שתף קטע נבחר

ימנע אסון? מכשיר יתריע כשתינוק יישכח במכונית

תלמידי כיתות ט' בתיכון על-שם רוגוזין בקרית-גת, המשתתפים בפרויקט "יזמים צעירים", המציאו את ה-BabyCar. למכשיר מנגנון לזיהוי התינוק ברכב באמצעות שני חיישנים העובדים במקביל ומזהים כאשר הנהג עומד לעזוב את הרכב

האם ההמצאה של תלמידי הדרום תציל חיי תינוקות? תלמידי כיתות ט' בתיכון על-שם רוגוזין בקרית-גת, המשתתפים בפרויקט "יזמים צעירים", המציאו מכשיר שעשוי להביא להפסקת האסונות בהם הורים שוכחים את הילדים במכונית סגורה בעוד הם מתפנים לעיסוקיהם, וכשהם נזכרים בתינוק זה לעיתים מאוחר מידי.

 

 

בכל שנה נבחרת קבוצת תלמידים להשתתף בפרויקט בו נדרשים התלמידים לנהל "מיני עסק" לפיתוח מוצר חדש שאינו קיים בשוק. את התלמידים מלווים אנשי מקצוע, מורים ומנחים מקצועיים. המטרה היא להכין אותם לעולם המחכה להם בחוץ בתום לימודיהם.


היזמים וה-BabyCar (צילום: ניר נחום)

 

זו השנה השלישית שעמותת "אור ירוק", המלווה את נושא הבטיחות בדרכים, ליוותה את הפרויקט בקרית-גת. העמותה משתתפת במימון חלקי של ההוצאות, והכל בתנאי שההמצאה תהיה בנושא הבטיחות. 

 

המורה המלווה, דורית סוייד, אמרה: "קודם נערכה בדיקה מקיפה בכל אתרי האינטרנט, כדי לוודא האם קיים מוצר זהה בשוק. רק אחרי שמתברר כי אין כזה בשוק, מתחילים לעבוד על הפיתוח. במקרה שלנו ליווה אותנו בהתנדבות מנחה עסקי מאינטל, מהנדס האלקטרוניקה ניר נחום, שבעצם סייע לנו בכל הצד הטכנולוגי של המוצר". 

 

אינטל מלווה את הפרויקט כבר כמה שנים - הן בלווי מקצועי של מהנדסים מתנדבים בקהילה והן מבחינת תקציבים פיננסיים למימון הכנת המוצר אותו בחרו להכין. ניר נחום, שהשתתף בפרויקט, אמר: "אני מלווה את הפרויקט זו השנה השלישית. במקרה האחרון אני הכנתי את השרטוט האלקטרוני. וביחד עם התלמידים שתלתי בתוך מטען קטן של פלאפון מעגל חשמלי. בדקנו ומצאנו ש-90 אחוז מכלי הרכב נכבה האור הפנימי כאשר מכבים את הרכב. ולכן זה חיישן ליד הנורה הפנימית בתוך הרכב". 

 

אז במה מדובר?

המוצר מכונה BabyCar . זהו מוצר ובו מנגנון לזיהוי התינוק ברכב באמצעות שני חיישנים העובדים במקביל ומזהים כאשר הנהג עומד לעזוב את הרכב. חיישן א' מחובר למצת הרכב ומזהה כיבוי והדלקה של מנוע הרכב, חיישן ב' מחובר במקום הנורה הפנימית בתוך הרכב ומזהה את פתיחת הדלת. אם מכבים מנוע או פותחים דלת מתקבלת התרעת שמע לנהג על הימצאות התינוק ברכב. 

  

מתברר כי רק אדם אחד, עידן נחמני, חשב על רעיון דומה, פיתח אותו ואף רשם פטנט. כיום הוא היזם המרכזי, המנהל משא ומתן עם הקבוצה לשיתוף פעולה עם הפטנט אותו עשתה הקבוצה על מנת ליצור מוצר אחד טוב, לאשרו לתו תקן בטיחותי ובעצם להוציאו לשוק למכירה. התלמידים אמורים לקבל מענק מכובד אם תצא עסקה זו אל הפועל. 

 

התלמידים מבקשים בצניעות שלא לקשור את המקרה האחרון, בו נשכחה תינוקת ברכב על ידי אביה בקיבוץ גבעת השלושה, ומציינים כי המוצר נבחר בתחילת השנה בשל ריבוי מקרים כאלו בשנים האחרונות ומתוך מודעות לכך שהמוצר יהיה מבוקש. 

 

נחום הסביר: "מדובר במוצר בטיחותי, שצריך לעבור את מכון התקנים כדי לקבל תו תקן, ולכן אנחנו לא יכולים בשלב הזה להפיצו מתוך אחריות ציבורית, אבל אין ספק שצפוי למכשיר עתיד כלכלי טוב. אנחנו במשא ומותן מתקדם למכור את הפטנט ליזם, והתלמידים אכן יזכו למענק נאה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היזמים הצעירים
צילום: ניר נחום
מומלצים