שתף קטע נבחר

יהב: אם יסגרו סניף אל על בחיפה אקרא לחרם

ראש עיריית חיפה אמר בדיון בוועדת העבודה והרווחה: "מנכ"ל אל על לא עונה לטלפונים ומסרב להיפגש איתי. הוצאת אל על מחיפה היא המשך מגמה של הפיכתו של הצפון לסרח עודף במדינת ישראל"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד) קיימה היום (ד') דיון מיוחד בנוגע לסכנת סגירת סניף אל על בחיפה.

 

 

יו"ר הוועדה ח"כ כץ הביע פליאה על כך שההודעה על הסגירה נעשתה שלא בתיאום עם העובדים והוועד המייצג אותם. לדבריו, "הבעיה אינה גדולה ואפשר למצוא לה פתרונות, שייתכן שיעלו להנהלה מעט כסף, אך כל הצדדים יהיו שבעי רצון. אל על היא חברה מושכלת, המוכיחה אחריות לאומית ואני מאמין שתמשיך ותנהג בחוכמה".

 

רות סיסו, עובדת סניף חיפה באל על: "אני בחברה כבר 24 שנים. זה הבית שלי. המכירות שביצע הסניף בשנה האחרונה הגיעו ל-230 אלף דולר. למה דווקא אותנו סוגרים? מדוע הסיכול הממוקד הזה? זה נחת עלינו כרעם ביום בהיר. נראה על פניו שההחלטה התקבלה משיקולים זרים. אמרו לנו: בגוף חולה צריך לכרות איבר. אני מקווה שיש אפשרויות גם ל-second opinion ולטיפולים אלטרנטיביים...".

 

יונה יהב, ראש עיריית חיפה, אמר בדיון: "מנכ"ל אל על לא עונה לטלפונים ומסרב להיפגש איתי. הוצאת אל על מחיפה היא המשך מגמה של הפיכתו של הצפון לסרח עודף במדינת ישראל. רוצים לצמצם? תעבירו עובדים מהצפון אלינו, ולא להיפך. תנו גם לפריפריה לחיות. אם יסגרו את הסניף בחיפה אקרא לכל תושבי העיר, לעירייה ולמפעלים הגדולים בה להפסיק לטוס באל על".

 

יוסף לוי, מזכיר ועד העובדים באל על: "אלה בני אדם. נשים שחלקן מפרנסות יחידות. הצעת ההנהלה לפיה ייסעו כל יום לעבוד בנתב"ג איננה ישימה, הן לא יעמדו בנטל הנסיעות. זו החלטה תמוהה לפטר עובדות שמרוויחות 4,000 שקל נטו, בחברה בה מקבל המנכ"ל 11 מיליון שקלים, והסמנכ"ל 5.6 מיליון".

 

חברי מועצת העובדים של אל על הביעו חשש שסגירת הסניף בחיפה היא סנונית המבשרת על צמצומים וסגירת סניפים נוספים. 

 

ראובן וירובניק, סמנכ"ל משאבי אנוש באל על, הגיב לטענות: "אל על היא חברה עסקית בהפסדים. סניף חיפה אינו מכסה את ההוצאות. סגירתו תחסוך לנו למעלה ממיליון שקל בשנה. בטכנולוגיה של היום אין צורך בסניפים לווייניים, מכיוון שהרכישות מתבצעות באינטרנט או דרך חברות נסיעות. אנחנו בודקים כדאיות של סניפים נוספים. עם זאת, איננו פוסלים את ההצעות שהעלו העובדות ונציגיהם והחלטתנו לסגור את הסניף יכולה להשתנות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים