שתף קטע נבחר

מפעל סנמינה בלוד מפטר 100 עובדים

מפעל הציוד האלקטרוני, המעסיק כ-500 עובדים, מפטר כ-100 עובדים בשל ירידה בהזמנות, לאחר שגייס 200 עובדים בשנתיים האחרונות. עובדת התבצרה על גג המפעל

מפעל הזיווד והציוד האלקטרוני סנמינה SCI מערכות ישראל מלוד מפטר בימים אלה כ-100 מ-500 עובדיו.  כך נודע ל-ynet. זאת, בשל ירידה בהזמנות. המפעל גייס בשנתיים האחרונות כ-200 עובדים חדשים, שחלקם מפוטרים כעת.

 

מרבית העובדים המפוטרים הם עובדים זמניים קשי יום, ורבים מהם הגיבו על הפיטורים בזעם ובכאב. אחת הנשים אף התבצרה על גג המפעל. בסופו של דבר הוחלט שלא לפטר אותה בגלל מצבה הקשה.

 

בהנהלת המפעל טוענים כי הפיטורים נעשים בהסכמת ההסתדרות וועד העובדים של המפעל. בהנהלה מסבירים שהפיטורים נכפו על המפעל בגלל האטה בשוק הרכיבים העולמי, ומדגישים כי הם מנסים לצמצם את הפיטורים ככל האפשר ומשלמים לכל העובדים פיצויים כחוק. 

 

יו"ר הסתדרות עובדי החשמל והאלקטרוניקה, גבי אסרף, אומר בתגובה: "הבעיה היא שמותר לפטר אותם כי הם זמניים ולכן אין לנו מה לעשות. הם מגייסים עובדים לזמן קצר ואז מפטרים אותם ואנחנו לא יכולים להתנגד, אפילו לא בבית הדין. כדי למנוע בזיונות נוספים מהסוג הזה בעתיד, הצלחנו היום לחתום עם ההנהלה על הסכם לפיו 11 עובדים זמניים יקבלו קביעות, ומעכשיו להבא, כל עובד קבוע שיצא לפנסיה או יתפטר יוחלף בעובד זמני, ובנוסף, מדי שנה שמונה עובדים זמניים יקבלו קביעות. איימתי בסכסוך עבודה והצלחתי לשים קץ לדלת המסתובבת במפעל הזה".

 

סנמינה SCI היא חברה בינלאומית לאספקת שירותי ייצור אלקטרוני. סנמינה SCI מערכות ישראל, הנמצא בלוד ומספק שירותי מיקור חוץ עבור תעשיית האלקטרוניקה. סנמינה מחזיקה בישראל שני מפעלים: המפעל בלוד, המספק שירותי מיקור חוץ לתעשיית האלקטרוניקה, ומפעל סנמינה מדיקל במעלות, העוסק בייצור ציוד רפואי ומעסיק כ-400 עובדים. בגל הפיטורים של 2008-2009, על רקע המשבר הכלכלי הגלובלי, פוטרו עשרות עובדים במפעל במעלות אך לא התבצעו פיטורים בלוד. בעבר החזיקה סנמינה מפעל נוסף במעלות, אך הוא נסגר לפני כשנתיים.

 

המידע הראשוני הגיע באמצעות האי-מייל האדום

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים