|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך לשמור על תפקוד מיני וזוגיות בריאה אחרי גיל 50
כתיבת המומחים
לימודי רפואה סינית 2024

ירידות חדות בוול סטריט

מניית סלקום צנחה ב-11.8%; טבע נופלת בכ-6.7%

פרשן כלכלי: "בשנים 2011-2020 צפוי עשור של גיהנום כלכלי לארה"ב" מחיר הנפט נופל ב-3.8% ואילו הזהב מזנק ל-1,700 דולר לאונקיה טאואר צונחת ב-10% וסלקום קורסת ב-11.8% לאחר פרסום הדוחות "מדד הפחד" מזנק בעוד 27% ל-40.8 נק' - שיא של שנה
08/08/2011  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: טל מויסה, קובי ישעיהו  |    |  גלובס  |  תגובות
[צילום: AP]

מתחזקות הירידות בוול סטריט, לאחר שהמסחר נפתח היום (ב') בירידות שערים חדות של כ-2%, בעוד מהשקיעים מגיבים לראשונה להורדת הדירוג ההיסטורית של חברת S&P לאג"ח של ממשלת ארה"ב. S&P הורידה בתום יום המסחר האחרון (ו') את הדירוג של האג"ח ברמה אחת מ-AAA ל-(AA+) בעקבות הגירעון התופח של ארה"ב. נציין כי היום צפויות הורדות דירוג גורפות לאג"ח מוניציפאליות, אג"חים של מדינות בארה"ב ואג"ח של חברות רבות בעקבות ההורדה לארה"ב. S&P הודיעה הבוקר כי הורידה את הדירוג של פאני מיי ופרדי מאק.

עיני המשקיעים נשואות גם לאירופה, שם הודיע אמש נגיד הבנק האירופי המרכזי (ECB) כי יחל לרכוש בקרוב אגרות חוב ממשלתיות של איטליה וספרד. עונת הדוחות גם היא מרכזת עניין בעוד חברות ישראליות, הנסחרות גם בארה"ב, יפרסמו השבוע את דוחותיהן לרבעון השני של השנה. מחירי הסחורות גם הם במוקד כשמחיר הנפט רושם ירידה חדה של 3.8% ל-83.55 דולר לחבית ומחיר זהב עולה ב-2.6% לרמה של 1,698 דולר לאחר שקודם לכן זינק ל-1,711 דולר לאונקיה. במקביל, ה-VIX, "מדד הפחד" מזנק בעוד 15% ל-36.8 נק' - שיא של שנה. בזירת המאקרו לא יפורסמו היום נתונים, עם זאת מחר תפורסם הודעת הריבית של הפדרל ריזרב ומיד לאחר מכן מכנס יו"ר ה'פד', בן ברננקי, מסיבת עיתונאים.

כאמור, דריכות רבה נרשמת אצל משקיעים מסביב לעולם ביום המסחר הדרמטי הזה בעקבות הורדת הדירוג המפתיעה של S&P לאג"ח של ממשלת ארה"ב ביום המסחר האחרון. הורדת הדירוג המפתיעה הגיעה בשבוע שבו אישר הקונגרס להעלות את תקרת החוב של ארה"ב מעבר ל-14.3 טריליון דולר תוך קיצוצים של 900 מיליארד דולר במשך 10 השנים הבאות. בתוך כך, נזכיר כי שבוע המסחר הקודם ננעל כשמדדי וול סטריט רשמו את שיעור הירידות החד ביותר מאז נובמבר 2008.

אם לא די בהורדת הדירוג, S&P ממשיכה לשמור על תחזית דירוג "שלילית" לארה"ב, מה שמשאיר את הדלת פתוחה להורדות דירוג נוספות בהמשך. כלכלני S&P מעריכים כי הקונגרס יאריך גם בסוף השנה את תוכנית הטבות המס שהושקה עוד בתקופת ממשל בוש, מה שיקשה על צמצום הגירעון. "הורדת הדירוג משקפת את הערכתנו כי הקיצוצים עליהם הוסכם בקונגרס לא יספיקו כדי לייצב את הגירעון בטווח הבינוני", נכתב בסקירת S&P.

בתוך כך, גם סוכנות מודי'ס הזהירה היום פעם נוספת מפני הורדת דירוג לאג"ח של ממשלת ארה"ב לפני 2013 אם מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם לא ישתפר או התחזיות לא יצביעו על צמיחה משמעותית יותר. עם זאת, ציינו במודי'ס, כי קיים פוטנציאל להסכם נוסף בין הרפובליקנים לדמוקרטים על קיצוצים נוספים בתקציב. "כדי שהדירוג המושלם יישמר, אנו צריכים לראות מאמצים נוספים מצד המחוקקים שיביאו לקיצוצים נוספים תוך האצת הצמיחה", כתב האנליסט סטיבן הס בדוח של מודי'ס. "ההסכם של שבוע שעבר מצביע על כך שהגעה להסכם שעומד בקריטריונים אלה עד 2013 יהיה מאתגר, אך לא בלתי אפשרי".

הורדת הדירוג גררה גם תגובות רבות מצד בכירים בממשל אובמה בנוסף לבנקים המרכזיים וכלכלנים בכירים מסביב לעולם. שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, אמר כי "כלכלני S&P גילו יכולת שיפוט גרועה במיוחד והתנהלו באופן שגוי, הפגינו חוסר ידע משווע לגבי המתמטיקה של ניהול התקציב של ארה"ב. אני חושב שהם הסיקו מסקנות שגויות מהסכם הפשרה". לדבריו של גייתנר, האג"ח הממשלתיות של ארה"ב מהוות עדיין אפיק השקעה בטוח.

עם זאת, לא כולם חושבים כמו גייתנר: בדוח שפרסם מייקל הרטנט (Michael Hartnett), אסטרטג של בית ההשקעות מריל לינץ', טוען האחרון כי הורדה הורדות נוספות בדירוג ארה"ב צפויות עוד השנה. בנוסף, התייחס הרטנט גם לבעייתיות התגובה של הממשל האמריקני להחלטה להוריד את הדירוג, שבמקום לראות בה כ"נורת אזהרה" ולפעול על-מנת לתקן את המצב, החליטו דווקא לתקוף את ההחלטה.

"בשנים 2011-2020 צפוי עשור של גיהנום כלכלי לארה"ב", סבור פול פארל, הפרשן הכלכלי של האתר מארקטווץ', שמבקר קשות את התנהלות הממשל בוושינגטון, שצפוייה לדעתו "לרסק לחתיכות את הכלכלה של ארה"ב". לטענתו של פארל, "הדמוקרטים סובלים מהיעדר מנהיגות, ומנגד הרפובליקנים ואנשי 'מסיבת התה' טוענים שרק הרס של הכלכלה הוא הדרך להציל את ארה"ב", צפויים להוביל את ארה"ב לקריסה.

המשקיעים דרוכים גם לקראת נאומו של יו"ר הפד ברננקי צפוי מחר עם הכרזת הריבית שצפויה להישאר על שיעור אפסי של 0%-0.25%. בפדרל ריזרב הקפידו לשדר כי "העסקים מתנהלים כרגיל" למרות הורדת הדירוג של S&P, וכי לא יהיה שינוי במדיניות. הנאום של ברננקי עשוי לקבוע את המגמה בשוק לטווח הקצר של הכלכלה והמטבע האמריקני.

בינתיים, בשוק המט"ח, הסחורות והאג"ח סערה גדולה. שערם של החוזים על הזהב, המהווה "חוף מבטחים" למשקיעים המבוהלים, מזנק כאמור לאחר שמוקדם יותר נסחרה המתכת היקרה בשיא של כ-1,718 דולר לאונקיה. לעומת זאת שערו של הנפט נופל ב-3.78% לכ-83.55 דולר לחבית על-רקע הזינוק בשערו של הדולר וחשש כי ההאטה הכלכלית הצפויה בעולם תוביל לירידה בביקושים לנפט.

האירו נופל בשיעור של 1.2% ל-1.416 דולר לאירו, זאת על-רקע החששות מהחרפת משבר החוב באירופה ובריחת המשקיעים לדולר שעדיין מהווה את מטבע הרזרבה המוביל בעולם. נציין כי התחזקותו של הדולר כנגד הדולר הינה בגדר "הרע במיעוטו", מאחר שהורדת דירוג האשראי לארה"ב דווקא צפויה להחליש את הדולר.

על-רקע הזעזוע בשווקים והציפיה כי הריבית בארה"ב לא תעלה עוד זמן רב ממשיכה התשואה על האג"ח ל-10 שנים בארה"ב ליפול לרמה של 2.38%, הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה בשוק מאז אוקטובר.

"רבים אומרים כי הורדת דירוג החוב של ארה"ב עלול להוסיף 'קנס ריבית' בסך של 20 נקודות בסיס על האג"ח הממשלתיות. המשמעות היא שאם המניות (במדד הדאו ג'ונס) יפלו היום ב-500 נקודות, התשואה על האג"ח ל-10 שנים תיפול ל-2.3% ולא ל-2.1%" - כך מעריכים האסטרטגים של RBS בתחום האג"ח.

טרישה ירכוש אג"ח של איטליה וספרד: המדדים יורדים

בינתיים באירופה נרשמות ירידות חדות במדדים המובילים לאחר שנגיד הבנק המרכזי, ז'אן-קלוד טרישה, אמר אמש כי הוא מוכן להתחיל לרכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד במטרה לרסן את משבר החוב ביבשת. בנוסף, מנהיגי מדינות ה-G-7 הודיעו אמש לאחר דיון חירום שקיימו בדבר המצב הפיננסי בשווקים, כי הם ינקטו בצעדים הדרושים כדי להוביל ליציבות בשווקים הגלובליים.

התשואות על אגרות החוב הממשלתיות של ספרד ואיטליה יורדות בעקבות הודעת טרישה, וזאת לאחר שהגיעו בשבוע שעבר לשיא. התשואות על האג"ח ל-10 שנים באיטליה וספרד יורדות היום מתחת ל-6%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים של איטליה ירדה ל-5.57%. התשואה על האג"ח של איטליה לשנתיים השילה 65 נקודות האחוז ל-5.39%.

טבע נופלת מתחת ל-40 דולר; סלקום צונחת

חברת התקשורת הישראלית סלקום הציגה הבוקר הכנסות בהיקף של 1.58 מיליון שקל, ירידה של 6% בהשוואה ל-1.69 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי, הציגה סלקום ירידה של 25.2% - עם רווח של 244 מיליון שקל או 2.45 שקל למניה, בהשוואה ל-326 מיליון שקל או 3.3 שקל למניה ברבעון השני ב-2010.

נציין כי סוכנות הדירוג מעלות S&P שינתה היום את תחזית הדירוג לחוב של סלקום ל"שלילית".

Berkshire Hathaway של המשקיע האגדי וורן באפט מרכזת עניין לאחר שהציעה לרכוש את חברת Transatlantic Holdings (סימול: TRH) תמורת 3.25 מיליארד דולר. זאת, לאחר ש-Transatlantic Holdings כבר הגיעה להסכם עם חברה אחרת.

AIG מרכזת עניין לאחר שפורסם היום כי בכוונתה לתבוע את בנק אוף אמריקה וכל זרועותיו ברחבי ארה"ב, על כך שהציגו באופן מטעה את שווי המשכנתאות שמכרו לחברת הביטוח.

סרגון דיווחה היום על תוצאות הרבעון השני. הכנסות הרבעון זינקו ב-81% ל-110.4 מיליון דולר. זאת, לעומת 60.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד(רבעון שני של 2010). הכנסות הרבעון צמחו ב-10%, לעומת 100.3 מיליון דולר בהכנסות ברבעון הקודם (רבעון ראשון של 2011).

טבע מרכזת עניין לאחר שהגישה מסמכים למינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בבקשה לאשר את התרסיס לטיפול בנזלת אלרגית שפיתחה החברה. במידה ויאושר התרסיס, זה יאפשר לטבע להוריד את תלות שלה בקופקסון כתרופה המקורית היחידה שפיתחה. לפי הודעה של החברה שפורסמה היום, יש מעל 60 מיליון תושבים בארה"ב שסובלים מנזלת לאלרגית. מניית טבע נסחרת במחיר הנמוך מ-40 דולר, לראשונה מאז אוקטובר 2009.

טאואר רושמת ירידה חדה. בית ההשקעות רודמן & רנדאו פרסם היום סקירה על טאואר עם מחיר יעד של 1.5 דולר למניה.

תאריך:  08/08/2011   |   עודכן:  08/08/2011
טל מויסה, קובי ישעיהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מניית סלקום צנחה ב-11.8%; טבע נופלת בכ-6.7%
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בר דרור דוד
8/08/11 20:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

טוטו תמוז עבר בערב (שני) שימוע משמעתי בפני יושב ראש הפועל תל אביב, דורון אוסידון ובסיומו, הוחלט כי החלוץ יזמין את חבריו לארוחה בעקבות האיחור למשחק נגד עכו בראשון. כמו כן, נקבע כי יעמוד נגדו קנס על תנאי. כבר מחר תמוז ייפגש עם המאמן דרור קשטן, והשניים צפויים ללבן את העניינים ביניהם לפני שהשחקן יחזור להתאמן כרגיל.

במהלך השימוע תמוז ננזף על ידי יושב הראש. "אני רואה בך מודל לחיקוי, שחקנים בקבוצת הנוער מסתכלים עליך. תחשוב על זה לעומק, לא ייתכן שיקרו דברים כאלה", אמר אוסידון. השחקן הגיב: "מדובר באי הבנה, אני אוהב את הקבוצה הזו. זה לא יקרה שוב".


08/08/2011  |  מוטי פשכצקי  |   חדשות
קיימת תחושה לפיה "החלופה של מעצר בית מלא, הפכה לתנאי שחרור 'אוטומטי' כתחליף למעצר בפועל. אך יש לזכור כי גם מעצר בית מלא הוא בגדר הגבלה, ואף הגבלה קשה, על חירות הפרט, במיוחד בהאידנא, שבירור התיק העיקרי עלול להתארך חודשים ואף שנים". כך אומר (ב', 8.8.11) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
08/08/2011  |  איתמר לוין  |   חדשות
מליאת רשות החשמל אישרה (יום ב', 8.8.11) את העלאת תעריפי החשמל למגזר הביתי בשיעור של 8.96%. התעריף הממוצע יעלה בשיעור של כ-9.89%. העידכון ייכנס לתוקפו החל מיום ראשון הקרוב, ה-14 באוגוסט.
08/08/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
אחד התורמים המרכזיים לאהוד אולמרט בשנות ה-90 ועוזרו האישי של תורם מרכזי אחר, יהיו מוכנים להעיד לטובתו רק בדלתיים סגורות. כך טוען (יום ב', 8.8.11) סניגורו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, בתגובה לבקשת News1 והעיתונאי איתמר לוין, להסיר את איסור הפרסום על שמותיהם של תורמים אלו.
08/08/2011  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת אלביט, שרכשה בעבר את חברת ITL, מסרבת לספק ציוד לצבא ניו-זילנד ואף לתקן ולהחליף ציוד תקול של החברה המשמש את הצבא באימונים ובשדה הקרב. כך טוענת (יום ב', 8.8.11) פוינט טריידינג, קבוצה אוסטרלית.
08/08/2011  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם יופתעו ונתניהו יעמוד על דעתו וידבק בתוכניתו - איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ' לא יממשו את איומם ולא יפרשו
בעז שפירא
בעז שפירא
שנים ארוכות מספרים לנו שצה"ל הוא הצבא החזק במרחב, כי ביכולתנו להכריע את כל אויבינו וכי יש לנו היכולת לנהל מלחמה רב זירתית ולנצח בה
רון בריימן
רון בריימן
אחרי שמונה חודשי מלחמה חזרה ישראל לסורה, ושבה להיות מדינת הגמדים    אחרי שמונה חודשי מלחמה אין לאיים בפרישה מהממשלה ובפירוקה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il