שתף קטע נבחר

צילום: AP

אז מי מספר 1? נובאק ג'וקוביץ'

ווימבלדון: הסרבי גבר 6:7, 2:6, 7:6, 3:6 על צונגה, העפיל לגמר וטיפס באופן רשמי לראש הפסגה העולמית כשהוא מדיח את רפאל נאדאל, שיתמודד מאוחר יותר מול אנדי מארי בחצי הגמר

המלך החדש. נובאק ג'וקוביץ' הפך הערב (ו') באופן רשמי לטניסאי הטוב ביותר בעולם, לאחר שגבר 6:7, 2:6, 7:6, 3:6 על ג'ו ווילפריד צונגה, העפיל לגמר טורניר ווימבלדון ועקף בדירוג העולמי את רפאל נאדאל.

 

 

הצרפתי שהדיח את רוג'ר פדרר ברבע הגמר, היווה יריב שקול ומכובד עבור הסרבי, אבל בשנה פנומנלית שכזו, גם 'מוחמד עלי' של הטניס לא יכול לעצור את 'נולה'. כעת ממתין ג'וקוביץ' למנצח בין אנדי מארי לרפאל נאדאל, כדי לדעת את מי הוא צריך לנצח כדי זכות בתואר המכובד ביותר בסבב הגראנד סלאם.


שאפו לשניהם. צונגה וג'וקוביץ' על הדשא (AP)

 

מהלך המשחק

הצרפתי שבר כבר בפתיחת המערכה הראשונה את הגשותיו של ג'וקוביץ' ועלה ל-0:2. השניים שיחקו טניס נהדר, היו מגוונים מאוד ובעיקר הלהיבו את הקהל, גם

 בתנועות הידיים אחרי שהשיגו נקודות. דווקא לאחר שהוביל 4:5 והגיש לניצחון, צונגה לא הצליח לשמור על הגשותיו, נשבר ויריבו רשם מהפך מרשים. המערכה הגיעה לשובר שוויון צמוד, שהסתיים ב-4:7 רק אחרי טעות אומללה ליד הרשת של צונגה.

 

המומטום משובר השוויון נמשך היישר למערכה השניה, עם שבירה במשחקון הראשון לטובת 'נולה'. הסרבי הציג יכולת נהדרת ועם שבירה נוספת, עלה ל-1:4 מבטיח. זה לקח בקושי חצי שעה עד שג'וקוביץ' השלים 2:6.

 

המערכה השלישית היתה משובחת במיוחד. הצרפתי אמנם נשבר כבר בהתחלה והיה בפיגור 4:2, אבל יכולת הירואית ליד הרשת החזירה אותו ליתרון 4:5. הסרבי שבר פעמיים אך נשבר פעם נוספת, והמערכה הלכה לשובר שוויון דרמטי. שם לסרבי כבר היו שתי נקודות משחק, אבל אי אפשר לשבור בקלות את 'מוחמד עלי' של הטניס, שניצח 9:11 והוביל את המשחק למערכה רביעית.


איזו יכולת. נובאק ג'וקוביץ' (MCT)

 

שם זה כבר היה one man show, כשג'וקוביץ' מראה את העליונות הברורה שלו עם 0:3 קליל, ובהמשך ניצחון 3:6 לאחריו נשכב על הדשא ואמר בסיום: "הגשמתי חלום ילדות, אני מקום ראשון בעולם".


פורסם לראשונה 01/07/2011 14:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים