שתף קטע נבחר

מוטי איוניר: "אנחנו לא עושים רעש, זה טוב"

מכבי ת"א ערכה את אימון פתיחת העונה החגיגי, לעיני 150 אוהדים. המאמן אמר לשחקניו: "בעבר היה נהוג להכתיר את הקבוצה בקיץ ובסוף התואר היה מגיע למקום אחר". דור מלול: "אנחנו המועדון המפואר בארץ". גיא חיימוב ואורי שטרית נעדרו

מכבי תל אביב פתחה היום (ד') באופן רשמי את אימוניה לקראת העונה הקרובה, ללא רכש בומבסטי ונוצץ. חלק נרחב מהשחקנים שהיו בדרכם החוצה כמו רוברטו קולאוטי והאריס מדוניאנין נשארו בסופו של דבר בקבוצה, אבל הצהובים מלאים תקוות לקראת עונת 2011/12.

 

 

לא מעט שחקנים מושאלים כמו עומר ורד, ציון צמח ותמיר כחלון, החלו כבר היום להתאמן עם הצהובים. לעומתם, אורי שטרית וגיא חיימוב שהושאלו לעירוני קרית שמונה, לא הגיעו לאימון הפתיחה מכיוון שהשניים היו רוצים תחילה לדעת האם בקבוצה בונים עליהם להמשך העונה. תום מנשרוב, ששיחק בעבר בקבוצה ובשנה שעברה במדי סלביה סופיה, הגיע גם הוא.

 

שחקני הנבחרות - יואב זיו, גל אלברמן, מאור בוזגלו, סאבו פאביצ'ביץ' והאריס מדוניאנין, יחלו את האימונים בשבוע הבא מכיוון ששהו בתקופה האחרונה במשחקי בינ"ל. גם הבלם אבי סטרול הסובל מפציעה לא הגיע, לעומתו הבלם הברזילאי ניבאלדו הגיע לאימון הבכורה וערך ריצות קלות.

 

הקשר ג'יבריל סידיבה שקיבל הודעה על שחרורו, הגיע לאימון אך במכבי הבהירו לו שהם מעוניינים כי יימצא קבוצה חדשה. עד אז הוא רק יתאמן עם המועדון.


ברק יצחקי במהלך האימון (צילום: אלי אלגרט) 

 

מאמן הקבוצה מוטי איוניר שוחח עם השחקנים לפני האימון ואמר להם: "חזרנו לאימונים ועכשיו כולם צריכים לשמור על אורח חיים ספורטיבי, לאכול נכון ולנוח טוב. מידי שנה היה נהוג שמכבי הייתה לוקחת אליפות בקיץ ובסוף השנה הוכתרה אלופה אחרת. השקט סביב המועדון, הבנייה הנכונה וזה שאנחנו לא עושים רעש עושה טוב לכולנו".

 

"הכי חשוב שכולם מכבדים אחד את השני"

בין השחקנים החדשים ואלה שישובו מהשאלה, למכבי יש סגל רחב שנשאר מהעונה החולפת. אחד מהשחקנים שאמורים לקבל השנה קרדיט רציני הוא המגן/קשר, דור מלול, שסיפר בראיון ל-ynet גם על ההרגשות לפני העונה הקרובה. "אם נתחיל טוב ולא יהיו הפרעות רציניות באמצע, אז העונה תתפתח טוב. הכי חשוב שכולם מכבדים אחד את השני וזה מבחינתי מעל הכל".


עונה חדשה, ציפיות חדשות. מוטי איוניר באימון הפתיחה (אלי אלגרט)

 

מלול מסביר מה לדעתו הדבר הכי טוב שקרה השנה במועדון: "אני שמח שבשנה הזאת רוב הסגל נשאר. מבחינתי זה הדבר היותר טוב שיכול היה לקרות. האנשים מכירים אחד את השני ויודעים מה הצד הטוב והפחות טוב של כל אחד. כשיש המון חילופי שחקנים בסגל צריך לתת לקבוצה סבלנות וזמן להתחבר. אין בלוף בכדורגל, אתה לא יכול להחליף כל כך הרבה שחקנים ולחשוב שתוכל לקחת תארים, צריך זמן".

 

הקשר ממשיך: "לפני הפלייאוף שמעתי הרבה אנשים שאמרו 'מכבי תיקח רק נקודה אחת בפלייאוף'. בסוף סיימנו עם 10 נקודות וראיתי שיש משהו טוב בקבוצה הזאת. אנחנו המועדון הכי מפואר בארץ. אני מקווה שמכבי תל אביב תיקח אליפות בשנים הקרובות. אני מרגיש שאנחנו חייבים את זה להרבה מאוד אוהדים ואנשים יקרים שנמצאים סביבנו".


גם הוא חוזר לעצמו. ניבאלדו (אלי אלגרט)

 

השנה, מאמין מלול כי הוא יעשה את הפריצה הגדולה שלו ועל הדרך מספר על הרגעים שישב ביציע: "אני כבר לא ילדון שעלה מהנוער, עברתי מאמנים והנהלות שהתחלפו ואני בקיא בחומר. לכן, אני חייב לעצמי ולקריירה שלי לעשות השנה את השדרוג. השנה אתם תראו ממני חלק מהדברים שראיתם עד היום ועוד דברים חדשים, אני לא רוצה להיות עוד אחד מהמניין. שחקן בא לתת שואו לקהל ושאתה יושב בחוץ זה משפיע על החיים האישיים שלך ובמיוחד על סופי השבוע שאתה לא משחק. לא ידעתי איך לאכול את זה שאני לא בסגל".

 

"בהתחלה חשבתי מה עשיתי לא בסדר"

מלול ממשיך לדבר מהלב על הרגעים הלא פשוטים שעבר: "בהתחלה חשבתי מה עשיתי לא בסדר, למה שיחקתי עד עכשיו ופתאום זה נפסק, אבל בשלב מסוים גם המחשבות האלה מפסיקות. באיזה שלב הגעתי למצב שהפסקתי לשאול שאלות ואמרתי שאתן את כל כולי. אם ירצו שאני אשב עד סוף השנה ביציע אז אשב עד סוף השנה ביציע".


והיו גם תקופות קשות. מלול בתחילת העונה (צילום: אלי אלגרט)

 

"אם המצב היה כזה שלא הייתי ממשיך לשחק, הייתי מדבר עם הבעלים ומגיע לאיזו הסכמה לגבי העתיד", המשיך מלול. "אבל זה התעסקות בעבר. אני לא מאחל את זה לאף שחקן, אתה אובד עצות באותם רגעים"

 

אחרי שהתגבר בסוף העונה על הישיבה בספסל וכיכב במשחקי הפלייאוף, מלול מפרגן למאמנו מוטי איוניר: " מוטי הראה לי שהוא סומך עליי בסוף העונה ונתן לי את המפתחות. ברגע שנותנים לי את הביטחון, כמו שמוטי נתן לי, באופן אוטומטי תראה תוצאות. אני מאמין שמוטי ייתן לי גם בעונה הקרובה את הביטחון ורק תוצאות טובות יכולות לצאת מזה.


מוסא קונטה (משמאל) באימון הבכורה (צילום: אלי אלגרט)

 

ביקשנו מהקשר לחשוב כמאמן ולנמק באיזה עמדה הוא היה נותן לעצמו לשחק? "אם אני מאמן קודם כל אני מרכיב את דור מלול בהרכב ולא שם אותו בספסל או ביציע. כשאשחק לאורך זמן יראו את היכולות והאיכויות שלי לעיתים יותר תקופות מאשר כרגע. יש לי את היכולות לתרום בהגנה אבל מצד שני אני מאוד התקפי בנפש שלי".

 

"אם אטפח יותר את העמדה של הקשר אוכל לעשות שם דברים יותר יפים. ברגע שאתה רואה אותי בהגנה אתה פחות רואה את דור מלול. בכל זאת אתה לא תשמע שדר יוצא מגדרו ואומר 'איזה מהלך הגנתי', הוא ידבר יותר על בישולים וגולים. אני חושב שהמקום שלי הוא יותר התקפי".

 

אם יש דבר אחד שמצליח לעצבן את מלול זו הסטיגמה שהודבקה לו בשנים האחרונות: "אומרים לי שיש לי פנים אדישות וזו סטיגמה שהיא מאוד כואבת לי. אומרים שיש לי תנועות גוף שמסמנות כי אני אדיש ולא רוצה מספיק, שאני על המגרש אני הכי רוצה מכולם, אין אחד שרוצה יותר ממני על המגרש. נמאס לי מהסטיגמה הזאת והייתי רוצה להעלים אותה אבל בימינו להעלים סטיגמה זה על גבול הבלתי אפשרי".

 

- הסטיגמה הזאת גרמה לך לנזק באופן כזה או אחר?

"לפעמים זה משפיע על מאמנים חדשים שבאים ולא מכירים אותי ואומרים לעצמם הוא לא נותן מעצמו הכל. אני מצטער שזה מתפרש ככה אבל זה אני. אם זה לוקח לאנשים זמן לקלוט שזה אני ובסוף אני אביא את התועלת".

 


פורסם לראשונה 15/06/2011 10:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוטי איוניר ואלירן עטר
צילום: אלי אלגרט
מומלצים