שתף קטע נבחר

הבורסה ננעלה בירידות; ת"א 100 איבד 0.6%

מניות הכשרה אנרגיה ומודיעין התרסקו ב-24% ו-19% על רקע פרסום תוצאות הסקרים בשדות הגז "שרה" ו"מירה". במסחר במט"ח ירד הדולר ב-0.32% ושערו היציג נקבע על 3.415 שקלים. שער האירו נקבע ללא שינוי מהותי

המסחר בתל אביב ננעל היום (ה') בירידות שערים, על רקע עליות השערים באסיה ובוול סטריט אחרי שביוון החליטו על תוכנית הצנע. ברקע המסחר: תגלית הגז ב"שרה" ו"מירה".

  

מדד תל-אביב 25 ירד ב-0.43% ל-1,223.91 נקודות; מדד תל-אביב 100 ירד ב-0.58% ל-1,113.38 נקודות; מדד בלו-טק ירד ב-1.27% ל-274.39 נקודות ומדד נדל"ן ירד ב-0.83% ל-314.89 נקודות. 

 

במסחר במט"ח ירד הדולר ב-0.32% ושערו היציג נקבע על 3.415 שקלים. האירו ירד ב-0.03% ונסחר תמורת 4.944 שקלים.

 

ראש ממשלת יוון פפנדריאו הצליח אתמול להשיג אישור לתוכנית הצנע שהיקפה 78 מיליארד יורו. 155 צירים מתוך 300 תמכו באישור תוכנית הקיצוצים. 138 צירים התנגדו. 5 צירים נמנעו ו-2 נמנעו. אחד המתנגדים היה חבר המפלגה השלטת, ודובר המפלגה הודיע כי הוא הורחק באופן מיידי מהמפלגה.

 

"אנו רואים היום בלימה של הפדיונות בקרנות הנאמנות" אמר אתמול ל"כלכליסט" מנהל קרנות הנאמנות של כלל פיננסים גיא שיקר. "לא רק שהציבור הפסיק למשוך כסף בהיקפים ניכרים אלא גם רואים כניסה של כספים" הוסיף שיקר.

  

המסחר אתמול בוול סטריט הסתיים בעליות אחרי אישור תוכנית הצנע ביוון. דאו ג'ונס עלה ב-0.6% נאסד"ק הוסיף 0.4% ו-S&P 500 התחזק ב-0.8%.

 

רן אליהו, מנהל השקעות באפסילון קרנות נאמנות אמר בשיחה עם "כלכליסט": "הבורסה יצאה לחופשת סוף שבוע: מחזורים נמוכים ותנועה קלה בניירות. הסיפור של היום הוא מירה ושרה. השוק נרגע מהעליות של הימים האחרונים, המשקיעים רוצים לראות איך יעבור סוף השבוע באירופה וביוון, שתוכנית הצנע מתקבלת".

 

"היום רואים עצירה במגמת העליות, המשקיעים ממתינים לסוף השבוע", מסביר אליהו.

 

אליהו התייחס גם לקרנות הנאמנות המסורתיות: "אנחנו רואים עצירה בפדיונות, בהחלט רואים התמתנות שזה גם משפיע על השוק. ההתיישרות של חברות הביטוח לפי תג המחיר של כלל, תיקח זמן. כניסה של שחקן זר יכולה לשנות את התמונה".

 

קרן המטבע הבינלאומית הודיעה אמש כי השווקים יפגעו אם הקונגרס האמריקאי לא יצליח לאשר את העלאת תקרת החוב, שעומדת כעת על 14.3 טריליון דולר והזהירה לגבי סכנה של הורדת דירוג האשראי של המדינה. "יש להעלות את תקרת החוב הפדראלי במהירה כדי להימנע מזעזוע חמור לכלכלה ולשווקים הפיננסיים בעולם", כך נכתב בדו"ח של קרן המטבע על כלכלת ארה"ב.

 

"אנו מעודדים כל מהלך שיגביר את השקיפות בשוק ההון הישראלי", אומרים בפורום חברות הנדל"ן באיגוד החברות הציבוריות, "אך הצעת החוק של רשות ניירות ערך תכביד מאד על נושאי משרה בחברות ציבוריות ותפגע ברצון של אנשים ראויים לכהן כנושאי משרה". הפורום התייחס להצעת החוק של רשות ני"ע שמבקשת להחליף את דוח הדירקטוריון בדוח הנהלה שיגביר את אחריות נושאי המשרה בחברה על המדווח בו. 

 

מניות במרכז

שחקן חדש בשוק הגז - רישיונות חיפוש הגז הטבעי "שרה" ו"מירה" מכילים 6.5 TCF (טריליון פיט מעוקב) של גז טבעי- כך הודיע היום מנכ"ל הכשרת אנרגיה, השותפה של מודיעין במאגר. מדובר בכ-184 BCM, (מיליארד מ"ק) שהם כ75% מהיקף הגז שקיים במאגר תמר. בהודעת החברה נאמר שההסתברות למציאת הגז ב"מירה" הם 63%, ואילו במאגר "שרה" יש הסתברות מציאה של 54%. מניית הכשרה אנרגיה התרסקה ב-24% ומניית מודיעין איבדה כ-19%.

 

כפי שפורסם ב"כלכליסט" קרן פרמירה בדרך לרכוש את כלל ביטוח. הצדדים הגיעו להבנות לגבי המחיר שתקבל אי.די.בי עבור חלקה, ולפי הערכות הוא יעמוד על כ־3.7 מיליארד שקל.

 

שטראוס הודיעה אתמול על הורדת מחירי הקוטג' יחד עם מובילת השוק תנובה וחברת טרה שבבעלות החברה המרכזית של מוזי ורטהיים.

 

חברת התרופות פריגו עידכנה אתמול את המשקיעים בנוגע לתהליכים לקראת השלמת העסקה לרכישת מעבדות פאדוק בתחילת השנה. בתוך כך נאלצת פריגו לדחות את מועד השלמת העסקה בעקבות דין ודברים עם רשות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC).

 

חברת לאומי פרטנרס, דיווחה על כניסה להסכם במסגרתו תרכוש כ-11.26% מהון המניות של אבגול תעשיות וכן אופציות המהוות כ-8.23% מהון המניות של החברה בתמורה ל-110 מיליון שקל.  

 

חברת המזרח לאחזקות מנהלת מו"מ לרכישת מחצית מאחזקותיה של קרדן ישראל בחברת דן רכב, זכיינית חברת הליסינג וההשכרה אוויס. כך דיווחה החברה אתמול לבורסה. כיום מחזיקה קרדן ישראל בכ-68% מהון המניות המונפק של דן רכב ותחבורה.

 

אחרי מסיבת העיתונאים של גבעות ביום שלישי, איבדה החברה אתמול 5.5% מערכה במחזור גבוה. היום איבדה החברה בבורסה 5.8%.


פורסם לראשונה 30/06/2011 10:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבורסה בת"א
צילום: דנה קופל
מומלצים