שתף קטע נבחר

כדוריד: הפסד ראשון למכבי ראשל"צ - בדרבי

שלושה שבועות אחרי המהלומות, הצהובים הפסידו בדרבי העירוני להפועל ראשל"צ 21:20, במשחק שהתקיים ללא קהל. סער פרנקל: "זו הרגשה רעה לנצח בלי קהל". אונשה הצטיין

רק כ-50 עסקנים ועיתונאים ראו את זה מקרוב, אבל מכבי ראשון לציון רשמה אחר הצהריים (ו') הפסד ראשון העונה והאלופה הפועל חזרה קצת לחייך עם נצחון בדרבי ללא קהל 20:21. המאבק על המקום הראשון לפני הפלייאוף נשאר פתוח, ושלושה שבועות אחרי הדרבי הסוער ההוא - נרשמה הפסקת אש והספורט חזר להיות העיקר.

 

הפועל, שעד היום העונה רק הפסידה ושתי יריבותיה לצמרת, הראתה את האופי שהביא לה בשנה שעברה את התואר, גם במשחק שהתעלה לרמה בינונית מינוס והתנהל באווירה של אימון. ג'ון אונשה, עם ארבעה שערים רצופים, באמצע המחצית השנייה, היה האיש של האדומים, ההגנה עצרה את משחק הריצה של מכבי ואנדריי קמישב בשער סגר את השער.

 

הפועל פתחה עם 4:1 מהיר, אבל כניסתו של עופר לוזון במכבי העבירה את המומנטום לצד השני, והצהובים הובילו 9:11 בהפסקה. במחצית השנייה, מכבי היתה הפחות מפוקסת מבין השתיים, ולמרות שחזרה ממינוס 4 (21:17) למינוס 1, דקה וחצי לסיום לא הצליחה לקחת נקודות מהאולם הריק.

 

"הרגשתי שהם לא יכולים לתת לי את הנצחון", אמר בסיום מאמן מכבי, גלעד מאור, על שני הכוכבים - גל אברהם ותום מטלון – שסופסלו בדקות האחרונות. "בשלב מסוים, הם ויתרו ולא ירדו להגנה. שיניתי הרכב ועוד חזרתי ל-21:20, אז אני לא מבין מה הבעיה".


סער פרנקל. "לפלייאוף נצטרך להגיע בכושר טוב" (צילום: אלי אלגרט)

 

מאמן הפועל, סער פרנקל, הדגיש את החשיבות המנטלית שבניצחון, ואמר: "לפלייאוף נצטרך להגיע בכושר טוב, ניסים קורים פעם אחת - לפני שנתיים זה

קרה למכבי ובשנה שעברה לנו זה הצליח". לדברי פרנקל, "אני חושב שהעונש הזה לא היה נכון. אם רצו להחזיר את הספורטיביות, היה צריך להעניש כמו שצריך, ולא להעניש את כל המדינה בעצם. זו הרגשה רעה מאוד בלי קהל".

 

אייל שור, שיחק בפעם הראשונה בדרבי של ראשון אבל את האווירה האמיתית הוא עוד לא זכה לחוות. "היה כיף לחזור מהפציעה אבל גם מוזר שאין קהל. שיחקנו חזק בהגנה ועצרנו את החיתוכים שלהם מהפינות. אני עדיין מאמין שאפשר להגיע למקום הראשון, יש לנו עוד דרבי ושני משחקים נגד אס"א, אבל בכל מקרה המאני טיים זה באפריל".


גלעד מאור. הפעם בצד המפסיד (צילום: יונתן האורסטוק)

 

עופר לוזון ממכבי אמר בסיום שזה "אחד ההפסדים המרגיזים שהיו לי. היה ממש מבאס בלי הקהל, אני ממש מקווה שהדברים האלה לא יקרו שוב. רוב הקבוצה לא היתה במשחק, זה מאוד השפיע, ואצלם קמישב נתן עוד משחק ענק".

ובכל זאת, לוזון מבטיח: "אנחנו נהיה במקום הראשון בסוף הליגה, חד משמעית".

 

מבקיעים להפועל: ג'ון אונשה 6, עידן מימון, גיל יעקב ועומר דבדה 3 כל אחד, אייל שור ויורי מנקומסקי 2 כל אחד, גיא כהן ושחר מיארה 1 כל אחד. 

מבקיעים למכבי: עופר לוזון 5, יואב נאמן, גל אברהם וחן בירנבאום 3 כל אחד, אריאל רוזנטל, תום מטלון ודוד עמר 2 כל אחד.

 

במשחק נוסף בבית העליון: אס"א ת"א - אס"א רמת השרון 24:26 (12:15 במחצית). בבית התחתון: קרית מוצקין - הפועל רמת גן 27:23 (14:8), א.ס. סביון - עירוני פתח תקווה 26:34 (11:14).  

 

רבע גמר הגביע: הפועל ראשל"צ מול אס"א ת"א

בהגרלת רבע גמר גביע המדינה שנערכה בהפסקת המחצית, נקבע קרב מסקרן בין הפועל ראשון לציון לאס"א ת"א. המנצחת תפגוש בחצי הגמר את מכבי ת"א או מכבי חולון. בצד השני של ההגרלה, צפויה מכבי ראשון לציון לעבור את עירוני פתח תקווה, ואילו מכבי קריית מוצקין תפגוש את בני הרצליה. המשחקים ייערכו בסוף פברואר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עידן מימון מול יוהאן רושקה
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים