שתף קטע נבחר

לפני השביתה: האם לברון וקובי ינחתו ביורוליג?

הפגרה המאולצת ב-NBA בדרך וחלק מהכוכבים כבר הכינו לעצמם אלטרנטיבה באירופה. מי יגיע למכבי? מי התחייב לברצלונה? לאן יילך נוביצקי? זה הזמן להשתעשע

בתוך כ-24 שעות נדע האם ה-NBA בדרך לשביתה. בלילה שבין חמישי לשישי יחלוף הדד-ליין לסיום השיחות בין נציגי השחקנים לבעלי הקבוצות, למרות שאחריו נקבל בוודאי עוד תאריך יעד. זה לא מפריע לנו להשתעשע עם המחשבה שהיורוליג בעונה הבאה הולך להיות חזק מתמיד, אחרי שחלק מהכוכבים כבר הכינו לעצמם אלטרנטיבות באירופה.

 

 

פאו ומארק גאסול כבר הודיעו כי הם מחוייבים לברצלונה, הקבוצה בה עשו את קפיצת המדרגה הראשונה שלהם בקריירה. דירק נוביצקי, ה-MVP של סדרת הגמר והאלוף הטרי הודיע כי יחזור לגרמניה, וגם שמות כמו טוני פארקר, דנילו גלינארי ועומרי כספי ישובו כנראה ליבשת הישנה.


נוביצקי ולברון. בקרוב בלב אירופה (צילום: EPA)

 

מרבית הכוכבים האמריקנים יעדיפו בוודאי לנוח ולבנות את עצמם לשנה הבאה, אבל תהיו בטוחים שברגע שתצא ההודעה על שביתה - רבים מהם ימהרו להשיג כרטיס על המטוס ליבשת הישנה, כדי להרוויח עוד כמה ג'ובות ולפתח את משחקם. אנחנו כאן כדי לעשות קצת סדר, אבל גם כדי קצת להשתעשע, אז הנה רשימת הקבוצות מהן תצטרך מכבי תל אביב להיזהר בעונה הבאה.

 

אלבה 'נוביצקי' ברלין

הכדורסל הגרמני נמצא בפריחה בשנים האחרונות, וסביר להניח שדירק נוביצקי, אלוף ה-NBA הטרי, ירצה לחזור למולדתו תוך שהוא מוותר על הצעות מספרד או יוון (גם ככה לא בטוח שאלה יוכלו להציע לו יותר). באמברג היא האלופה ורחוקה רק 10 ק"מ מעיר הולדתו של נוביצקי, וורצבורג, אבל נדמה כי דווקא לאלבה עם אולם חדשני שמכיל קצת יותר מ-12 אלף צופים, יש סיכוי גבוה יותר להנחיתו.


קירילנקו וגאסול, מעבר לים. ועכשיו ביורוליג? (צילום: AP)

 

"בקיץ נעשה כל מאמץ להחתים שחקן אחד והשחקן הזה הוא דירק", הצהיר לא מזמן היו"ר של אלבה, אלכס שווייצר. אלבה החליטה שלא להמשיך עם המאמן מולי קצורין, כך שפספנו עוד טיפה פיקנטיות, אבל גם כך יהיה מעניין לצפות בג'רמינייטור יחזור ליורוליג. אגב, גם באיירן מינכן, שהבטיחה להשקיע כספים רבים בקבוצת הכדורסל שלה השנה, נמצאת בתמונה להשיג את דירק.

 

בהתייחס לכל השחקנים עם העבר האירופי שיש לדאלאס, ובהתייחס להשפעה של דירק על הליגה והחברויות שהוא יצר, אל תופתעו אם יגיע איתו שחקן נוסף לגרמניה. הימור שלנו - סטיב נאש. דירק וסטיבי חלמו לחזור ולשתף פעולה כמו שעשו בעבר במאבס, והנה ההזדמנות שלהם לעשות את זה. אירופה - היזהרי.


דרון וויליאמס וסטיב נאש. גם הם יפליגו מזרחה? (צילום: AP)

 

אנדריי חוזר למוסקבה

הנה קבוצה שדווקא כן יכולה להציע הרבה כסף, וככל הנראה גם תעשה את זה. צסק"א אמנם איבדה בקיץ את ג'יי.אר הולדן וטראג'ן לאנגדון שפרשו, אבל כבר הספיקה להחתים שחקן חמישייה ב-NBA עד לא מזמן - ננאד קרסטיץ'. אנדריי קירילנקו יהיה השחקן הבא שיגיע לבירה הרוסית, ולמעשה יש מצב שיחזור הביתה גם אם לא תהיה שביתה.

 

אליהם אפשר יהיה בוודאי להוסיף גם שחקן אמריקני אחד או שניים, וההימור שלנו הוא על כריס בוש ודרון וויליאמס. מדוע? כי הסנטר של ההיט ירצה לברוח מההמולה התקשורתית בארה"ב, והגארד של ניו ג'רזי יחפש להשתקם מהפציעה ממנה סבל בסיום העונה. עבור וויליאמס מדובר בהזדמנות לחבור שוב ל-AK47 אחרי השנים שבילו השניים ביוטה.


ווייד מנסה לעצור את קובי. אותו הדבר, רק במדים אחרים (צילום: רויטרס)

 

קובי יסגור מעגל בסיינה

דנילו גלינארי כבר הצהיר כי יחזור לאיטליה, וככל הנראה יעשה זאת בנציגה הבכירה של המדינה ביורוליג, אם כי גם קבוצת הבית שלו, ארמני ג'ינס מילאנו, בתמונה. בכל מקרה, האיטלקים לא יסתפקו בזה. קובי בראיינט, אחד שנולד למעשה באיטליה ולא יתנגד לחזור אליה בשלב הזה של הקריירה, בהחלט יכול להוות אופציה. לקובי, שאביו שיחק באירופה, חסרה אליפות ביבשת הישנה כדי לסגור מעגל.

 

הגאסולים ישתלטו על ברצלונה

עם האחים גאסול תהיה לבארסה קבוצה מפחידה, בהנחה שריקי רוביו כבר לא ממהר למינסוטה עקב השביתה. הקטאלנים איבדו את אלן אנדרסון וטרנס מוריס, ובינתיים קיבלו רק את אידסון ופוטסיס, כך שהגאסולים, ביחד עם כריס פול בואו נאמר, ייתנו פתרון הולם. עוד שחקן גדול בדמות סרג' איבאקה, שכבר שיחק בספרד ועכשיו מככב באוקלהומה סיטי, לא יזיק לשאיפות היורוליג בקטאלוניה.


כספי מנסה לעצור את דוראט. בקרוב, בהיכל הספורט (צילום: רויטרס)

 

המושבה הסרבית באתונה

נכון, ביוון יש משבר כלכלי, אבל זה לא אומר שאלופת אירופה פנאתינייקוס לא תרצה לשמור על התואר שלה. קווין דוראנט הוא אופציה מצויינת עבור זלימיר אוברדוביץ', שינסה להחתים גם את פג'ה סטויאקוביץ' ואולי גם את ולדימיר רדמנוביץ' (גולדן סטייט) ודארקו מיליצ'יץ' (מינסוטה) על חוזים סנטימנטלים, אחרי הכשלון הבלתי נשכח באליפות אירופה ב-2005.

 

"ריא-לברון" מדריד

הנה המקום המושלם בשביל לברון ג'יימס. מועדון שנואש לתואר אחרי כל כך הרבה שנים, מנסה להוציא את כל המיליונים שלו על השחקן הכי טוב ב-NBA. ג'יימס עוד עשוי להביא איתו את חברו הטוב דוויין ווייד, אבל אז יתבאס כשיראה שמסיבת העיתונאים עם ניימאר תביא יותר כיסוי תקשורתי רחב מזו שלו. איך זה ייגמר? אתם יודעים, נו.


אנתוני פארקר, שוב יפגוש את 'לה בומבה' נבארו? (צילום: רויטרס)

 

שאק יחזור מפרישה לאולקר

הקבוצה שזכתה באליפות הטורקית תרצה שוב לשבור את השוק, וכבר בונה על שובו של שאקיל אוניל למגרשים. השאק לא יחמיץ הזדמנות לעשת עוד קצת צחוקים, למרות שכבר פרש, כי הרי ביורוליג הוא יכול למשוך עוד קצת קילומטראז'. אליו יצרפו הטורקים את הידו טורקוגלו ואולי גם את רון ארטסט, או בשמו החדש - שלום עולמי. ככה בהשראת המשט.

 

דווייט ואמארה במכבי תל אביב

עומרי כספי ירצה לחזור, אבל את המנה העיקרית יכולה מכבי להבטיח למנוייה עם החתמתו לעונת פרישה של אנתוני פארקר. מעבר לשני ה'ישראלים', הצהובים יילכו על חיזוק אמיתי בעמדת הסנטר, עם החתמתו לעונה של דווייט הווארד. אל סופרמן, כצפוי, יחבור אמארה 'העברי' סטודמאייר, שיתחבר לשורשיו בהיכל. ג'ון וול ימלא את עמדת הפוינט-גארד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קובי מול כספי. באירופה?
צילום: רויטרס
מומלצים