$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

חזקים בשטח

4X4: הליגה יוצאת לדרך אחרי קיץ עמוס בהעברות, פרשיות ומינויים. כינסנו את רון קופמן, משה פרימו, יהונתן כהן ועמיחי שפיגלר להשיב על ארבע שאלות

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  19.08.11 - 18:25

ליגת העל בכדורגל חוזרת, אחרי קיץ עמוס בהעברות ותנועות בארץ ובחו"ל, ואיתה כמה שאלות בוערות שעל הפרק. לכבוד מחזור הפתיחה כינסנו ארבעה פרשנים ושאלנו אותם ארבע שאלות. לחלק מהתשובות גם אנחנו לא ציפינו.

1. מה הייתה ההעברה הכי מוגזמת בקיץ האחרון בליגת העל?

רון קופמן: עומר דמארי להפועל ת"א (1.5 מיליון יורו תמורת מחצית מהכרטיס). דמארי הוא שחקן חבל על הזמן ובחור סבבה, אבל במציאות כיום, בה הליגה הישראלית היא פח, לא יכול להיות שיש שחקן ששווה שלושה מיליון יורו. ספציפית אליו, אני לא מאמין שזה יפגע בו, מה גם שאין יחסיות בין סכום ההעברה לבין עלות שכרו.

משה פרימו: עומר דמארי להפועל ת"א. אין ספק שדמארי הוא אחד החלוצים הטובים כיום בישראל, אבל הוא לא שווה את הכסף ששילמו עליו. שחקן ששווה שלושה מיליון יורו הוא שחקן שמוביל קבוצה לאליפות, שמוביל את נבחרת ישראל. הוא מסוגל לעשות שדרוג משמעותי השנה, אבל חובת ההוכחה עליו.

יהונתן כהן: עומר דמארי להפועל ת"א. מדובר בשחקן יוצא מן הכלל בעל פוטנציאל מדהים, אבל ברור שהשתגעו כאן עם התמחור שלו. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא זו של איברהים אפלאיי, שנושא על גבו את תווית "העתיד" של הכדורגל ההולנדי ועבר לברצלונה תמורת אותו סכום בדיוק, 3 מיליון יורו. לדעתי, תג המחיר של דמארי יכול להיות המכשול היחיד בקריירה שלו. מקצועית נטו הוא שחקן ענק, אבל המחיר פשוט לא פרופורציונלי. העברה נוספת שגרמה לי להרים גבה היא הבחירה של שניר גואטה ללכת לשחק בקריית מלאכי מליגה א'. מדובר בשחקן עם פוטנציאל ללבוש את המדים הלאומיים, חבל שהוא בחר לוותר על הקריירה שלו.

עמיחי שפיגלר: אין. האמת היא שאני לא חושב שהיו הקיץ העברות מוגזמות. כל השחקנים ראויים וכל עוד הכסף הוא של אנשים פרטיים אז שיבושם להם.

2. מי השחקן שבגללו היית קונה כרטיס למשחק בליגת העל?

רון קופמן: אני חושב שאלי זיזוב הוא אחד הכשרונות הגדולים שראיתי. אני יודע שיש כל מיני סיבות אובייקטיביות וסובייקטיביות באשר לסיבות מדוע הוא עדיין לא פרץ, אבל מדובר בבחור סופר-מוכשר ולמרות שאני מתעב את מכבי ת"א, אני מקווה שמוטי איוניר יידע לטפל בכשרון הזה. בנוסף, במכבי יש הרבה חבר'ה מוכשרים כמו מוסא קונאטה, עומר ורד ומושיקו לוגסי ויהיה מעניין מאוד לראות אותם העונה.

משה פרימו: מאחר שרוני קלדרון ושלום תקווה כבר לא משחקים, אז הייתי קונה כרטיס בשביל חן עזרא. הכשרון שלו ברגליים הוא מבריק, לא סתם מכבי חיפה רצתה לרכוש אותו תמורת מיליון דולרים. ברור לי שהעתיד של עזרא עוד לפניו, אין לנו הרבה שחקנים עם שליטה כזו בכדור. הדבר היחיד שיכול לעצור אותו הן הפציעות.

יהונתן כהן: זה יישמע מופרך או מנותק או בעל אינטרס, אבל זו דעתי האמיתית. אדריאן רוצ'ט ותומר סוויסה מעירוני קרית שמונה הם שחקנים עמוסי כישרון וזהב ברגליים. הייתי שמח לראות אותם בכל קבוצה שאני אוהב. מדובר בשתי תקוות גדולות שמבחינתי, שבהחלט עונות על השאלה הזו.

עמיחי שפיגלר: אחמד סבע. מדובר בשחקן שנותן תמיד את כל כולו על המגרש, עד טיפת הזיעה האחרונה. סבע הוא דוגמא לשחקן שהגיע מהליגות הנמוכות והוכיח שעם התמדה ורצינות, עם יותר מעשים ופחות דיבורים, אפשר להגיע רחוק. אני מאמין שהוא יכול להגיע עד לנבחרת. נכון שהוא לא שחקן של 40 שערים בעונה, אבל את התפוקה שלו אפשר לסמוך עליו שהוא ייתן. ועוד איך ייתן.

3. את מי ממאמני ליגת העל היית לוקח להוביל את הנבחרת?

רון קופמן: ראובן עטר ומהסיבה הפשוטה שאני מאוד אוהב אותו, מת עליו. לגבי אלישע לוי, אני חושב שהנבחרת קטנה עליו. אם הוא יגיע לליגת האלופות עם מכבי חיפה הוא צריך לפרוע את החוב שיש עליו, ואני מתכוון ל-0-0-0 מהקמפיין הקודם (0 ניצחונות, 0 נקודות, 0 שערים). הוא צריך להוריד את הקוף הזה מהגב. קדנציה בנבחרת עבור אלישע תהיה כבר סוג של חופשה לפני הפרישה.

משה פרימו: לדעתי, אין היום בליגת העל מאמן שמגיע לו להיות מאמן נבחרת ישראל. אלה שראויים לכך לא נמצאים כיום בליגת הראשונה שלנו ואני מתכוון לאלי גוטמן, רוני לוי וגיא לוזון. אם בכל זאת אני צריך לבחור מישהו, אז אני הולך עם אלישע לוי.

יהונתן כהן: זה אולי יישמע בנאלי, אבל אוהב אנדרדוג כמוני חייב ללכת על אלישע לוי. מדובר באדם שהוא אות ומופת עבור כל אחד שגדל ויגדל בפריפריה. אלישע לא זכה במשך מרבית הקריירה לתהילה של המועדונים הגדולים והגיע להישגים אך ורק בזכות כישוריו ויכולותיו. אגב, אני מאמין שגם ניסן יחזקאל ומומי זפרן יהיו בעתיד מועמדים ראויים אם יצליחו להוכיח את עצמם. אלישע לוי הוא הנציג של הפריפריה, שעליה מושתת ענף הכדורגל, עם כל הכבוד לקבוצות הגדולות מת"א וחיפה. אלישע לוי הוא הראשון שבאמת צמח מלמטה ואני מעריץ את הדרך שעשה. הוא נותן תקווה לכל אדם. כשמדברים על רצון לאחד את הנבחרת, אין אדם שמתאים לכך כמו אלישע.

עמיחי שפיגלר: אני מניח שאני מאכזב כאן לא מעט אנשים, אבל לדעתי לואיס פרננדז צריך להישאר כאן עד שיימאס לו. אני חושב שהוא הבחירה הכי טובה, וזאת למרות כל מה שאנשים אומרים וכותבים עליו. והסיבה לכך היא פשוטה: הוא עושה רק מה שהוא רואה לנכון ולא מה שכל מיני מקורבים ועיתונאים היו רוצים שהוא יעשה. אולי בגלל זה כל שבוע הם מעלים אותו על מטוס לשאנז אליזה.

4. מי יהיה הליגיונר הראשון שיחזור מאירופה לליגת העל?

רון קופמן: אין כזה, אני לא יודע אם בכלל יחזרו שחקנים. צריך להבין שהשחקן הישראלי נחשב לאטרקטיבי באירופה בגלל מחירו הנמוך יחסית לשווקים האירופאים. אני באמת לא יודע אם אחד מהם ישוב כבר בינואר ואני מאחל בהצלחה לכולם. את ההעברה של דמארי ניתן לראות כאבסורד בקטע הזה, כי למעשה העברתו היא היקרה ביותר מבין כל הישראלים שיצאו מכאן לחו"ל, והוא בכלל נשאר בארץ.

משה פרימו: שאלה קשה, אני מעריך שזה יהיה אחד מהשחקנים שמשחקים בקבוצות בינוניות בבלגיה. מדובר ברועי דיין, דור מלול או מתן אוחיון. פשוט מהסיבה שהם לא מספיק טובים כדי לשחק באירופה.

יהונתן כהן: יוסי שקל (קאייראט אלמאטי, קזחסטן). יש לי הרגשה שהגעגועים הביתה ולקובה של אמא יכריעו אותו, מה גם שיש לו עוד הרבה מה לתרום לכדורגל המקומי שלנו.

עמיחי שפיגלר: אין כזה. נהפוך הוא, אני דווקא צופה שבינואר יצאו עוד שחקנים ישראלים לחו"ל. בכלל, ההמלצה האישית שלי לכל שחקן ישראלי שיש לו הצעה מעבר לים היא לקחת אותה בשתי ידיים. לליגת העל תמיד אפשר לחזור, בין אם זה בינואר ובין אם זה באוגוסט, לים.

הביא לפרסום: אופיר גולן.

אז עם מי אתם הכי מסכימים? ומה התשובות שלכם לשאלות שהצבנו בפני הפרשנים? טקבקו לנו