שתף קטע נבחר

הפרולוג של הטור דה פראנס ייערך בקטאר?

מדינת המפרץ הפרסי לא מסתפקת במונדיאל 2022, ושואפת להביא לאדמתה את הקטע הפותח של המרוץ היוקרתי בעולם בעוד חמש שנים: "יהיה חם, אבל נשפריץ מים על הרוכבים"

ה-2 בדצמבר 2010 היה יום חגה של קטאר. הנסיכות הקטנה מהמפרץ הפרסי זכתה באירוח מונדיאל 2022, והפכה למדינה המוסלמית הראשונה שתקיים על אדמתה אירוע עולמי בסדר גודל כזה.

 

  • הצטרפו לעמוד של ynet ספורט בפייסבוק
  • הצטרפו לפייסבוק של ynet וקבלו עדכונים חמים וסרטונים בלעדיים

     

    מלבד אליפות העולם בכדורגל, קטאר מקיימת בבירתה, דוחא, את טורניר סוף העונה של ה-WTA, סבב טניס הנשים, וכעת היא מעוניינת בעוד הישג ספורטיבי יוצא דופן - קטע הפתיחה של הטור דה פראנס 2016.


    יתרגלו לנוף חדש? רוכבי הטור בצרפת (צילום: AP)

     

    "הוד מעלתו האמיר חושב על העניין כבר זמן רב, ותהליך הלמידה והבנייה כבר החל", אמר גורם המקורב לשייח' חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני. אגב, חברת התעופה של קטאר (קטאר איירליינס) היתה החברה הרשמית בטור דה פראנס ה-98, שהסתיים ביום ראשון האחרון עם זכייתו ההיסטורית של קאדל אוואנס האוסטרלי.

     

    אין זו הפעם הראשונה שפרולוג המרוץ היוקרתי ייצא לדרך מחוץ לצרפת. ב-2007 נפתח הטור בלונדון, שנה שעברה היתה זו רוטרדאם ההולנדית שאירחה אותו ואילו בשנה הבאה זו תהיה ליאז' הבלגית. בעוד כשנתיים אמור הטור לצאת מקורסיקה, אי שמהווה חבל ארץ של צרפת, ופירנצה מיועדת להיות העיר האיטלקית הראשונה שתארח את הפתיחה של המרוץ היוקרתי ב-2014.


    האוהדים בקטאר כבר מוכנים (צילום: AP)

     

    ערים ומדינות נוספות שמחכות לאירוח הפרולוג הן ברצלונה, אדינבורו, אנגליה, הולנד, גרמניה ואוסטריה. לעומת המדינה המזרח תיכונית, אף אחת מהמדינות ומהערים הללו לא תצטרך להתמודד עם כאב הראש הלוגיסטי והגיאוגרפי שכרוך באירוח קטע במרוץ. פתיחת הטור נערכת ביוני, ובחודשי הקיץ קטאר היא אחת מהמדינות החמות ביותר על כדור הארץ.

     

    "אני חושב שיש אפשרויות להתמודד עם זה. ניתן לקיים פרולוג קטן, לא ארוך מדי, עם השפרצות מים על הרוכבים מדי פעם", הציע הגורם המקורב לבית המלוכה. בינתיים, הוא יכול להטות אוזן למשתתפי הטריאתלון באבו דאבי באיחוד האמירויות הסמוכה, שמתלוננים כי תחרות בינלאומית כזו אינה יכולה להתקיים במקום חם כל כך.
  •  

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים