שתף קטע נבחר

"אתה מתאים לי לתפקיד אבל יש לי כבר מישהו"

בראיונות העבודה שעברתי שמעתי אין ספור דברים שונים ומשונים כשהשיא היה להתקבל לעבודה לשתי דקות בלבד. ומה הגיע במייל? הזמנה לקפה עם רוקח והצעה להחליף מזוזות. עבודה לא מצאתי

האמת?! התלבטתי. מצד אחד יש את חיים שמציע ללכת לשתות קפה ביחד (אני מקווה שהקפה עליו). חיים פעם היה רוקח, והוא יכול לרקוח את הנוסחא למציאת עבודה. מצד שני יש את יעל. לא רק שהיא מצאה את הבעיה ,שבגינה ביטלו 10 חברות את החתימה על חוזה העבודה, אלא היא גם מציעה פתרון.

 

לפי יעל, המזוזות בבית הן הבעיה, ומה הפתרון אתם שואלים ? רב, שיחליף את המזוזות. אם לא הייתי אתאיסט מוחלט, הייתי גם חוזר בתשובה, אבל תחושת בטן אומרת לי שהמזוזות של יעל והקפה של חיים הם לא הפתרון. אבל בכל זאת, תודה על המיילים!

 

 

לא מאמינים לי, משום מה, כשאני מספר על כל ראיונות העבודה שעברתי ועל ההצעות שבוטלו אז הנה מקבץ של החברות:

  

מקום: ת"א

תאריך: 26-12-2010

סיכום ראיון: “..אל תלך ואל תענה לאף חברה במשך השבוע הקרוב, תדחה הצעות עבודה אחרות, עוד שבוע נזמין אותך לחתימת חוזה".

 

בפועל: במשך 10 ימים נדם הטלפון, אף חברה לא התקשרה, אך ראיון עבודה לא נקבע. בתום עשרת הימים התקשרתי לשאול מתי להגיע, התשובה לא הפתיע, כרגע החלטנו לא להמשיך. ובאופן מפתיע לא פחות, שעה אחרי קבלת התשובה השלילית, התחילו שוב הטלפונים. 

 

מקום: הרצליה פיתוח

תאריך: 16-01-2011

סיכום ראיון: יום למחרת 17-01-2011 שעה 13:05 אני מקבל טלפון ממשאבי אנוש שבו מבשרים לי שעברתי. בשעה 13:07 (ולא,זה לא טעות-שתי דקות מאוחר יותר) שוב מתקשרים ממשאבי אנוש, ומודיעים לי שזה בעצם טעות, לא התקבלתי.

 

מקום: ראש העין

תאריך: 02-03-2011

סיכום ראיון: הראיון היה ביום חמישי, ונקבע שאגיע ביום ראשון לחתום על חוזה העסקה, לאחר שבועיים וחצי של טלפונים, שבהם המשפט הדומיננטי היה “..מחר נזמין אותך..” בוטלה לבסוף החתימה על חוזה ההעסקה. 

 

מקום: נתניה

תאריך: 16-03-2011

סיכום ראיון: אחרי 3 ראיונות 2 מבחנים מקצועיים , נשאר ראיון משאבי אנוש שלאחריו חתימת חוזה, הראיון נקבע לשעה 10 בבוקר , בשעה 8 בבוקר, טלפון, שמבשר, אל תגיע, “אנחנו בלחץ של עבודה...” נהיה בקשר. 

 

איך אפשר בלי הראיונות ההזויים 

חברת הייטק באור יהודה, לאחר ראיון של 5 דקות, אומר לי מנהל הפיתוח: "אתה מתאים לי כמו כפפה ליד, אבל בדיוק לפני 3 ימים איישתי את התפקיד. כך שאני לא חושב שזה יתאים”. “לא בחנת אותי, לא התחלתי אפילו לדבר על הפרויקטים שעשיתי, אז תסביר לי שוב למה אתה חושב שזה לא מתאים? ובעצם - למה אני פה, אם המשרה אוישה?“ שאלתי.

תשובה, אגב, לא קיבלתי עד היום.

  

לאחר ראיון עבודה מקצועי בחברת היי-טק ברעננה צפון, אמר לי המראיין שהוא המוביל הטכנולוגי של החברה: “אתה תוכל להיכנס פה לכל קבוצה שרק תרצה, אבל למשרה הזו ספציפית אנחנו מחפשים מישהו מבריק ואתה בסדר, אם זה היה לקבוצה שלי אני הייתי לוקח אותך, אבל זה לא לקבוצה שלי, אז שיהיה לך בהצלחה”.

 

חברת היי-טק בגבעת שמואל, המראיין מגיש לי מבחן מקצועי, ואחת ממנהלות החברה מציעה שאשב בחדר שלה כך שאוכל לעשות את המבחן, המראיין אומר לה:” זה לא באמת חשוב..”. אגב,הראיון המקדים למבחן, ארך 2 דקות.

 

מסתבר אגב, שהשלמה אוטומטית אין רק בגוגל: בחברת ביטוח ברמת גן, הצגתי פרויקטים שעשיתי, ותוך כדי הראיון, המראיינים משלימים את המשפטים שלי. 

 

איך הם ידעו מה עשיתי בחברת היי-טק לפני 3 שנים, כך שהם

השלימו אותי? באמת שלא יודע.

 

הראיון שלא היה 

בהתחלה עוד האשמתי את עצמי, קראתי מאמרים בנושא קבלה לעבודה, קראתי מאמרים מקצועיים בתחום הפיתוח, עשיתי סימולציות. אבל האשמה הסתיימה ברגע שקיבלתי מייל מחברה שמודה לי שהקדשתי זמן להגיע לראיון העבודה, אבל לצערם הרב לא התקבלתי. הבעיה היא, שמעולם לא התראיינתי אצל אותה חברה.

 

כרגיל, אתם מוזמנים ליצור עמי קשר: ynetHelp@gmail.com

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
10 חברות ביטלו את החתימה
צילום: index open
מומלצים