שתף קטע נבחר

צילום: AP

יש הפתעות בחיים: קביטובה אלופת ווימבלדון

הצ'כית בת ה-21 זכתה בתואר הגדול הראשון בקריירה שלה, אחרי 3:6, 4:6 על מריה שראפובה, שלא זכתה בגראנד סלאם מאז 2008

החיים מפתיעים, לפעמים. שננו את השם - פטרה קביטובה - היא אלופת טורניר ווימבלדון היוקרתי לשנת 2011, אחרי 3:6, 4:6 משכנע בגמר על לא אחרת מאשר מריה שראפובה הגדולה, בניגוד לכל התחזיות.

 

 

בגיל 21 ובמעמד גמר הגראנד סלאם הראשון בקריירה שלה, הפכה קביטובה לצ'כית הראשונה מאז יאנה נובוטנה ב-1998 שמניפה את התואר היוקרתי ביותר בעולם הטניס. הרוסייה הנהדרת, תאלץ לחכות עוד קצת לפני שתחזיר לעצמה תואר גראנד סלאם (2008 היתה הפעם האחרונה), או את זה של ווימבלדון (הראשון והאחרון היה ב-2004).


האלופה החדשה - פטרה קביטובה (AP)

 

המדורגת שמינית בעולם הוכיחה במהלך כל הטורניר שהתואר הזה מגיע לה, כשהיא משחקת גם את הטניס הטוב ביותר בתחרות ובטח הטוב ביותר בקריירה שלה. כדאי להתחיל לזכור את השם הזה - פטרה קביטובה.

 

מערכה ראשונה

כבר במשחקון הראשון הצליחה שראפובה לשבור את ההגשות של קביטובה ועלתה ל-0:1. הצ'כית הצליחה לשבור את יריבתה, שהחזירה בשבירה משלה מיד

 לאחר מכן בדרך ל-2:2. שבירה נוספת במשחקון השישי, העלה את הטניסאית הצעירה ל-2:4. משם הדרך כבר היתה סלולה ל-2:6 ומערכה ראשונה שקביטובה לוקחת בגמר גראנד סלאם. תזכרו איפה הכל התחיל.

 

קביטובה שברה כבר בפתיחת המערכה השניה, ורק אחרי שישה משחקונים ברציפות, שראפובה הצליחה לנצח ואפילו לשבור בחזרה ל-2:2. משחק השבירות נמשך מצד לצד, עד שהצ'כית עם משחק החזרה נפלא הצליחה לשמור גם על השבירה ולעלות ל-3:5. משחקון מושלם ואייס ראשון בהתמודדות, קבעו כי פטרה קביטובה היא האלופה החדשה של ווימבלדון ושמה ייחקק בדפי ההיסטוריה. כבוד.


פורסם לראשונה 02/07/2011 16:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פטרה קביטובה
צילום: רויטרס
מומלצים