שתף קטע נבחר

צילום: AP, רויטרס

חלוץ מזויף: מסי ימצא את מקומו בנבחרת?

ארגנטינה מכינה לקופה אמריקה מערך שיתאים במיוחד לכוכב הגדול שלה. מי היה מאמין, אבל כדי לזכות בתואר ראשון אחרי 18 שנה, היא אפילו מוכנה לוותר על עמדת החלוץ הקלאסי. מה שמצליח בברצלונה יכול לעבוד גם בנבחרת?

עד לפני חודש היה קרלוס טבס מחוץ לסגל של נבחרת ארגנטינה לקופה אמריקה. סאגה ארוכה שהחלה בביקורת הפומבית של החלוץ על היחס שקיבל דייגו מראדונה מיו"ר ההתאחדות הנצחי, חוליו גרונדונה, ונמשכה עם החלטתו לא להגיע למשחק הידידות מול ברזיל, איימה על הכינוי שהודבק לו - "השחקן של העם".

 

 

בסופו של דבר, קרליטוס זכה למחילה אחרי שערך שיחה אישית עם המאמן סרחיו באטיסטה וגם צפוי לפתוח בהרכב במשחק הפתיחה מול בוליביה (בין שישי לשבת, 03:45, שידור ישיר בספורט 5). אלא שהדבר המעניין ביותר שיצא מאותו עימות, הוא הדברים שאמר באסטיטה עוד בחודש מאי, כאשר טבס היה עם רגל וחצי מחוץ לסגל.

 

"טבס לא בסגל כי מספר 9 שלי (החלוץ המרכזי) הוא ליונל מסי", הצהיר מאמן האלביסלסטה. ולמה בעצם מדובר במהפכה של ממש? מכיוון שלראשונה תשחק ארגנטינה

 בטורניר גדול ללא מספר 9 קלאסי - עמדה שאוישה בשנים האחרונות בין השאר על ידי שמות גדולים כמו גבריאל באטיסטוטה, הרנאן קרספו וגונסאלו היגוואין.

 

האחרון, אגב, אמור להיות הנפגע העיקרי משינוי השיטה של באטיסטה. היגוואין אמנם נכלל בסגל הסופי של 'הסלקסיון', למרות שהחמיץ את רוב העונה של ריאל מדריד בגלל פציעה, אולם הוא צפוי לשמש כשחקן ספסל וספק גדול אם יהיה פקטור משמעותי בטורניר כפי שהיה במונדיאל 2010.


גונסאלו היגוואין. הפעם לא צפוי להוות פקטור (צילום: AP)

 

'הזיוף' יעבוד?

אז איך בעצם אמורה ארגנטינה לשחק תחת באטיסטה? מאז הכישלון במונדיאל נזהרים שם מאוד מאוד להשוות בין היכולת שמציג מסי במדים הלאומיים לזו שהוא מציג בברצלונה.

עם זאת, עושה רושם שהמאמן החליט לנסות להתאים את השיטה על מנת שהשחקן הכי טוב בעולם ירגיש שיש לו חופש פעולה כמעט כמו אצל פפ גווארדיולה.

 

אם במונדיאל בדרום אפריקה נראה מסי פעמים רבות אובד עצות במרכז המגרש והתקשה למצוא את השטחים הפנויים, הרי שהפעם הוא יהיה מעין "9 מזויף", כפי שכינה זאת אותו באטיסטה. כן, אותה ארגנטינה שגידלה דורות של שחקני רחבה מהטובים ביותר שידע המשחק, תפתח עם אדון מסי כחלוץ. סליחה, חלוץ מזויף.


תכירו - חלוץ מזויף. לאו מסי במשחק ההכנה האחרון (צילום: AP)

 

הניסיון הראשון לתפקד את מסי בתפקיד זה היה בחודש פברואר האחרון, אז ארגנטינה ניצחה במשחק ידידות את פורטוגל 1:2. 'לה פולגה' נראה משוחרר מתמיד, היה מעורב כמעט בכל מהלך התקפי והפיח תקוות רבות במולדתו כי סוף סוף הוא מצא את מקומו בנבחרת. האם היה שווה להקריב עבורו את עמדת החלוץ המקודשת כל כך במסורת הארגנטינית? ימים יגידו.

 

טבס יצליח להיות דויד וייה של ארגנטינה?

מי שייאלצו להתאים את עצמם לשיטה החדשה - אם תרצו, כמו שדויד וייה ידע לעשות בברצלונה - הם אסקייל לאבסי וכנראה שגם טבס, אם אכן יועדף ב-11 על פני אנחל די מריה. שניהם אמנם מכירים טוב מאוד את רחבת ה-16 ויכולים בקונסטלציה מסוימת לשחק כ-9 הקלאסי, אולם הפעם הם אמורים להגיע משני האגפים (לאבסי בימין, טבס משמאל) ולאפשר למסי להגיע מאחור ולסחרר את הגנת היריבות.


אחרי הסולחה עם באטיסטה, חזר לסגל. קרלוס טבס (צילום: AP)

 

אולי כלקח מהטעויות שעשה דייגו מראדונה במונדיאל, מתכנן באטיסטה שלישיית מרכז שדה שאמורה לדעת ללחוץ על היריבה ולהניע את הכדור. מי שנבחרו למשימה, לפחות למשחק הפתיחה,

הם אסטבן קמביאסו, חאבייר מסצ'ראנו ואבר באנגה. האחרון, שיתפקד כמעין עושה משחק, עשה קפיצת מדרגה ענקית במדי ולנסיה העונה ויכול להיות ההפתעה הגדולה של הטורניר.

 

חוליית ההגנה תמשיך להיות החלק שידאיג את הקהל המקומי ותורכב מהשוער סרחיו רומרו, שהועדף על פני חואן פאבלו קאריסו (עדיין מתאושש מירידת הליגה של ריבר פלייט). לפני רומרו ישחקו חאבייר סאנטי הוותיק, בהזדמנות האחרונה שלו לזכות בתואר בנבחרת, ניקולאס בורדיסו, גבי מיליטו והמגן השמאלי, מרקוס רוחו, השחקן האלמוני ביותר בהרכב שמגיע מספרטק מוסקבה.


יביא לארגנטינה תואר ראשון מאז 1993? סרחיו באטיסטה (צילום: AP)

 

האסים מהספסל אמורים להיות חאבייר פאסטורה הנפלא, שדווקא שיתף פעולה מצוין עם מסי בפעמים הבודדות ששיחקו יחדיו, וסרחיו אגוארו, שינסה להתרכז בקופה אמריקה במקום בניסיונות למצוא קבוצה חדשה לעונה הבאה.

 

את התשובה לשאלה האם המהפכה של באטיסטה הצליחה לא נקבל כנראה בשלב הבתים.

עם נבחרות כמו קולמביה המתחדשת, בוליביה "הישראלית" וקוסטה ריקה, זו תהיה סנסציה אדירה אם המארחת לא תעפיל בקלות לרבע הגמר מהמקום הראשון.

 

על פי התכניות המוקדמות של הארגנטינאים, בגמר הם אמורים לפגוש את ברזיל ולהשיג נקמה קטנה על ההפסדים בשני הגמרים האחרונים בקופה אמריקה. אם זה יקרה, יש סיכוי שגם מראדונה, גדול המבקרים של באטיסטה, יסיר את הכובע בפני המאמן ויצטרף לחגיגות. במידה ששוב יקרה פנצ'ר לא צפוי, מהר מאוד יחזרו שם לשחק עם חלוץ רחבה טיפוסי. עזבו אותם מזיופים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים