$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ניב ברקוביץ': החלום? מכבי, בלי קשר לאבא

רכז אשקלון מתכוון לעלות מדרגה: "בונים עליי פה כשחקן מרכזי ולכן באתי. רוצה למצוא את הגרוש שחסר ללירה"

אסף אפל  07.08.11 - 14:02
ניב ברקוביץ', עשה סוויץ' בראש (אתר המנהלת)
ניב ברקוביץ', עשה סוויץ' בראש (אתר המנהלת)

העונה הקרובה עשויה להיות נקודת המפנה בקריירה של ניב ברקוביץ'. הבן של מיקי ברקוביץ', שבגילאים האלה כבר הוביל את מכבי תל אביב, לא הצליח עד עכשיו להטביע את חותמו על הכדורסל הישראלי, אבל בשנה האחרונה התחיל לקחת את הכדורסל ברצינות. עכשיו, גם אם זה באשקלון הקטנה, הוא רוצה לעשות דבר אחד: להתחיל להיות שחקן מרכזי, וגם להגיע למועדון איתו אבא שלו זכה באליפות אירופה.

"היו לי מספר הצעות מליגת העל, אבל בחרתי באשקלון בגלל שהם הראו את הכי הרבה רצינות לגביי", מספר ברקוביץ' הצעיר בראיון לאתר ערוץ הספורט. "דיברתי עם אריק אלפסי והתחברתי אליו מאוד. הוא מאמן מאוד מצליח בשנים האחרונות ומאוד שמחתי לעבוד תחתיו. גם זה ששמעון אמסלם נכנס לדרג הניהולי כמנג'ר עזר לשיקול שלי, כי שמעון הוא סמל בכדורסל הישראלי. אני יכול ללמוד ממנו והוא יכניס נשמה לקבוצה כמו שהוא הכניס בזמנו בהפועל תל אביב. זה מה שאני רוצה להכניס לראש שלי והוא יעזור לי בזה".

איזה תפקיד מייעדים לך?
"אריק ושמעון בונים עלי כרכז מוביל וכשחקן מרכזי וזאת הסיבה העיקרית בגללה בחרתי בקבוצה. מאוד רציתי שזה יקרה השנה ואני מרגיש מספיק בשל להוביל קבוצה ומאמין ביכולות שלי. אני שמח שאריק ושמעון מאמינים בי, ואני מקווה לתרגם את זה במהלך העונה".

עד עכשיו יש הרגשה שהיית קצת שחקן פרווה, כאילו חסרה לך את הגרוש ללירה בשביל לעשות את קפיצת המדרגה.
"הגרוש ללירה שאתה מדבר עליו זה מבחינתי העבודה שמעבר לכדורסל. בשנה שעברה התחלתי לעבוד עם מאמן אישי, רותם ארליך, ועם מאמן כושר, אור שוורץ, וזה מה שמהווה מבחינתי את האקסטרה. אפשר היה לראות את השיפור אצלי בסיבוב השני וגם הקיץ אני עובד מאוד קשה. אני מאוד רוצה למצוא את הגרוש הזה שחסר לי ללירה. המטרה היא להוביל את הקבוצה ובהמשך לעבור למועדון גדול יותר, למרות שאשקלון קבוצה גדולה שהצליחה בשנים האחרונות, חוץ מהעונה האחרונה".

מה זה קבוצה גדולה יותר, מכבי תל אביב?
"החלום של כל שחקן זה להגיע למכבי תל אביב. כן, גם אני חושב על זה. גם לשחק באירופה זה מבחינתי סוג של חלום, והשנה גם היו דיבורים על הפועל ירושלים, שזאת גם קבוצת גדולה בליגה שלנו, אבל בסוף זה לא קרה. אני מאמין שאם אתן עבודה קשה, אני אצא לאירופה או אעבור לקבוצה גדולה יותר".

החלום זה להמשיך את הדרך של אבא?
"כמו שאמרתי, אני רוצה להגיע הכי רחוק שאני יכול והמטרה היא לממש את הפוטנציאל שלי. עד עכשיו לא מיציתי 50 אחוז מהפוטנציאל שלי. אני לאו דווקא קורא לזה לסגור מעגל. בשבילי לשחק במכבי זה חלום שלי, והוא לא קשור לאבא. זה משהו שהייתי רוצה בלי קשר אליו".

איך זה באמת להיות הבן של? אתה מרגיש שיש לך משקל על הכתפיים?
"אני שנים חי עם זה. אני אגיד לך את האמת? אני פשוט לא יודע איך זה לגדול עם אבא אחר. אני הכי מבסוט בעולם מאבא שלי. גם הוא אומר לי שלא ממש מיציתי את הפוטנציאל שלי, ושעד אמצע השנה שעברה לא עבדתי מספיק קשה. אנחנו עובדים בקיץ הזה ביחד, זורקים לסל, וכל החלטה מקצועית לאן ולאיפה לעבור זה ביחד איתו".

איך אתה רואה את מה שנבנה באשקלון השנה?
"נבנה פה משהו מאוד יפה. יוני ניר, שהוא חבר טוב שלי, חוזר עכשיו מפציעה ועובד מאוד קשה, וגם הוא איתנו באשקלון. דיברנו, אנחנו בטוחים שתהיה לנו עונה גדולה, ואנחנו מאוד מתרגשים לקראת השנה הבאה. הביאו שני זרים מצוינים (מרקו קילנגסוורת' ומייק מיטשל:א"א), מהטובים שהיו בליגה לפני עונה, וזה מעיד על הציפיות של הקבוצה ושל הבעלים יוסי דהאן".