שתף קטע נבחר

הפועל ת"א מול נתניה: שערים או שוערים?

אלי גוטמן ולותר מתיאוס, שניים מהמאמנים ההגנתיים בליגת העל, ייפגשו לעימות חזיתי (20.50, ישיר בערוץ 10) בבלומפילד. מי הקבוצה שתחייך בסיום? אולי דווקא מכבי חיפה

המפגש הערב (20.50, שידור ישיר בערוץ 10) בין הפועל תל אביב למכבי נתניה בבלומפילד הוא לא רק קרב צמרת לכל דבר, אלא גם עימות חזיתי בין שני המאמנים המבוקרים והמחושבים ביותר בליגה. מצד אחד, אלי גוטמן התל אביבי, ומנגד לותר מתיאוס הנתנייתי. השאלה הגדולה האם המערכים שיציבו יגרמו לנו למשחק אטרקטיבי או לשיעמומון אחד גדול? לפניכם הסיבות לכאן ולכאן.

 

 

שלוש סיבות מדוע המשחק יגמר בתיקו מאופס

1. הנטייה של משחקי העונה בישראל להסתיים ב-0:0. 17 משחקים בליגה העונה הסתיימו בתיקו מאופס, חמישה מתוכם ענו להגדרה של 'משחקי עונה' - מכבי חיפה מול בית"ר ירושלים, מכבי ת"א מול בית"ר ירושלים (פעמיים), הפועל ת"א מול מכבי חיפה וגם המפגש הקודם בין הפועל ת"א למכבי נתניה.

 

ככה זה אצלנו, ברגע שמתקרב משחק שכזה, גם המאמנים הכי התקפיים בליגה עולים פתאום במערך של 1-5-4 משעמם, אותו הם מתרצים אחר כך בטענה שהם בכלל שיחקו 3-3-4, ממש כמו ברצלונה. כשכל צד מפחד להפסיד יותר ממה שהוא רוצה לנצח, והמאמנים מכינים כבר מהבית את הציטוט 'תיקו מול היריבה שלנו לצמרת זו תוצאה מכובדת', לא פלא שעד שהשחקנים כבר מגיעים למצב או שניים במהלך המשחק, הם מחמיצים והשוערים מקבלים 8 בעיתון.

 

2. אלי גוטמן. באסיפה שלפני המשחק הראה מאמן הפועל ת"א לשחקניו את המשחק של יובנטוס מול ריאל מדריד, עם דגש על סגנון המשחק של 'הגברת הזקנה'. אולם האדומים לא התבקשו לשים לב לוירטואוזיות של אלסנדרו דל פיירו או לחדות מול השער של קרבליו אמאורי, לא ולא. גוטמן ביקש מהשחקנים להסתכל על קו ההגנה האיטלקי, על היציאה הנכונה לעמדת נבדל, על החזרה לעמדות ועל הנחישות והדביקות של פאבל נדבד הצ'כי, שלמרות גילו ותפקידו לא מתבייש לחזור ולעשות הגנה.


אלי גוטמן. דגש על קו ההגנה האיטלקי (צילום: אלי אלגרט)

 

על התקפה בהפועל ת"א לא ממש מדברים, הרי את סמואל יבואה לא צריך ללמד לכבוש. בונקר או לא בונקר, זה לא ממש משנה. בהפועל

 בונים על זה שאחרי הדקה ה-85 למרבית שחקני ההגנה בארץ כבר אין כוחות לרוץ, וכאן יבואה נכנס לתמונה - הוא רץ, עוקץ ואם לא? לא נורא, גם תיקו מול הקבוצה במקום השני בטבלה זו 'תוצאה מכובדת'.

 

3. לותר מתיאוס. בשבוע שעבר שיחקה נתניה מול מכבי ת"א, בעוד משחק שיכול היה לענות להגדרה של 'משחק מרכזי' או לפחות משחק מעניין. אבי נמני פתח במשחק עם חלוץ בודד בן 18 בחוד - עמנואל מאיוקה, וללא חלוצים טבעיים על הספסל. בלי יאניק קמנאן ששוחרר, איליה יבוריאן הפצוע, או כל שחקן התקפה מעל גיל 20 על הספסל, החליט מתיאוס לפתוח עם מערך של שלושה בלמים, שהפתיע את כולם, כולל את השחקנים שלו בעצמם. גרמני או לא גרמני?


חרמון. מתיאוס יוותר עליו כדי לשחק יותר התקפי? (צילום: אלי אלגרט)

 

הערב, כך מסתמן, יוותר מתיאוס על גולן חרמון במטרה לפתוח את המשחק קצת יותר. לשחקנים שלו באסיפה הוא הסביר במילים יפות ומתוחכמות יותר שהבונקר של גוטמן לא פחות יעיל מהבונקר שלו ועל מנת שלא לשחק סטנגה בבלומפילד, כדאי יהיה לנסות לשחק פתוח. לנסות אפשר, אבל במקרה הכי גרוע גם תיקו בחוץ מול הפועל ת"א זו לא תוצאה רעה.

 

שלוש סיבות מדוע המשחק יוכרע

1. הרכבת כבר עברה בתחנה? מכבי חיפה ניצחה את בני סכנין 1:2 ופתחה פער של ארבע נקודות ממכבי נתניה שבמקום השני ושבע מהפועל תל אביב השלישית. שני המאמנים 'הגרמנים' מודעים היטב לעובדה כי תוצאת תיקו 0:0, כמו שהם אוהבים, לא תשרת הפעם את אף אחד מהצדדים וחייבים לנצח כדי שחיפה לא תברח.


מי תהיה המרוויחה הגדולה מהמשחק? אולי מכבי חיפה (צילום: צפריר אביוב)

 

2. הצבא האדום. הפועל תל אביב תרצה מאוד להכריע את המשחק בבית שלה לעיני אלפי האוהדים המקומיים, שיודעים לדחוף את קבוצתם בצורה יוצאת מן הכלל במשחקים החשובים בבלומפילד. תשאלו את רן בן שמעון ואבי נמני.

 

3. ראובן עובד. אמנם הקשר המוכשר לא צפוי לעלות בהרכב הפותח של לותר מתיאוס, אבל הוא קרוב לודאי יעלה כמחליף במהלך המחצית השנייה כשהמשחק יהיה תקוע ומשעמם. לעובד יש הרבה מה להוכיח מול הקבוצה שלא רצתה אותו. אל תתפלאו אם התסריט בו השחקן שנזרק מקבוצה מנצח אותה, יחזור גם הפעם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לותר מתיאוס
צילום: אפי שריר
מומלצים