$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

אל תספידו אותו

איזור הקופה אמריקה שלנו עולה לאוויר עם הסגלים ועם פורלאן, שיתאושש גם מהמשבר הנוכחי

דניאל שחק
דניאל שחק  19.06.11 - 12:30

"אני אותו שחקן - זה שזכה בכדור הזהב בגביע העולם וזה שלא שיחק בקבוצה כי למאמן הייתה בעיה אישית איתי". דבריו של דייגו פורלאן עונים על השאלה הגדולה המרחפת מעליו עוד לפני שהתרוממה אל חלל האוויר. הוא נשאר חד באבחנותיו כאילו ניצב פנים אל פנים מול שוער מבועת. החלוץ יודע שכולם תוהים לאן נעלם בשנה החולפת הפלא שהביא את אורוגוואי עד לחצי גמר המונדיאל. הוא מודע לירידה בערכו בשוק ולשמועות על עתידו באתלטיקו מדריד. הוא ער לכל תנודה, אחרי הכל זוהי לא תקופת השפל הראשונה שלו. הרי בפעמים הקודמות הוא ידע לרסק כל מכשול ולצאת לדרך חדשה, וגם בגיל 32 כמה חודשים של ספסול לא ישברו אותו.

פורלאן, כמו המדינה בה הוא חי, ניזון מהתגברות על קשיים. כל מי שחי קצת באורוגוואי מכיר את תחושת המעטים מול רבים המכתיבה כל צעד מצעדיה של המדינה הקטנה והגאה הזאת. בפוליטיקה, בכלכלה, במוסיקה, בטכנולוגיה, בחינוך, בבריאות, בתיירות ובמיוחד בספורט ניתן לקרוא בין השורות שכמעט תמיד מדובר על ההתמודדות בתנאי נחיתות. האוכלוסיה קטנה, המתחרות בסביבה גדולות ומאיימות, המשברים פוקדים מדי פעם ועדיין אורוגוואי מצליחה לרשות הישגים יוצאי דופן, ולא רק ביחס לכמות התושבים. האגדה מספרת שגם דייגו הצעיר, בנו של שחקן הנבחרת לשעבר פאבלו פורלאן, החל כך.

כשהיה בן 10 נפגעה אחותו אלחנדרה באורח קשה בתאונת דרכים. דייגו, שהתגלה אז ככשרון מבטיח בטניס, החליט לעשות הסבה לכדורגל כדי שיוכל בעתיד לעזור למשפחתו לשאת בהוצאות הרפואיות הכבדות. הוא שיחק בקבוצות הנוער של פניארול ודנוביו המקומיות ובגיל 18 עבר לאינדפנדיינטה מארגנטינה, שם החל להשתכר בהתאם. בשנים האחרונות הוא התומך העיקרי בקרן אלחנדרה פורלאן, בראשה ניצבת אחותו. יחד הם ערכו קמפיין המלמד בני נוער על הסכנות בכבישים כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים. "זאת עזרה הדדית כי אלחנדרה עזרה לי בהמון רגעים קשים שהיו לי בכדורגל", הסביר. "העוצמה שיש בה יום אחר יום היא מודל לחיקוי עבורי". וזה לא מעשה חריג מבחינתו.

מאז 2005 משמש פורלאן שגריר של יוניצ"ף, מסגרת בעזרתה הוא מגייס כסף למען ילדים ומתבגרים נזקקים ברחבי העולם. מאז רעידת האדמה המחרידה בהאיטי הוא מגייס תרומות עבור נפגעי הרעש וכן השתתף בקמפיין הקורא להעניק יחס נאות לנשים ("מכל הנשים שבחיי, אף אישה לא תהיה שווה פחות ממני"). על המגרש הוא התמודד עם מעבר קשה מאוד לאירופה. מאינדפנדיינטה נדד לאנגליה, שם פגש שפה חדשה, דרישות אחרות וציפיות בשמיים. אחרי המשבר במנצ'סטר, בעקבותיו נחשב על ידי רבים כפלופ, עבר לספרד והוכיח שהפספוס היה בעצם של יונייטד. אחרי עונה ראשונה במדי ויאריאל בה הוכתר כמלך השערים, שנתו השניה הייתה איומה. וגם ממנה הוא התאושש. בשלוש עונותיו הראשונות באתלטיקו מדריד הפציץ 86 שערים ב-154 משחקים, לצד תצוגות תכלית של ווינריות, כשרון עצום ויכולת אתלטית מהגבוהות בענף. 2010 הייתה כזכור חלומית עבורו, ואז החליט המאמן קיקה סאנצ'ס פלורס להקפיאו על הספסל.

עם סיום העונה היוצאת עזב סאנצ'ס פלורס ואת מקומו וויסנטה קלדרון תפס גרגוריו מנסאנו הוותיק. "שמעתי עליו דברים טובים ומאוד מפתה אותי הפרויקט החדש שבונים באתלטיקו", הצהיר לאחרונה פורלאן, ששמו נקשר במעבר אפשרי למספר קבוצות. יובנטוס גיששה, בשיקטאש הטורקית ניסתה להחתימו תמורת 12 מיליון יורו, דייגו מראדונה ניסה להביאו לאל-וואסל מדובאי וחברת ההשקעות מקטאר שרכשה את השליטה בפאריס סן ז'רמן מנסה להנחיתו בבירה הצרפתית, תוך הבטחה לתשלום 4.5 מיליון יורו בעונה. "הלוואי שאוכל להישאר. סיכומים תמיד נובעים מהיכולות הספורטיביות ואני מקווה שהן יהיו טובות. אני מרגיש מאוד נוח במדריד. בשנה האחרונה אמרו עליי הרבה שקרים ופשוט לא נתנו לי להוכיח את יכולתי במגרש".

היציאה של פורלאן מהשפל הנוכחי תלויה בהרבה מאוד גורמים, בראשם הקופה אמריקה. על פי דיווחים בתקשורת האורוגוואית והארגנטינאית, הטורניר עשוי להיות גם הגורם למשבר הנוכחי בחייו האישיים. מזה מספר שנים חי החלוץ עם הדוגמנית הארגנטינאית סאירה נארה, אחותה של אשתו הפרובוקטיבית של מקסי לופס מקטאניה. השניים היו אמורים להינשא ביולי הקרוב, ואז החלו הבעיות. "אני מחשבת שהחתונה תידחה לאוגוסט. הנישואים שלי תלויים בלו"ז של כדורגלן, בקופה אמריקה", התמרמרה לאחרונה בתכנית בידור בארגנטינה. היא גם בלטה בהיעדרה מהטקס בו הציג את כדור הזהב בו זכה בפני הקהל האורוגוואי באיצטדיון הסנטנאריו. אחרי כמה ימי חופשה משותפים במיאמי – חודש לפני החתונה ובעת שדייגו מצטרף אל מחנה האימונים של הנבחרת – זיעזעה הגברת את מדורי הרכילות עם הודעה על פרידה. "יותר טוב שלא התחתנתי", עקצה בטוויטר. 'כאילו זה מה שהיינו צריכים עכשיו, שוב ארגנטינה דפקה אותנו', ודאי חושבים במונטווידאו.

ופורלאן בשלו. במשחק ראווה שערכה הנבחרת בקולוניה הוא כבש שער בניצחון 0:5, בתקשורת המקומית מדווחים שהוא עובד קשה באימונים וגם היעד שלפניו לא יצא מפוקוס. "אנחנו מקווים לשחק טוב בקופה אמריקה. יש לנו נבחרת טובה, אבל זה לא מבטיח דבר כי הרמה גבוהה והפערים כיום בכדורגל הם קטנים", הסביר הכוכב בנחישות. "האם אנחנו פייבוריטים? ממש לא. אנחנו הולכים להתרכז בכל פעם במשחק הקרוב ונראה מה יקרה. נבוא עם המון מוטיבציה".

תחילת הדרך למעלה אמורה להיות במשחק הראשון מול פרו. "כולנו יודעים מה הוא מסוגל לעשות במגרש. יש לו בעיטה אדירה מרחוק וצריך להיזהר ממנו", הזהיר הפרואני סנטיאגו אקאסייטה, וגם מאמן נבחרת הולנד ברט ואן מרוויק הזכיר לאחרונה: "דייגו פורלאן, יחד עם מסי, צ'אבי ואינייסטה, הוא בין הגדולים בעולם כיום". שניהם, ורבים אחרים, יודעים שהוא עוד לא נגמר. רגע אחרי העונה המתסכלת שעבר, רגע אחרי הפרידה המפתיעה, רגע לפני שהוא שובר את שיאי ההופעות והכיבושים בנבחרת ורגע לפני שהוא מברר את עתידו, פורלאן כבר מוכן לטפס החוצה מהבור. שוב. כמו שעשה בכל הפעמים הקודמות.