקרב עובדי מגזר ההייטק כך לדוגמה, מסקרים קודמים שערכה החברה התברר כי בעקבות הרפורמה במיסוי רכב צמוד, חלק בלתי מבוטל מהעובדים מחפש כיום אלטרנטיבות לתכניות הליסינג התפעולי ורוכש רכבים פרטיים. "בכוונתנו להרחיב ולהעמיק כל העת את מגוון ההטבות הניתנות באמצעותו ולסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה", אומר בוסידן.

 

מועדון הצרכנות של "הייטק-זון" מונה כ- 95 אלף "היי-טקיסטים", העובדים ב-320 חברות היי-טק בארץ. הסקר נערך בקרב 1,350 עובדי היי-טק, חברי המועדון.

 

לעמוד הפייסבוק של ynet כלכלה וצרכנות


פורסם לראשונה 23/08/2011 21:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך הסקר: נשים אוהבות תשלומים
צילום: shutterstock
נועם בוסידן
מומלצים