שתף קטע נבחר

ישראל יוצאת לאולימפיאדת הנוער: "מתרגשים"

הוועד האולימפי ערך מסע"ת מיוחדת לקראת היציאה לטורקיה, 22 ספורטאים במשלחת. צבי ורשביאק: "אתם יוצאים למדינה שהיחסים איתה מעורערים, לכן לא להיכנס לפרובוקציות"

הוועד האולימפי בישראל ערך היום (ה') מסיבת עיתונאים לקראת יציאת המשלחת בכחול-לבן לפסטיבל הנוער האירופאי (אולימפיאדת הנוער) שיצא לדרך ב-24 ביולי בטרבזון, טורקיה.

 

 

משחקים אלו נערכים אחת לשנתיים ומבאים הרבה כבוד לישראל. מאז 1995 ישראל זכתה ב-35 מדליות, כאשר בין השמות שעמדו על הפודיום ניתן למצוא את השחיינים יעקב טומרקין ונמרוד שפירא בר אור, השחיינית האמנותית אנסטסיה גלושקוב, הג'ודוקא אליס שלזינגר וקופץ הגובה דמיטרי קרוייטר.


המשלחת הישראלית בתמונה למזכרת (צילום: אורן אהרוני)

 

משלחת ישראל למשחקים הנוכחיים מונה 22 ספורטאים: שלושה אתלטים, שני רוכבי אופניים, שישה ג'ודוקאים, מתעמל מכשירים, חמישה טניסאים ועוד שישה שחיינים.

 

יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, פתח את המסע"ת כשאמר: "אני שמח שמשלחת כזו גדולה יוצאת, הספורטאים צריכים לזכור שהם בעיקר מייצגים את עצמם. רק בהמשך את האגודה והאיגוד, הכי פחות את המדינה. בטוח שתייצגו בכבוד את המדינה".

 

"אתם יוצאים למדינה שהיחסים איתה מעורערים, לכן לא להיכנס לפרובוקציות", הוסיף ורשביאק. "אתם צריכים לפרגן אחד לשני, רק ככה הצליחו ספורטאים בעבר. מאמינים בכוח וביכולות שלכם ואני מקווה שתחזרו שלמים בריאים, מחייכים ועם הישגים".


ורשביאק וזינגר במסע"ת. "תחזרו בריאים ושלמים" (צילום: אורן אהרוני)

 

גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, המשיך: "כל מערכת ספורט שמכבדת אותה צריכה לדעת לאן אתם חותרים ולאן אתם הולכים. אתם גוף אחד שהולך לייצג את ישראל. לכן, כשתלבשו את המדים, תרגישו גאים ומושא של מודל לחיקוי. אתם היום מתחילים את המסע במסגרת האולימפית ומי שיזכה במדלייה יהיה זכאי גם לתמריצים".

 

ראש המשלחת, דני אורן: "אנחנו ממשיכים במסורת ארוכת שנים, משלחת שמורכבת משישה ענפים שונים. היות ומדובר בבני נוער, בסך הכול קשה לנבא מי יחזור עם מדליה ב-100 אחוז. בג'ודו, שחייה וטניס יש לנו סיכוי להביא מדליה. זו בסך הכל משלחת איכותית שעברה מיונים וקריטריונים".

 

נציגת הספורטאית, הג'ודוקא עדי גרוסמן: "בשם הספורטאים, אנחנו מאוד מתרגשים. זה כבוד לייצג את ישראל ואני מאחלת הצלחה לכולם".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המשלחת הישראלית
צילום: אורן אהרוני
מומלצים