שתף קטע נבחר

הנדל"ן בדובאי בצרות? 217 פרויקטים בוטלו

דובאי מתכננת הנפקה בימים הקרובים של אגרות חוב ממשלתיות, כשחלק מהסיבות הן מימון הגירעון שלה. סך השווי הכולל של עסקאות הנדל"ן בדובאי צנח ל-32.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, לעומת 41.6 מיליארד דולר בשנת 2009

הארגון המפקח על ענף הנדל"ן בדובאי ביטל 217 פרויקטים רשומים במהלך השנתיים האחרונות לאחר התפוצצות בועת הנדל"ן - כך עולה מתשקיף המתפרסם לקראת הנפקת אגרות חוב של ממשלת דובאי.

 

 

דובאי מתכננת הנפקה בימים הקרובים של אגרות חוב ממשלתיות כשחלק מהסיבות הן מימון הגירעון שלה. הממשל בדובאי נאבק על החזרת כלכלת המדינה אל המצב בו היתה לפני משבר האשראי של 2009. הנסיכות, שאינה מדורגת מבחינת דירוג אשראי, החלה בתוכנית של אג"ח לטווח זמן בינוני (EMTN) בסך 5 מיליארד יורו.

 

סך השווי הכולל של עסקאות הנדל"ן בדובאי צנח ל-32.5 מיליארד דולר בשנה שעברה, לעומת 41.6 מיליארד דולר בשנת 2009. ענף הנדל"ן של דובאי נפגע באופן קשה בעקבות ההאטה העולמית, עם פרויקטים בשווי מיליארדי דולרים שנדחו או בוטלו, במקביל לצניחה במחירי הנכסים בשיעור של עד 60%.

 

גם מכירות הקרקעות צנחו ב-14.9% בשנת 2010, על פי נתונים של משרד הקרקעות והנכסים של ממשלת דובאי. על פי התשקיף, רק 129 פרויקטים הושלמו מאז תחילת שנת 2009. פרויקטים בפרופיל גבוה שדובאי עיכבה או ביטלה כתוצאה של ההאטה כוללים את פרויקט המגורים ומגרש הגולף של טייגר וודס, והמגדל בגובה קילומטר של חברת Nakheel.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכירות הקרקעות צנחו ב-14.9% בשנת 2010
צילום: איי אף פי
מומלצים