$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ההתאחדות שילמה לפ"ת לפני שדמארי עבר?

הפרשה שנחשפה כאן באתר מסתעפת: ב-4 ביולי נסגרה סופית עסקת העברת החלוץ, אולם 7.425 מיליון ש"ח עברו, עדיין לא ברור באישור מי, כבר ב-3. עמוס לוזון מצהיר: הכסף לא הגיע. במקביל, זעם בקבוצות שההתאחדות חייבת להם

רון קופמן
רון קופמן  09.07.11 - 21:13
עומר דמארי ודרור קשטן. הפרשה מסתעפת
עומר דמארי ודרור קשטן. הפרשה מסתעפת

פרשיית העברת הכספים מחשבונה של הפועל ת"א למכבי פ"ת ממשיכה להסתבך. מתברר שהישיבה בה סוכמו התנאים למעבר של עומר דמארי ממכבי פ"ת להפועל ת"א התרחשה במתחם חודורוב ביום שני ה-4 ביולי בעוד שעפ"י הרישומים בדפי החשבון של הפועל ת"א הועבר סכום של 7.425 מיליון שקל ביום ראשון ה-3 ביולי על ידי חשב ההתאחדות מאיר ליבר.

בלעדי. מוני הראל טוען: ההתאחדות שילמה למכבי פ"ת ללא אישור

אחד מהפרטים המעניינים במיוחד, אם כי אינם ברורים בעליל הוא מי אישר להתאחדות לחייב את חשבונה של הפועל ת"א. מורשי החתימה ב-3 ביולי היו אמיר לובין (היו"ר הקודם שעבר לכפר סבא), ניר כץ (חשב המועדון עד היום, עובר להפועל ר"ג) וגבי קצרה (מנכ"ל המועדון בעבר). הנוהל חייב את חתימתו של אחד מהם, אבל בירור של מוני הראל עם שלושתם העלה שאף אחד מהם לא חתם. אגב, מאז יום חמישי האחרון מורשי החתימה הם דורון אוסידון ומשה הראל, ורק חתימתם של השניים מחייבת את המועדון.

בעלי מכבי פ"ת, עמוס לוזון, טוען בתוקף כי הוא מחזיק במסמך רשמי של הפועל ת"א, עם החותמת מוני הראל אחזקות בע"מ ובנוסף חתימה שהוא אינו יודע של מי היא, שהתיר את העברת הכספים ביום ראשון שעבר. אגב, הפגישות בין הצדדים היו ביום שני ובהן הורה אלי טביב לפצל את הסכום של 7.425 מיליון שקל לשבעה תשלומים. עמוס לוזון התנגד ובין השניים התפתח ויכוח על התנאים.

לוזון טוען עוד כי במהלך הפגישה כתב החשב ניר כץ מסמך שמתיר את העברת הכספים. הראל ששוחח עם כץ הבהיר כי לא היו דברים מעולם. לדבריו התקבלו בדוא"ל שני מסמכים וכץ רק הדפיס אותם ומסר לטביב - לא כתב שום מסמך ולבטח לא חתם. אחד מהמסמכים היה טיוטת חוזה שקשור למעבר וחוזהו של דמארי במועדון, שנשלח ע"י עו"ד אפרים ברק. הראל הדגיש שכץ אינו חתום על שום טיוטה ו/או מסמך בעניין וכי בשום מקרה הוא עצמו לא חתם על מסמך כלשהו והשתמש בחותמת של חברת האחזקות שלו.

עמוס לוזון התחייב להציג את המסמך והצהיר כי עדיין לא ראה אגורה מהסכום. הראל מצידו מחכה לתגובת ההתאחדות למכתב ששלח פרקליטו, עו"ד ישראל עזיאל, ליו"ר אבי לוזון ביום חמישי. במכתב הוא דורש לדעת מי נתן לחשב מאיר ליבר את ההוראה לבצע את ההעברה הכספית. בכירי ההתאחדות נמצאים בלחץ עצום כתוצאה מחשיפת ההעברה הכספית ביום חמישי. סגן יו"ר הנהלת ההתאחדות, שטרן חלובה, טלפן מיום חמישי ובסופ"ש למוני הראל עשרות פעמים במטרה לשכנע אותו לסגת מהגשת תלונה במשטרה. הראל ציין כי חלובה הבטיח לו שרק יבקש וההעברה שבוצעה תבוטל וחשבונה של הפועל יזוכה בסכום וכי עליו לשקול את צעדיו כי עסקת דמארי עלולה להתפוצץ. הראל השיב לו שכל דרישותיו מפורטות במכתב של פרקליטו. הראל אמר לחלובה שאינו מבין איך מתבצעת העברה כספית ללא חוזה חתום ובנוסף קבל על הפעולה שמנוגדת לתקנון לפיו חוזה מופקד קודם כל ברשות לבקרת תקציבים, ורק אז מועבר הסכום למועדון המוכר.

חלובה טען בפני מקורביו כי שוחח עם הראל פעם אחת בלבד ואמר לו שביום ראשון הפעולה תבוטל, הכסף יחזור לקופה של הפועל והוא וטביב ייאלצו לסגור את העניין בינם לבין עצמם ומול מכבי פ"ת באופן עצמאי על מנת שדמארי ישחק באדום בעונה הקרובה.

ההתאחדות חייבת להפועל 15 מיליון ש"ח
מתברר שההתאחדות נוהגת להשתמש בכספים של מועדונים שמופקדים אצלה במקרים בהם היא בקשיי נזילות. הפועל ת"א, למשל, קיבלה את הכסף הראשוני מאופ"א על העלייה לשלב הבתים באופן ישיר. התשלום השני על סך מיליוני יורו הועבר להתאחדות כדי שתעבירו להפועל ת"א. חלובה ביקש בזמנו מגבי קצרה, אז מנכ"ל המועדון, לא למשוך את הכסף ולהתיר להתאחדות להשתמש בו וקצרה נעתר לבקשה. כאשר נודע הדבר להראל הוא פנה לחלובה בתלונה איך פעולה כזו מתבצעת ללא ידיעתו וכי אם היה מיודע היה נענה בחיוב לבקשה. לדברי הראל חלובה השיב שחשב שקצרה עדכן את בעלי הקבוצה. ההתאחדות השיבה להפועל ת"א חלק מהכספים.

במאזן שהגיש המועדון ב-31 במאי השנה מצויין חוב של ההתאחדות למועדון בסך 15 מיליון שקל. ההתאחדות לא שילמה ריבית על הסכום והנהלת המועדון תיפגש עם הנהלת ההתאחדות כדי לדון על הפיצוי המגיע בגין השימוש בכסף.  קבוצות נוספות שמשתתפות במפעלים אירופיים וההתאחדות מקבלת עבורם כספים נדהמו מהפרסום ביום חמישי והן ידרשו הבוקר את סילוק החובות.