שתף קטע נבחר

הפסד טכני לכדורגלניות איראן - בגלל חיג'אב

פרק נוסף במאבק על קוד הלבוש: נבחרת הנשים של איראן הגיעה למשחק הקדם-אולימפי בירדן עם כיסוי הראש המסורתי, נציג פיפ"א סירב לאפשר להן לעלות למגרש. האיראנים יתלוננו

החיג'אב נשאר מחוץ למגרש. אתמול (ו') נרשם פרק נוסף במאבק בין פיפ"א לאיראן, בנוגע ללבוש הכדורגלניות. נציג התאחדות הכדורגל העולמית אסר על נבחרת הנשים של איראן לעלות למשחק בטורניר המוקדמות לאולימפיאדת 2012, בגלל ששחקניות הנבחרת התעקשו על עטיית כיסוי הראש המסורתי.

 

 

קוד הלבוש של פיפ"א קובע כי אין לכסות את הצוואר והאוזניים, אבל באיראן קוד הלבוש הנהוג הוא האיסלאמי המחמיר, והוא שונה בתכלית - הנשים מחויבות לכסות את שיערן בעת שהן נמצאות בציבור.

 

האיראניות התעקשו להגיע למשחק מול ירדן בעמאן עם הלבוש המכסה, והנציג הבחרייני האחראי לא ויתר הפעם - ואסר עליהן את ההשתתפות. כתוצאה מכך זכתה ירדן בניצחון טכני 0:3, במשחק במסגרת הסיבוב השני במוקדמות לונדון 2012.


נבחרת איראן והחיג'אב. איך זה ייגמר? (צילום: AP)

 

איראן הודיעה כי תתלונן נגד הנציג שאסר על הנבחרת להופיע עם התלבושת המסורתית. "שוחחנו בעבר עם נשיא פיפ"א בנוגע להופעת נשות איראן במשחקים

עם חיג'אב איסלאמי מלא", צוטט יו"ר ההתאחדות בטהרן, עלי קפשיאן, בסוכנות הידיעות האיראנית ISNA. "אני לא יודע למה הפעם האחראי מנע מהנבחרת לשחק. זה חבל מאוד, ואנחנו נתלונן על כך".

 

כבר ב-2007 החל העימות בין פיפ"א לאיראן, כאשר התאחדות הכדורגל העולמית אסרה על כדורגלניות לשחק עם חיג'אב. בשנה שעברה כמעט וסולקה נבחרת הנערות של איראן מאולימפיאדת הנוער, בגלל שסירבה לשחק ללא כיסוי הראש המסורתי. לאחר דין ודברים עם פיפ"א, הגיעו הצדדים לפשרה - האיראנית שיחקו עם כובע שהסתיר את שיערן.

 

למרות שהן לא עטו חיג'אב, גם אז הן בכל זאת היו מכוסות כמעט מכף רגל ועד ראש. האיראניות הצעירות הגיעו אז למשחק עם כובע לבן, חולצה לבנה עם שרוולים ארוכים, מכנסיים לבנים עד מתחת לברכיים וגרביים ארוכים - ולבנים כמובן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים